10 راهکار برای کاهش درد زایمان طبیعی

zayman-tabiei2

شما هم به عنوان یک زن باردار ممکن است داستان های ترسناکی را در مورد روند زایمان طبیعی شنیده باشید. احتمالا، شما هم بسیار نگران این موضوع هستند که چگونه می توانید این درد بزرگ را تحمل کنید؟ خوب، زیاد نگران نباشید! با این که برخی از داستان های موجود در مورد روند زایمان طبیعی درست بوده و به دنیا آوردن نوزاد، کار دشواری است، لازم نیست زیاد نگران باشید. در واقع، دردناک بودن این کار را می توان با كمك پزشکان متخصص زنان و زایمان و با استفاده از راهكارهاي دارويي، به میزان قابل توجهی کاهش داد.

10 راهکار طبیعی برای کاهش درد در هنگام انجام زایمان طبیعی:

شما به عنوان یک زن حامله می توانید با به کار بردن روش های طبیعی، روند زایمان را در بدن خود راحت تر نموده و از آن لذت ببرید. در ادامه این مقاله، روش های ساده برای کاهش درد در هنگام زایمان طبیعی زنان ارائه شده است، که عبارتند از:

1. داشتن آرامش کامل:

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که احساس آرامش، درد موجود در بدن زنان را در طول فرایند زایمان طبیعی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. پس، به عنوان یک زن حامله هرگز با شروع درد زایمان، وحشت نکنید، زیرا این حالت درد شما را افزایش خواهد داد! همچنین، به یاد داشته باشید به کار بردن تکنیک های تنفسی و تمرکز نمودن بر روی انقباضات رحمی در طول انجام زایمان طبیعی بسیار مفید بوده و کار را برای مادر راحت می کند.

2. استفاده از بطری آب داغ یا کیسه یخ می تواند به کاهش درد زنان در هنگام انجام زایمان طبیعی کمک کند:

زنان حامله در هنگام مواجه شدن با درد زایمان می توانند برای کاهش دردهای خود از بطری آب گرم یا کیسه یخ استفاده کنند. در واقع، این افراد می توانند درد موجود در لگن خود را با چرخاندن بطری آب گرم یا کیسه یخ کاهش دهند. لازم است بدانید که این روش، یک راه حل طبیعی برای کاهش درد زنان در هنگام زایمان طبیعی محسوب می شود.

3. ماساژ دادن بدن زنان در هنگام زایمان طبیعی:

ماساژ دادن آهسته بدن زن حامله در هنگام شروع درد زایمان، به مادر کمک می کند تا درد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به همین دلیل، این افراد می توانند از شریک زندگی خود یا مامای همراه بخواهند تا به آرامی ناحیه پشت بدن آن ها را ماساژ دهد.

4. زنان حامله برای کاهش درد زایمان، باید موقعیت های راحت و مناسبی را انتخاب کنند:

به عنوان یک زن حامله در هنگام شروع درد زایمان می توانید موقعیت مناسبی را پیدا کرده و در آن راحت باشید. این موقعیت ممکن است قرار گرفتن در حالت درازگش، تحرک داشتن یا نشستن در یک موقعیت خاص باشد. همچنین، در چنین شرایطی نباید در مورد چگونگی نگاه افراد اطراف خود نگران باشید!

5. در مورد ترس خود با اطرافیان صحبت کنید:

زنان حامله که درد زایمان آن ها شروع شده است، می توانند با دوستان یا افراد آگاه و باتجربه در مورد ترس های خود صحبت کنند، زیرا هنگامی که فرد نگرانی های خود را با کسی در میان می گذارد می تواند به او اعتماد داشته و راه حل های عملی و مناسب را برای حل مشکلات خود در هنگام زایمان، از او دریافت کند.

6. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد روند زایمان طبیعی:

به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه سعی کنید در دوران حاملگی خود، با خواندن کتاب ها، مجلات، دیدن فیلم ها و مشاهده وب سایت ها اطلاعات خود را در مورد روند زایمان طبیعی افزایش دهید. علاوه بر این موارد، شما می توانید با دکتر خود تماس گرفته و از او برای آگاهی بیشتر در این مورد کمک بخواهید. هنگامی که مادری با روش های مختلف تولد نوزاد در مراکز تولد، بیمارستان ها و خانه آشنا باشد، می تواند تصمیمات آگاهانه بگیرد. پس، همیشه قبل از مواجه شدن با درد زایمان، در مورد این کار با افراد باتجربه مشورت نمایید.

7. انجام تمرینات تنفسی در هنگام شروع درد زایمان طبیعی:

به عنوان زن بارداری که با درد زایمان مواجه شده است، در هنگام بروز انقباضات رحمی نفس های عمیق کشیده و آن را آرام بیرون بدهید، زیرا این کار در کاهش درد کمک زیادی به شما می کند. زنان حامله می توانند تمرینات تنفسی را همزمان با در دست داشتن دست شریک زندگی خود و یا تماس چشمی با او انجام دهند تا اگر ریتم درست تنفس را از دست دادند، همسرشان بتواند کمک کند.

8. استفاده از آب درمانی در هنگام شروع درد زایمان طبیعی:

به عنوان زن بارداری که با درد زایمان مواجه شده اید، استفاده از جکوزی را امتحان کنید، زیرا آب گرم علاوه بر تامین ارامش مورد نیاز شما، باعث کاهش درد زایمان نیز خواهد شد. برای اطمینان بیشتر در هنگام وارد شدن به آب، از نوار استخر استفاده کنید تا از ورود آب به داخل واژنتان جلوگیری شود، در غیر این صورت آب با فشار وارد واژن شما شده و درد را افزایش خواهد داد.

9. استفاده از طب سوزنی در هنگام شروع درد زایمان طبیعی:

پزشک متخصص طب سوزنی می تواند در تسکین درد زایمان طبیعی زنان بسیار مؤثر بوده و با ارائه راهکارهای طبیعی درد موجود در کمر و شکم مادر باردار را کاهش دهد. بنابراین، زنان قبل از شروع درد زایمان باید به دنبال یک پزشک متخصص طب سوزنی باتجربه بوده و وقت مناسبی را برای انجام روند زایمان طبیعی و کاهش درد با او تنظیم کنند.

10. آروماتراپی نیز می تواند به کاهش درد زایمان طبیعی در زنان کمک کند:

به عنوان یک زن باردار یادتان باشد که در هنگام شروع درد زایمان، قرار گرفتن زنان در فضای آرام بخش می تواند به کاهش درد آن ها کمک کند، زیرا فرد با قرار گرفتن در محیط آرام احساس خوبی داشته و در خانه یا در بیمارستان درد کمتری را تجربه خواهد نمود. علاوه بر این، زنانی که در حال انجام عمل زایمان طبیعی هستند، می توانند با اضافه نمودن چند قطره روغن گیاهی و یا اسانس آن در آب وان حمام خود از گرما و آرامش حاصله لذت ببرند. در ادامه این مقاله، چند نوع روغن مفید برای افزایش احساس ارامش و کاهش درد زایمان طبیعی در بدن زنان ارائه شده است، که عبارتند از:

• روغن اسطوخدوس: این روغن گیاهی اثر آرام بخشی فراوانی داشته و درد زایمان طبیعی را در ناحیه پشت بدن زنان به میزان قابل توجهی تسکین می دهد. علاوه بر این، روغن اسطوخدوس یک ضدعفونی کننده قوی نیز به شمار می رود.
• روغن یلانگ یلانگ: این روغن گیاهی دارای اثر آرام بخشی بسیار قوی بوده و در تسکین درد زایمان طبیعی زنان بسیار مفید است.
• Clary Sage: این نوع روغن گیاهی نیز خواص آرام بخشی قوی داشته و ضددرد ایده آل به شمار می رود.
• Neroli: این نوع روغن گیاهی نیز کمک می کند تا زمانی که فرد عصبی شده و یا با احساس ترس مواجه می شود، احساس آرامش کرده و درد زایمان خود به خود کاهش یابد.
در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که زنان باردار قبل از شروع درد زایمان باید بررسی کنند که بیمارستان موردنظر آن ها امکاناتی برای استفاده از روغن های گیاهی آرام بخش دارد یا خیر. در صورتی که بیمارستان هیچ گونه تدابیری در این مورد نداشته باشد، خود فرد می تواند دستگاه الترونیکی مخصوص، مشعل نفتی یا شمع را برای تبخیر این نوع روغن ها با خود به بیمارستان ببرد.

در نهایت به عنوان یک زن باردار به یاد داشته باشید که:

• به کار بردن صحیح این روش های در مدیریت درد زایمان طبیعی زنان بسیار موثر بوده و به معنای استفاده از تجربیات دیگران در تسکین دادن درد شدید زایمان است.
• بر حسب تجربه زنان، روش های مختلفی در مراحل گوناگون دوران بارداری برای کاهش درد ناشی از انقباضات رحمی زنان در هنگام زایمان طبیعی پیشنهاد می شود.
• اگر شما هم به دنبال یک راه حل مناسب هستید، وقت خود را هدر ندهید و از تجارب گذشتگان در این مورد استفاده کنید.
• برای اطمینان بیشتر، باید بدانید که هر روز ایده ها و روش های جدیدی برای کاهش درد زایمان طبیعی در بدن زنان ارائه می شود که با نوع بدن هر فرد و تغییرات گاه به گاه آن تنظیم خواهد شد.
در نهایت، فراموش نکنید که روش طبیعی برای زایمان زنان نمی تواند کاملا بدون درد باشد، اما هدف این است که با استفاده از منابع معتبر دردهای غیرضروری و ناراحتی هایی را که ناشی از قرار گرفتن مادر در موقعیت نامناسب و یا مواجه شدن با فقدان تغذیه مناسب و داشتن اضطراب می باشد، از بین برود و یا حداقل کاهش یابد! زیرا از بین بردن این عوامل موجب می شود تا زنان در هنگام انجام زایمان طبیعی درد کمتری تجربه نموده و راحت تر نوزاد خود را به دنیا بیاورند.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خوب زایمان

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/