شش گام برای لاغری سریع و بی خطر

شش گام برای لاغری سریع و بی خطر

شش گام برای لاغری سریع و بی خطر

اگر شما چاق هستید یا می خواهید چند کیلو کاهش وزن داشته باشید، با اجرای دقیق این گام ها ، به این هدف خواهید رسید و لاغری برایتان سخت نخواهد بود، برای کاهش وزن زیاد لازم است با متخصص تغذیه برای داشتن یک برنامه کاهش وزن مشورت کنید.

1. ایجاد یک رژیم غذایی برای لاغری

برای کاهش وزن و لاغری، گام های خود را با یک رژیم غذایی آغاز کنید، برای به دست آوردن نتایج سریع، شما باید برخی از عادات غذایی خود را تغییر دهید. با این حال، وقتی شما می خواهید لاغر شوید، به این معنا نیست که نمی توانید غذا بخورید. در واقع، شما باید در جهت کاهش وزن خود غذا بخورید. گرسنه نگه داشتن بدن باعث می شود که سوخت و ساز بدن (مکانیزم سوزاندن چربی) به خواب زمستانی رفته و موجب ذخیره انرژی شود، این بدان معنی است که گرسنه نگه داشتن بدن به منظور کاهش وزن واقعاً نه تنها موجب لاغری نمیشود بلکه مضر نیز هست. تعجب نکنید که حتی اگر در وعده-های غذایی چیزی نخورید، کوچکترین کاهش وزنی نمی کنید، چون با این کار فقط به بدن خود آسیب می رسانید ، یادتان باشد که هیچ مقدار کاهش وزن، ارزش به خطر انداختن سلامتی را ندارد.

lagari-6.jpg

2. برای لاغری هرم غذایی را درک کنید

آگاهی از انواع مختلف مواد غذایی که شما باید در یک روز مصرف کنید، برای کاهش وزن سالم ضروری است. شما برای لاغری ، نیاز به خوردن و نوشیدن مواد غذایی به شرح زیر دارید:

  •  مصرف یک لیوان آب در وعده های غذایی و میان وعده ها سالم تر از نوشابه های شیرین و آب مصنوعی می باشد، سعی کنید با اضافه کردن چند برش لیمو به آب خود از شر سموم بدن خلاص شوید.
  •  مصرف روزانه حداقل 3 وعده میوه.
  •  مصرف روزانه حداقل 4 وعده سبزیجات.
  •  مصرف روزانه 3-7 وعده پروتئین (گوشت، ماهی، و غیره) و فراورده های لبنی (شیر، پنیر، ماست، و غیره).
  •  مصرف روزانه 3-5 وعده چربی (آجیل، کره بادام زمینی، و غیره).
  •  کربوهیدرات های ساده (محصولات تصفیه و فرآوری شده از جمله کلوچه، کیک، غلات، حبوبات، نان سفید، ماکارونی سفید) را خیلی کم مصرف کنید. خوردن کربوهیدرات هایی مانند شکر مصنوعی و کربوهیدرات های تصفیه شده باعث نفخ و چاقی می شود، کربوهیدراتهای پیچیده مانند سیب زمینی شیرین را به جای کربوهیدرات های تصفیه شده استفاده نمایید.
  • lagari-7.jpg

3. یک منوی غذایی برای خودتان درست کنید ، کالری حساب شده ، لاغری سریع

ابتدا باید بدانید که چه غذاهایی برای بدن شما نیاز است و موجب لاغری شما می شود ، سپس برای خودتان یک منوی غذایی سالم درست کنید، پیشنهادات ما برای رژیم لاغری:

  •  صبحانه لاغری:

     نان تست به همراه یک موز و غلات یا شیر چرخ شده با میوه جات و میوه
  •  ناهار لاغری:

    بهتر است ناهار خود را در خانه درست کنید، سعی کنید یک ساندویچ سبوس دار / گندم / نان (نان آرد سفید حاوی مواد مغذی بسیار کمی است) با مرغ بدون چربی، ژامبون یا تخم مرغ پخته شده در روغن کره (استفاده از کره به جای روغن) به همراه سالاد سبزیجات (گوجه فرنگی، خیار، کاهو) و یک لیوان شیر انتخاب کنید.
  •  میان وعده لاغری:

    برای میان وعده، سبزیجات و میوه همراه با ماست طبیعی و انواع توت ها و تعداد انگشت شماری آجیل مصرف کنید.
  •  ایده ی شام لاغری:

    یک ایده، استفاده از 2/1 سبزیجات، 4/1 پروتئین، 4/1 کربوهیدرات است. اگر در خانواده ی شما از غذاهای چرب برای وعده ی شام استفاده می شود، فقط مقدار کمی از آن غذا را با سالاد بخورید. اگر شما برای خودتان پخت و پز می کنید، یک ایده ی آسان، مصرف برنج قهوه ای یا نیمرو است ، یک ساندویچ کم چرب و یا ماهی (امگا 3 موجود در ماهی برای مغز شما مفید است) برای شام مناسب است.
  • lagari-8.jpg

4. از قوانین اساسی تغذیه سالم برای لاغری پیروی کنید:

  •  صبحانه: کربوهیدرات ها، میوه، پروتئین.
  •  ناهار: سبزیجات، پروتئین.
  •  شام: پروتئین، سبزیجات، کربوهیدرات ها.
  •  میان وعده: میوه، سبزیجات، پروتئین.

برای هر وعده ی غذایی، بهتر است سبزیجات (به عنوان قسمت اصلی)، پس از آن پروتئین، سپس کربوهیدرات و لبنیات را انتخاب کنید.

lagari-1.jpg

5. نوشیدن آب زیاد، رمز لاغری!

اگر برای کاهش وزنتان تلاش می کنید، باید فقط آب بنوشید و از نوشیدن چای تلخ خودداری کنید، آب بهترین مایع برای حفظ آب بدن و روشن شدن پوست است، مصرف زیاد آب به چربی سوزی بدن کمک میکند و باعث لاغری می شود. علاوه بر این، نوشیدن آب بدان معنی است که شما از مصرف هرگونه نوشیدنی قندی و یا نوشیدنی های انرژی زا، که میتوانند شامل بیش از 800 کالری انرژی باشند، اجتناب می کنید، آب سالم ترین نوشیدنی است که به شاداب نگه داشتن بدن کمک می کند.
اگر شما بعد از هر وعده غذا احساس گرسنگی می کنید، قبل از هر وعده ی غذایی یک لیوان بزرگ آب یا چای سبز (بدون شکر) بنوشید، این نوشیدنی ها به شما کمک می کند که احساس سیری کنید و هیچ کالری اضافی وارد بدن شما نشود و زودتر به هدف خود یعنی لاغری برسید. برای سوزاندن کالری بیشتر، نوشیدن آب یخ توصیه می شود، بدن انرژی بیشتری را صرف گرم شدن می کند و نوشیدن آب بعد از ورزش باعث شادابی بدن می شود.

lagari-2.jpg

6. برای لاغر شدن باید همه چیز بخورید

اما در حد اعتدال،برای لاغر شدن نباید هیچ ماده ی غذایی را به طور کامل قطع نکنید، همه چیز را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف موادی مانند گوشت قرمز یک بار در هفته و یا یک بار در ماه لذت بخش است، تنها چیزی که شما باید به طور کامل قطع کنید، فست فود ، شیرینی (شکلات، آب نبات، چیپس)، و دیگر تنقلات است، چون فست فود و شیرینی، طبیعی نیستند و دارای مواد نگه دارنده ناسالم هستند.

lagari-3.jpg

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/