همه چیز درباره تورم مفصل بعد از زایمان

همه چیز درباره تورم مفصل بعد از زایمان

آیا از درد و تورم مفصل بعد از زایمان رنج می برید؟ آیا تورم مفصلتان بعد از زایمان تشدید شده است؟ اگر اینطور است برای این که درباره این موضوع بیشتر بدانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تورم مفصل یا آرتریت چیست؟

آرتریت واژه ای است که معمولا درد در مفاصل را توصیف می کند، این حالت تنها به یک وضعیت پزشکی مربوط نمی شود. آرتریت به حدود ۱۰۰ یا تعداد بیشتری وضعیت روماتوئیدی برمی گردد که باعث درد استخوانی شده و روی بافت های پیوندی اثر می گذارد.
درد و سفتی یک یا چند مفصل نشانه های شاخص آرتریت هستند. نشانه های آرتریت می توانند به طور تدریجی و یا به صورت ناگهانی ایجاد و پیشرفت کنند، آرتریت می تواند هم بالغین و هم کودکان را درگیر کند. داشتن اطلاعات کافی درباره این وضعیت به این بیماران کمک می کند که به شکل بهتری نشانه های آن را کنترل کنند.

انواع شایع آرتریت شامل موارد زیر است:

• استئوآرتریت
• آرتریت روماتوئید
• فیبرومیالژی
• لوپوس
• نقرس

دلایل ایجاد آرتریت یا تورم مفصل بعد از زایمان

به دلایل زیر تقریبا شایع است که زنان به تورم مفصل بعد از زایمان مبتلا شوند:
• زنانی که قبل از بارداریشان آرتریت یا تورم مفصل داشتند متوجه می شوند که بیماریشان در این مرحله با تضعیف سیستم ایمنی رو به بهبودی گذاشته است و این امر باعث نهفته ماندن نشانه های آرتریت می شود. با این حال این نشانه ها دوباره بعد از زایمان ظاهر می شوند.
• بعد از بارداری فعالیت سیستم ایمنی می تواند افزایش پیدا کند، این امر می تواند ریسک بیماری های خود ایمن از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش دهد. سیستم ایمنی پرکار می تواند به چیزهای بی خطری چون غذاهای خاص یا مواد موجود در محیط واکنش نشان داده و به آن ها حمله کند، در ادامه این پروسه می تواند به ایجاد آلرژی یا التهاب در بدن منجر شود. این التهاب هم به نوبه خود آسیب بیشتری به استخوان ها و بافت ها وارد می کند.

bardari-p2.jpg

توصیه هایی برای مدیریت آرتریت بعد از زایمان

آرتریت یا تورم مفصل بعد از زایمان می تواند در افراد هر سنی رخ دهد. وقوع آرتریت در زنان بیشتر است، خصوصا آرتریت روماتوئید بعد از بارداری شایع است. این وضعیت برای زنانی که از آرتریت بعد از زایمان رنج می برند می تواند حتی بغرنج تر باشد چرا که بدن در حال بهبودی از تغییرات دوران بارداری است. بنابراین اهمیت دارد که زنان تمهیداتی را برای مدیریت آرتریت یا تورم مفصل بعد از زایمان اتخاذ کنند.
• برای زنانی که از نوع خاصی از آرتریت رنج می برند مهم است که آن نوع خاص را برای پزشکشان بازگو کنند. با این کار پزشکتان می تواند طرحی عملی برا مدیریت موثر آرتریت بعد از زایمان ارائه دهد. بسیار اهمیت دارد که پزشکتان بداند شما تازه مادر شده اید چرا که بعضی از داروهای خاص برای درمان آرتریت یا تورم مفصل بعد از زایمان ممکن است همزمان با شیر دادن به نوزادتان ایمن نباشند.
• یکی از راه های کنترل مسبب هایی است که باعث ایجاد نشانه های آرتریت بعد از زایمان می شوند، پزشکتان به شما کمک می کند که مسبب های غذایی یا محیطی که باعث التهاب یا آرتریت می شوند را شناسایی و حذف کنید. پزشکتان می تواند نیاز به دارو را در طولانی مدت کم کرده و در بعضی موارد حتی می تواند رهایی کامل از آرتریت را ممکن کند. برای یک رژیم غذایی بهینه بعد از زایمان با پزشکتان مشورت کنید. زنان برای کاهش نشانه های آرتریت باید میوه و سبزیجات بیشتر و غذاهای حاوی چربی های اشباع کمتری مصرف کنند. حذف قهوه، فرآورده های گوشتی خاص همانند گوساله و غلاتی چون گندم از رژیم غذایی بعد از زایمان نیز می تواند رهایی از آرتریت را برای زنان به همراه داشته باشد.
• افرادی که از چاقی، دیابت یا افزایش فشار خون رنج می برند در معرض خطر بالایی برای ایجاد آرتریت قرار دارند. اگر قصد دارید که بارداری شوید می توانید با کنترل وزن و پیش گرفتن روندهای درمانی مناسب برای وضعیت های پزشکیتان خطر آرتریت بعد از زایمان را از خودتان دور کنید. اگر به تازگی نوزادتان را زایمان کرده اید با پزشک تان یا یک کارشناس تغذیه برای کمک به کاهش وزن به شکل صحیح مشورت کنید. هر نوع افزایش وزنی می تواند نشانه های آرتریت را تشدید کند.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/