آیا مصرف ترامادول در دوران بارداری بی خطر است؟ (بخش دوم)

آیا مصرف ترامادول در دوران بارداری بی خطر است؟ (بخش دوم)

در آیا مصرف ترامادول در دورن بارداری بی خطر است؟(بخش اول) قرص ترامادول توضیح داده شد و انواع دردهای بارداری و علل آنها گفته شد در ادامه می خوانید.

چرا به مصرف داروهای ضد درد در دوران بارداری نیاز دارید؟

بالا رفتن سطح هورمون ها می تواند ایجاد بسیاری از دردها در دوران بارداری به دنبال داشته باشد، مبارزه با این درد شدید در دوران بارداری برای بدنتان سخت است. بعضی از درمان های دارویی درد که به طور موثری به کنترل پروسه درد کمک می کنند آورده شده است، اما پیش از مصرف هر نوع داروی ضد دردی با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

بعضی از داروهای ضد دردی که می توانید در دوران بارداری مصرف کنید:

1- مصرف پاراستامول یا استامینوفن در دوران بارداری:

داروی ضد درد و تب بری که درد متوسط تا شدید را در دوران بارداری درمان می کند، اگر چه داروها به راحتی از جفت عبور کرده و به جنین می رسند اما خطر ایجاد نقایص مادرزادی را افزایش نمی دهند، علاوه بر این مصرف استامینوفن مشکلات دوران بارداری یا سخت زایی را به دنبال نخواهد داشت.

۲- مصرف آسپرین در دوران بارداری:

آسپرین در دوران بارداری نشانه هایی چون درد و تب ملایم را درمان می کند، دوز پایین آسپرین هیچ ضرری برای جنین در حال رشدتان ندارد، مطالعات پزشکی مصرف آسپرین را با خطر هر نوع نقص مادرزادی یا مشکل زایمانی مرتبط ندانسته اند.

۳-داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در دوران بارداری:

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی همانند ناپروکسن، ایندومتاسین، ایبوپروفن و دیکلوفناک نشانه های درد و تب متوسط را درمان می کنند. این داروها به طور اختصاصی به عنوان مهار کننده سیکلواکسیژناز عمل می کنند. مصرف بیش از حد مجاز داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند خطر بسته شدن زودرس عروق مقاوم ریوی را افزایش دهد، مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند نقایص مادرزادی ساختاری، زایمان زودرس یا وزن کم در زمان زایمان را به دنبال داشته باشد.

۴- مصرف ضد دردهای مخدری در دوران بارداری:

ضد دردهای مخدری همانند مورفین، کدئین و هیدروکدون اغلب آخرین گزینه ضد درد برای دردهای متوسط و شدید هستند. گاهی اوقات پزشکتان ممکن است یک دوز ضد درد مخدری برای فرو نشاندن درد ماندگار در دوران بارداری تجویز کند، گاهی اوقات مصرف داروهای جایگزین همانند ضد افسردگی های سه حلقه ای نشانه های درد ماندگار در دوران بارداری را کنترل می کند. این داروها اثر ضد دردهای مخدری را کاهش داده و از بدنتان در برابر عوارض جانبی محافظت می کند.

bardari-q11.jpg

آیا ترامادول در دوران بارداری بی خطر است؟

پزشکان مادران باردار را از مصرف بیش از حد داروهای آرام بخش یا ضد درد در دوران بارداری منع کرده اند. بیشتر ضد دردها جریان خون به جنین در حال رشدتان را محدود می کنند. دارو در مسیر عروق نافی رحم اختلال ایجاد کرده و از رسیدن خون به جنین جلوگیری می کند. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی معمولا همچنین وضعیتی را بدنتان ایجاد می کنند. این داروها عروق خونی اصلی را منقبض کرده و بدن جنین را در به دست آوردن میزان کافی مواد غذایی، اکسیژن و خون با محدودیت مواجه می کنند. داروهای مخدری روی نیازمندی های تغذیه ای جنین تاثیر گذاشته و باعث محدودیت از رشد می شوند که می تواند منجر به مرگ ناگهانی جنین شود.
ممکن است به علت ضعف اعصاب، رباط ها و مفاصل استخوانی درد را در دوران بارداری تجربه کنید. داروهای ضد درد یا ترامادول نمی تواند مفاصل استخوانیتان را ترمیم و تقویت کنند چرا که روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند. در نتیجه پزشکان مصرف ترامادول را در دوران بارداری منع می کنند.
طبق طبقه بندی دارویی سازمان غذا و دارو ایالات متحده امریکا ترامادول در طبقه بندی C قرار می گیرد. پزشکان معمولا مصرف داروهای گروه C در دوران بارداری را منع می کنند.
بعضی از دلایل دیگری که مصرف ترامادول در دوران بارداری را محدود می کند شامل موارد زیر است:
• مطالعات پزشکی نشان داده اند که مصرف بیش از حد مجاز ترامادول مراحل تکامل رویان را محدود کرده و مانع رشد آن می شود.
• داروهای ضد درد اعتیادآور می توانند عواقب جسمی متعددی شوند.
• تجویز ترامادول در دوران بارداری خطر مشکلات تنفسی متوسط و روی هم خوابیدن مجاری هوایی در جنین را افزایش می دهند.

توضیحات دقیق متخصص زنان درباره خوردن قرص در بارداری را حتما بشنوید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/