ایده های غذایی برتر برای کودک 10 ماهه (بخش اول)

ایده های غذایی برتر برای کودک 10 ماهه (بخش اول)

آیا شما یک کودک ده ماهه دارید که در زمان هر وعده غذایی بهانه می گیرد؟ این احتمال وجود دارد که او از خوردن غذاهای تکراری در هر روز خسته شده باشد. وقتی انواع آش ها و میوه ها به اندازه کافی کنجکاوی کودک شما را برطرف نمی کند، نیاز دارید تغییراتی در شیوه ی آشپزی خود بدهید. اکنون که کودکتان به یک سالگی نزدیک می شود، ذائقه او مواد غذایی متنوع تری را طلب می کند. 10 ماهگی بهترین زمان برای خوردن غذاهای جدید، کشف الگوهای غذایی گوناگون و توسعه میل به مواد مختلف است. در این مقاله، برخی از پیشنهادات برای غذای کودکان 10 ماهه بررسی می شود.می توانید غذاهای مناسب برای کودکان 9 ماهه را در 10 ایده ی غذایی برتر برای کودکان 9 ماهه که می توانند برای کودکان 10 ماهه نیز مورد استفاده قرار گیرند ، مطالعه کنید.

آستانه غذایی کودکان 10 ماهه:

آیا به طور مداوم ایده های مختلف غذای کودک خود را در سر دارید؟ کشف این ایده ها، علم موشک هوا کردن نمی خواهد! به خصوص اگر شما متوجه شده باشید که وعده های غذایی عامل اصلی تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن فرزندتان است. شما باید مواد اولیه سالم و ارگانیک را انتخاب کنید و دستورالعمل های لذت-بخش غذایی را روی آن ها اجرا کنید تا غذاهای موردعلاقه فرزندتان را بپزید. همچنین مطمئن شوید که کودک شما هیچ آلرژی غذایی را نداشته باشد، به ویژه هنگامی که می خواهید آجیل، سویا و گندم را در غذای کودک استفاده کنید. از طرفی بهتر است تخم مرغ کامل و ذرت شیرین را در غذای کودکان با سن پایین قرار ندهید. با توجه به این نکات احتیاطی، در این مقاله، 10 ایده ی برتر غذای کودکان 10 ماهه پیشنهاد می شود.

gazaye-koodak-y4.jpg

1. افزایش مصرف کوکتل های شیری در غذای کودک 10 ماهه:

کوکتل های شیری بهترین غذای کودکان 10 ماهه و یک غذای سرگرم کننده و جذاب برای آن ها است، شما می توانید موز، توت فرنگی یا زغال اخته را با شیر و شیره طبیعی میوه ها مخلوط کرده و یک ترکیب خوشمزه و سیرکننده برای کودکتان درست کنید. سعی کنید از شکر در این کوکتل های شیری استفاده نکنید، زیرا کودک شما به کالری نیاز ندارد، سعی کنید بیشتر از شیرینی طبیعی میوه ها بهره ببرید. مصرف عسل هم برای کودکان مناسب نیست، زیرا باکتری های خاصی در عسل وجود دارد که می تواند به لثه و دندان های در حال رشد کودکان آسیب برساند.

2. کودک 10 ماهه خود را کم کم به خوردن آجیل عادت دهید:

آجیل پر از پروتئین و ویتامین ها است و به رشد بهتر کودکان کمک می کند، اکثر کودکان در سن 10 ماهگی دندان ندارند، به طوری که آن ها قادر به جویدن مواد غذایی سخت مانند آجیل نیستند. بنابراین بهتر است آجیل را به صورت پودر درآورده و با یک قاشق مرباخوری ماست مخلوط کنید. شما همچنین می توانید ترکیبی از بادام، پسته و گردو استفاده کنید، ترکیب این دانه های آجیل با ماست طعم فوق العاده ای را به کودکتان می چشاند.

gazaye-koodak-h1.jpg

3. سیب زمینی شیرین غذای کودک 10 ماهه :

سیب زمینی شیرین، زمانی که به قالب پوره درآید، شکل و طعم واقعا خوبی خواهد داشت، به ویژه هنگامی که با هویج ترکیب شود، طعم فوق العاده ای خواهد داشت. شما می توانید تکه های کوچکی از سیب زمینی شیرین و هویج خرد شده را باهم بپزید تا زمانی که کاملا پخته شده و نرم شوند. سپس این مواد پخته را در مخلوط کن بریزید تا به پوره سیب زمینی شیرین و هویج تبدیل شود. حتما کودکتان از این غذا لذت خواهد برد!

4. نخود فرنگی پنیری مناسب غذای کودک 10 ماهه :

خوردن نخود فرنگی آب پز برای کودکانی که تعداد اندکی دندان دارند، آسان است. هر چند نخودفرنگی غنی از مواد مغذی است اما مصرف مداوم آن می تواند تبدیل به عطر و طعم خسته کننده ای برای کودکان شود، پنیر نرم می تواند به شما کمک کند تا در عطر و طعم نخودفرنگی تنوع ایجاد کنید. در یک کاسه، مقدار مساوی از نخودفرنگی و تکه های کوچکی از پنیر نرم بریزید، آن ها را خوب با هم مخلوط کرده و سرو کنید. به این ترتیب، کودک شما با الگوهای جدید غذایی آشنا شده و به آن ها علاقه مند خواهد شد. ترکیب پنیر و نخودفرنگی را می توان به عنوان یک میان وعده ی سرپایی برای کودکان در نظر گرفت. اجازه دهید کودکتان خودش آن را برداشته و در دهانش بگذارد، این کار یک روش عالی برای کمک به توسعه مهارت های حرکتی کودکان است.

ادامه غذای کودک 10 ماهه را در ایده های غذایی برتر برای کودک 10 ماهه (بخش دوم) بخوانید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/