توصیه های ساده برای جدا کردن کودکان از شیشه شیر

توصیه های ساده برای جدا کردن کودکان از شیشه شیر

با گذشت هر روز، کودک بزرگ تر شده و نیاز به انجام تغییراتی در همه جنبه های زندگی خود از جمله مواد غذایی که می خورد و لباس هایی که می پوشد، دارد. بسیاری از کودکان نوپا وابستگی شدیدی به شیشه شیر خود داشته و آن را به عنوان تنها منبع تغذیه ای خود و همچنین مایه ی آسایش و امنیت خود می دانند.
با این حال، اگر زمان آن رسیده تا غذاهای جامد را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید، شما نیاز به ایجاد تغییراتی برای شروع از شیر گرفتن کودک خود و جدا کردن او از شیشه شیرش دارید. صرف نظر از اینکه کودک شما وابستگی شدیدی به شیشه شیر خود دارد، باید در زمان مناسب، با استفاده از تاکتیک هایی او را از شیر بگیرید. در این مقاله، همه جنبه های اساسی چگونگی و زمان متوقف کردن تغذیه کودکان با شیشه شیر توضیح داده شده است.

چه زمانی برای جدا کردن کودکان از شیشه شیر مناسب است؟

در اواخر اولین سال تولد کودکتان، شما می توانید شروع به تلاش برای جدا کردن او از شیشه شیر بکنید و بررسی کنید که آیا کودک شما قادر به خوردن شیر از یک فنجان کوچک است یا نه. برخی از کودکان نوپا، به طور طبیعی و به آسانی نوشیدن شیر از فنجان را قبول می کنند، در حالی که برخی از والدین ممکن است پیدا در جدا کردن کودکان خود از شیشه شیر دچار مشکلاتی شوند.
به طور کلی، پس از 10-12 ماهگی، کودک قادر به راست نگه داشتن سر خود و نوشیدن شیر از یک فنجان خواهد بود. این کاری است که نوزادان کوچک تر قادر به انجام آن نیستند، پس تلاش برای از شیر گرفتن کودکان کمتر از یک سال توصیه نمی شود. از طرفی، بسیاری از کودکان وابستگی شدیدی به شیشه شیر خود پیدا می کنند، زیرا نوک شیشه شیر تقلیدی از احساس راحتی نوک سینه مادر را به کودکان می دهد.

koodak-e4.jpg

چرا باید کودکان را از شیشه شیر جدا کنیم؟

به غیر از این دلیل واضح که کودک شما بزرگ شده و باید از شیشه شیر جدا شود، دلایل بسیار دیگری هم وجود دارد که چرا شما باید کودک نوپای خود را از شیشه شیر جدا کنید:

1. شیشه شیر و خطر چاقی کودک :

در حالی که هم شیر مادر و هم شیر خشک، سرشار از مواد مغذی هستند، نوشیدن این ها از شیشه شیر می تواند خطرات بهداشتی برای کودکتان داشته باشد و احتمال دارد موجب بالا رفتن خطر ابتلا به چاقی در زندگی آینده ی او شود.

2. مشکلات دندانی برای کودک:

انجمن دندانپزشکی آمریکا ادعا می کند که مکیدن شیشه شیر توسط کودک، به ویژه در طول خواب، به پوسیدگی دندان های او کمک می کند. شیر مادر و شیر خشک حاوی قندهای خاصی هستند، که می تواند پوشش دندان های کودک شما را از بین برده و باعث آسیب دیدن دندان های او در سال های اولیه زندگی شود.

چگونه کودک خود را از شیشه شیر جدا کنیم؟

اگر اولین تولد کودک شما بسیار نزدیک است، در حال حاضر برای ایجاد تغییرات و جدا کردن او از شیشه شیر دیر می باشد. در اینجا چند راهنمایی ساده برای کمک به جدا کردن کودکان از شیشه شیر آورده شده است:
• به جای جدا کردن ناگهانی کودکتان از شیشه شیر، به تدریج حرکت کرده و در زمان های خاصی از طول روز، خوردن شیر در فنجان را به جای شیشه شیر به او معرفی کنید.
• اگر کودک شما معمولا سه بطری شیر در هر روز می نوشد، این مقدار را به 2 شیشه شیر کاهش داده و یک بطری باقیمانده را در چند فنجان کوچک به او بدهید. این روش کمک خواهد کرد تا کودک نوپای شما به راحتی خودش را با شرایط وفق دهد.
• هر کجا که موردنیاز است کودک نوپای خود را تشویق کرده و شرایط حاضر را برای او تشریح کنید. به عنوان مثال، شما می توانید به او توضیح دهید که در حال حاضر او یک فرد بزرگی شده، و نیاز به یادگیری نوشیدن شیر از یک فنجان دارد.
• از لیوان های کارتونی که رنگارنگ و برای کودکان جذاب است، استاده کنید، تا کودک نوپا شما به نوشیدن شیر از فنجان، بیشتر تشویق شود.
• سعی کنید یک فنجان شیر را به کودک نوپای خود درست قبل از خواب بدهید، زیرا این دقیقا زمانی است که کودک شما تلاش می کند تا آرامش خود را با شیشه شیر به دست آورد. بنابراین، اگر او به نوشیدن شیر از فنجان در هنگام خواب عادت کند، به احتمال زیاد نوشیدن شیر از فنجان در طول روز را راحت تر قبول خواهد کرد.
• سعی کنید اهمیت مسواک زدن دندان ها بعد از نوشیدن شیر را به کودکان خود آموزش دهید، این کار به شما کمک خواهد کرد تا از سلامت دهان و دندان کودک خود اطمینان داشته باشید.

این نکات ساده قطعا به شما در جدا کردن کودکتان از شیشه شیر کمک خواهند کرد. شما همچنین می-توانید با پزشک متخصص اطفال زمان مناسب و چگونگی جدا کردن کودک خود از شیشه شیر و مشکلات احتمالی پیش آمده مشورت کنید.
آنچه که برای استریل کردن شیشه شیر کودک نیاز است را در روش های استریل کردن شیشه نوزاد بخوانید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/