چگونگی ذخیره شیر مادر و استفاده از آن برای نوزاد(بخش دوم)

چگونگی ذخیره شیر مادر و استفاده از آن برای نوزاد(بخش دوم)

در چگونگی ذخیره شیر مادر و استفاده از آن برای نوزاد(بخش اول) راههای ذخیره سازی شیر مادر گفته شد ، در ادامه می خوانید..

دستورالعمل هایی برای منجمد کردن شیر:

اگر شیر مادر را در یخچال قرار داده اید، قبل از منجمد کردن آن، بهتر است ابتدا طعم، مزه و بوی شیر را بررسی کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که شیر مادر را در یک جای دور از تخم مرغ و یا مواد غذایی نپخته نگهداری کرده باشید. در این جا برخی از نکاتی که باید در منجمد کردن شیر مادر رعایت کنید، آورده شده است:
1. اضافه کردن مقدار کمی از شیر مادر تازه و سرد به شیر منجمد شده در فریزر اشکالی ندارد، اما از اضافه کردن شیر گرم به شیر منجمد شده در فریزر اجتناب کنید.
2. هرگز شیر منجمد ذخیره شده را در مایکروویو و یا روی اجاق گاز گرم قرار ندهید.
3. برخی مواقع مشاهده می کنید که شیر منجمد ذخیره شده از هم جدا شده و لایه لایه به نظر می رسد. با این وجود، چیزی برای نگرانی وجود ندارد، و این حالت برای شیر مادر منجمد شده طبیعی است. فقط آن را به آرامی هم بزنید و سپس استفاده کنید.
4. شیر مادر منجمد شده را اگر در یخچال قرار دهید، می توانید تا 12 ساعت آن را نگهداری کنید . فقط دقت داشته باشید هنگامی که یخ آن باز شد، نباید شیر را دوباره منجمد کرد.
5. فراموش نکنید که شستن و استریل کردن تمام قطعات بطری نگهداری شیر مادر، بعد از هر بار استفاده ضروری است، زیرا اگر قطعات بطری به درستی تمیز نشوند، می توانند میکروب ها را به شیر داخل خود انتقال دهند.
6. شیر منجمد ذخیره شده را در پشت بدنه اصلی یخچال یا فریزر و به دور از درب آن ها، جایی که در آن درجه حرارت ثابت است، بگذارید.
7. بهترین کار این است که شیر منجمد ذخیره شده در ظرف را حداکثر تا دو روز استفاده کنید، درغیر این صورت، با کاهش باکتری های مفید، خواص آن از بین می رود، و حتی اگر برای مدت طولانی تری نگه داشته شود، کیفیت آن پایین می آید. با نگهداری طولانی مدت شیر در فریزر، ویتامین C و خواص چربی آن از بین می رود.

shir-madar-t1.jpg

دستورالعمل هایی برای گرم کردن شیر:

شیر منجمدی که یک بار ذوب شده است، را می توان در یخچال تا مدت 24 ساعت نگهداری کرد، اما نباید دوباره یخ بزند. با این حال، شما می توانید آن را در یخچال نگه دارید. در این جا راهنمایی های بیشتری ذوب و گرم کردن شیر منجمد مادر آورده شده است:
1. بهترین راه برای ذوب شدن شیر مادر تا 2 ساعت در دمای اتاق و 24 ساعت در یخچال است.
2. از اضافه کردن شیر گرم به شیر موجود در یخچال و یا شیر یخ زده خودداری کنید. شما تنها می توانید شیر تازه و خنک را با شیر ذخیره شده در یخچال یا فریزر ترکیب کنید. شیر مادر هرگز خراب نمی شود، مگر اینکه طعم آن ترش شده و یا بوی بدی بدهد.
3. اگر شما مایل به گرم کردن شیر یخ زده هستید، به سادگی شیر منجمد را در یک فنجان آب گرم قرار دهید.
4. تنها راهی که شما می توانید مطمئن باشید که تمامی مواد مغذی مهم در شیر مادر حفظ شده و آلودگی باکتریایی آن به حداقل رسیده است، این است که شما یا پرستار بچه، شیر مادر را با روش های درستی گرم کند.
اگر شما یک مادر شیرده هستید، به دنبال روش های ذخیره سازی شیر با حفظ کیفیت بالای شیر مادر برای برای سالم ماندن کودک خود باشید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/