آیا می توانم جنسیت جنینم را انتخاب کنم ؟ (بخش سوم)

آیا می توانم جنسیت جنینم را انتخاب کنم ؟  (بخش سوم)

در آیا می توانم جنسیت جنینم را انتخاب کنم ؟ (بخش دوم) آزمایش ژنتیکی قبل از کاشت برای تعیین جنسیت گفته شد در ادامه می خوانید ...

روش اریکسون ، تعیین جنسیت جنین چیست؟

این روش که بر اساس نام محقق پیشگام یعنی رونالد اریکسون نام گذاری شده است، هدفش این است که منی دانۀ با سرعت شنای بالاتر مولد نوزاد پسر را از منی دانۀ با سرعت شنای پائین تر مولد نوزاد دختر متمایز کند. از لحاظ نظری، منی دانۀ قرارداده شده در رحم شما از طریق لقاح مصنوعی منجر به تولد نوزادی با جنسیت دلخواه شما خواهد شد.

کارآیی روش اریکسون برای تعیین جنسیت جنین:

اریکسون مدعی است که کارآیی روش وی در انتخاب جنسیت پسر ۷٨ الی ٨۵ درصد و در انتخاب جنسیت دختر ۷۳ الی ۷۵ درصد است.
روند کار روش اریکسون برای تعیین جنسیت جنین چگونه است؟
ابتدا نمونه ای از منی دانه بر روی لایه ای چسبناک از مایع درون یک لولۀ آزمایش ریخته می شود، تمامی منی دانه بطور طبیعی به سمت پایین شنا می کند اما منی دانۀ مولد نوزاد پسر تمایل دارد سریعتر شنا کرده زودتر به پایین برسد.
پس از اینکه منی دانه های با سرعت شناگری سریع و آهسته از هم جدا شدند ، شما به وسیلۀ منی دانه ای بارور می شوید که به شما کمک می کند تا تعیین جنسیت جنینتان را انجام دهید.
مزایای روش اریکسون برای تعیین جنسیت جنین :
در مقایسه با روش های پیشرفته تر ارزان تر است.
نیاز به عمل جراحی ندارد.
نسبتاً بی خطر است.

معایب روش اریکسون برای تعیین جنسیت جنین :

برای موفقیت این روش تضمینی وجود ندارد، اریکسون درباره این موضوع آثار زیادی منتشر کرده و احتمال موفقیت آن را ۷۵ الی ٨۰ درصد می داند، اما ارزیابی های آزمایش توسط متخصصان دیگر بارداری منتشر نشده و یا به طور مستقل ثابت نشده اند.
کارآیی لقاح مصنوعی به اندازۀ روش بارورسازی درون لولۀ آزمایش (IVF) نیست و بسته به سن و توان باروریتان ممکن است چندین دوره عادت ماهیانه طول بکشد تا باردار شوید.
هزینه
حدود ٦۰۰ دلار برای هر لقاح
قابلیت دسترسی
این روش در تمامی کلینیک های کالیفرنیا، فلوریدا، مین، میشیگان، نیوجرسی، و نیویورک برای همه قابل دسترس است ، ممکن است در مرکز رویان ایران نیز وجود داشته باشد.

taiyn-jensiyat11.jpg

روش های خانگی برای تعیین جنسیت جنین

شیوه هایی از این قبیل با تکنولوژی پایین، شامل جراحی نبوده و در دسترس هستند و شما می توانید در خانه خودتان به تنهایی آنها را انجام دهید، تمامی آنچه لازم دارید این است که دمای پایۀ بدن خود را اندازه گیری کرده یا از ابزار پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید تا زمان تخمک گذاری خود را تعیین کنید، سپس بر اساس آن زمان رابطه جنسی خود را زمان بندی کنید.

روش شتلز برای تعیین جنسیت جنین

روش شتلز چیست؟
روش شتلز عبارتست از رابطه جنسی زمان بندی شده در روزهای ویژه ای از دورۀ عادت ماهیانۀ شما.
کارآیی روش شتلز برای تعیین جنسیت جنین
طرفداران روش شتلز معتقدند این روش در انتخاب جنسیت دختر ۷۵ درصد و در انتخاب جنسیت پسر ٨۰ درصد مؤثر است، اما متخصصان دیگر در این باره شک دارند. به خاطر داشته باشید که شما همیشه ۵۰ درصد شانس دارید تعیین جنسیت جنینتان را انجام دهید.

روند کار روش شتلز چگونه است؟

طبق نظریه، منی دانۀ حامل کروموزوم Y (که مخصوص نوزاد پسر است) سریعتر حرکت میکند، اما زمان زنده ماندن آن کوتاهتر از کروموزوم X (مخصوص نوزاد دختر) است. بنابراین اگر نوزاد پسر می خواهید، روش شتلز تأکید می کند که باید زمان آمیزش جنسی شما تا حد ممکن نزدیک به زمان تخمک گذاری باشد، چنانچه خواهان نوزاد دختر باشید، سعی کنید آمیزش جنسی شما دو الی چهار روز قبل از زمان تخمک گذاریتان باشد.

مزایای روش شتلز برای تعیین جنسیت جنین :

به مصرف دارو یا انجام عمل های جراحی پزشکی نیازی ندارد.
بدون هزینه یا ارزان است.
بدون خطر است.
معایب روش شتلز برای تعیین جنسیت جنین
شما باید از ابزار پیش بینی کنندۀ تخمک گذاری استفاده کنید تا بدانید کی تخمک گذاری می کنید و یا دمای پایۀ بدن خود را اندازه گیری کنید تا بهترین زمان آمیزش جنسی را برآورد کنید.
هیچ تضمینی برای موفقیت این روش وجود ندارد.
قابلیت دسترسی
همه می توانند آن را در خانه انجام دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ اندازه گیری دمای پایۀ بدنتان و استفاده از ابزار پیش بینی تخمک گذاری مطالعۀ بیشتری بکنید.
می توانید کتاب چگونه جنسیت نوزادتان را انتخاب کنید ، تألیف دکترلندرام شتلز و دیوید رورویک را مطالعه کنید.

taiyn-jensiyat9.jpg

روش ولان برای تعیین جنسیت جنین

روش ولان چیست؟
این روش عبارتست از آمیزش جنسی زمان بندی شده در روزهای ویژۀ دورۀ عادت ماهیانۀ شما.
کارآیی
الیزابت ولان معتقد است که کارآیی روش او در انتخاب جنسیت پسر ٦٨ درصد و برای انتخاب جنسیت دختر ۵٦ درصد است، اما بسیاری از کارشناسان در این باره تردید دارند. به خاطر داشته باشید که شما همیشه ۵۰ درصد شانس دارید نوزادی با جنسیت دلخواهتان را حامله شوید.
روند کار چگونه است؟
روش ولان کاملاً مخالف روش شتلز است. اینجا نظریه بر این مبنا استوار است که تغییرات زیستی-شیمیایی که ممکن است منی دانۀ مولد نوزاد پسر را ترجیح دهند، در دورۀ عادت ماهیانۀ زن زودتر اتفاق می افتند.
پس اگر خواهان نوزاد پسر هستید، آمیزش جنسیتان باید چهار الی شش روزقبل از افزایش یافتن دمای پایۀ بدنتان انجام شود. چنانچه نوزاددختر می خواهید، برنامۀ آمیزش جنسی خود را باید برای دو تا سه روز قبل از تخمک گذاریتان تنظیم کنید.

مزایای روش ولان برای تعیین جنسیت جنین

نیازمند مصرف دارو یا عمل های جراحی پزشکی نیست.
بدون هزینه یا ارزان است.
بدون خطر است.
معایب روش ولان برای تعیین جنسیت جنین
مجبور هستید هر روز دمای پایۀ بدن خود را اندازه گیری کنید تا زمان تخمک گذاری خود را معین کنید، یا برای این منظور از ابزار پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید.
هیچ تضمینی برای موفقیت این روش وجود ندارد.
قابلیت دسترسی
هر کسی می تواند این روش را در خانه امتحان کند.

taiyn-jensiyat6.jpg

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/