فواید شگفت انگیز عسل برای زنان باردار

مصرف عسل در بارداری

دوران بارداری لیست طولانی از کارهای را که برای اطمینان از رشد مناسب جنین باید از آن ها دوری کنید را به ارمغان می آورد، به زنان باردار اغلب توصیه می شود که تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و از غذاهای خاصی که احتمالا باعث خطرات تهدید کننده سلامتی جنین می شود، دور بمانند. یکی از تصورات غلط در مورد مصرف عسل در دوران بارداری است که آیا واقعا مصرف عسل در بارداری مفید است؟

فواید مصرف عسل در بارداری:

عسل در واقع دارای خواص بسیاری است که به عنوان ماده غذایی ارزشمندی که باید به تغذیه دوران بارداری اضافه شود، شناخته شده است، در این مطلب فواید شگفت انگیز مصرف عسل در بارداری بررسی می شود:
• عسل دارای خواص آنتی بیوتیک طبیعی است.
• این ماده شگفت انگیز توانایی بدن را به منظور کاهش واکنش های آلرژیک بالا می برد.
• همچنین H. Pyroli ادعا می کند که عسل برای کاهش و مهار رشد باکتری ایجادکننده زخم مفید است.
• عسل ضد درد طبیعی است و همچنین یک درمان طبیعی بزرگ برای سوختگی می باشد.
• عسل، شیرین کننده سالم و طبیعی بوده و مناسب برای کسانی است که به وزن خود اهمیت می دهند.
مطالعات نشان داده اند که عسل حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

asal-bardari1.jpg

مصرف عسل در بارداری:

آیا خوردن عسل در بارداری مفید است؟

هیچ ادعای پزشکی برای حمایت از این واقعیت که مصرف عسل در بارداری بی خطر است، وجود ندارد. با این حال، با پیشرفت های اخیر در فن آوری، به ویژه در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی، همه موادغذایی آن گونه که به نظر می رسند نیستند، به عنوان مثال، بسیاری از مواد غذایی امروزه، حاوی کود و مواد افزودنی هستند، که ممکن است در دراز مدت برای سلامتی مضر باشد. مصرف انواع تقلبی عسل در بارداری ، در واقع می تواند خطرات تهدیدکننده ای برای سلامتی مادر و جنین به وجود بیاورد، زیرا دوران حاملگی یک مرحله بسیار آسیب پذیر از زندگی است. از این رو، می توان نتیجه گرفت که مصرف عسل خالص در دوران بارداری بی خطر است.

واکنش آلرژیک به عسل در دوران بارداری:

عسل ممکن دارای هاگ های خاصی باشد، که برای سلامت مادر و یا جنین آسیب می رساند، در چنین مواردی، بهتر است با دکتر خود مشورت کرده و تست آلرژی انجام دهید، به خصوص اگر شما نوع عسل مصرفی خود را تغییر می دهید، در مواردی ممکن است هاگ ها، در صورت وجود، با اسیدی ترکیب شده و در دستگاه گوارش مادر از بین برود و به جنین آسیبی نرساند.
با توجه به توضیحات بالا، مصرف عسل در بارداری بی خطر است ، با این وجود، نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از مصرف عسل در بارداری به آن ها دقت شود:
1. پزشکان همیشه توصیه می کنند در دوران بارداری از عسل پاستوریزه استفاده کنید، زیرا عسل غیرپاستوریزه ممکن است حاوی باکتری های بیماری زا باشد.
2. عسل را از مکان های مورد اعتماد بخرید، برخی عسل ها تحت فرآیندهای گسترده ای به بازار عرضه می شوند، بنابراین از خطرات مضر برای سلامتی در امان هستند.
3. عسل هایی را که فرآوری شده و یا ارگانیک در طبیعت هستند، انتخاب کنید.
4. برخی از انواع عسل شامل یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم هستند که خطر ابتلا به بیماری تحت عنوان مسمومیت غذایی حاد را افزایش می دهد.
به طور کلی، عسل یک جایگزین عالی برای شکر سفید است و حاوی بسیاری از فواید سلامتی می باشد. شما میتوانید با خیال راحت مصرف عسل در بارداری را شروع کنید، تا زمانی که عسل خریداری شده خالص و ترجیحا ارگانیک باشد، اگر باز هم درمورد مصرف عسل نگران هستید، با دکتر خود مشورت کنید.
در دوران بارداری، اگر احساس گلودرد کنید، قورت دادن عسل مخلوط با برگ ریحان یک درمان سنتی خواهد بود.
asal-bardari3.jpg

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/