نکاتی در مورد انتخاب پزشک نوزاد

نکاتی در مورد انتخاب پزشک نوزاد

هر چند وقت یک بار باید نوزاد خود را پیش پزشک معالج ببرم؟

بیشتر پزشکان اطفال و پزشکان خانواده ، مایلند نوزادن تازه متولد شده را جهت کنترل سلامتی نوزاد بعد از زایمان، یک بار یا دو بار در ده روز اول زندگی و سپس در ۱ ماهگی، ٢ ماهگی، ٤ ماهگی، ٦ ماهگی، ۹ ماهگی و ۱٢ ماهگی معاینه کنند. چنانچه نوزاد شما هرنوع بیماری یا مشکل در افزایش وزن داشته باشد، پزشک شما ممکن است بخواهد زود به زود نوزاد شما را ببیند ، تا بتواند مشکلات پیش آمده را به موقع حل کند.

چگونه می توانم از این معاینات سلامتی نوزاد پس از زایمان نهایت استفاده را ببرم؟

پزشکان سرشان شلوغ است و احتمال دارد زمان معاینه به سرعت سپری شود یا اینکه نوزادتان در زمان ویزیت حواس شما را پرت کند و سوالاتی که می خواستید از پزشک بپرسید را فراموش کنید ، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق قبل از مراجعه، برگه های گزارش از ویزیت پزشک را به همراه داشته باشید. هر سئوالی درباره نوزاد را که ممکن است از پزشک بپرسید از قبل روی برگه بنویسید، یک دفتر یادداشت به همراه یک خودکار را در جایی از خانه که به آسانی قابل دسترسی باشد نگه دارید و آن را با خود به داخل مطب ببرید بطوری که بتوانید اطلاعاتی از قبیل وزن، قد و واکسیناسیون نوزادتان و نیز دستورالعمل هایی که پزشک پیشنهاد می کند را یادداشت کنید. اگر طی قرار ملاقات مطلبی از یادتان رفت که بپرسید، نگران نباشید، همیشه بین قرارهای ملاقات مختلف می توانید با پزشک تماس گرفته و از طریق تلفن جواب سوال خود را دریافت کنید.

doc-nozad2.jpg

شما پزشک متخصص نوزاد خود هستید

شما خود متخصص نوزاد هستید و پزشک متخصص نگهداری و سلامت نوزاد، بنابراین برقراری یک رابطه مطلوب، نقش مهمی دارد. اگر با توصیه های پزشک خود مخالفید یا احساس می کنید او نظرات شما را نادیده می گیرد، همه چیز را رک و راست با او در جریان بگذارید، شاید موضوع این باشد که شما مطلبی را با مطلب دیگر اشتباهی گرفته اید. بیشتر پزشکان صداقت شما را تحسین می کنند و مایلند تعامل آنها با شما و نوزادتان مفید و آموزنده باشد، اگر گمان می کنید که اختلاف نظر بین شما اساسی است، می توانید پزشک دیگری برای نوزادتان پیدا کنید که با او راحت تر باشید، می توانید برای این کار از دوستان کمک بخواهید یا پزشک قبلی شما یک پزشک جدید برای شما معرفی کند.

 

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/