همه چیز درباره سقط جنین

همه چیز درباره سقط جنین

بعد از سقط جنین چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در اکثر موارد بدن زنان به صورت طبیعی سقط جنین را کامل خواهد کرد، اگر این اتفاق برایتان پیش آمد نیازی به درمان بیشتری نخواهد بود.
خونریزی در عرض یک هفته تا ۱۰ روز کم کم کاهش یافته و معمولا بعد ۲ تا ۳ هفته کاملا متوقف می شود، می توانید در خانه با مصرف ضد درد و استفاده از کیسه آب گرم و مهم تر از همه کسی که به شما کمک کرده و از شما مراقبت کند، استراحت کنید.
پزشک ممکن است از شما بخواهد که بعد از سقط جنین برای تایید خاتمه بارداری، در خانه تست بارداری انجام دهید.
بسته به مرحله بارداری و این که آیا هنوز نشانه ها را تجربه می کنید، به شما پیشنهاد می شود تا دو هفته بعد از سقط جنین ملاقات با پزشکتان را ادامه دهید، این کار برای چک کردن بهبود یافتن بدنتان است.
ممکن است در صورت وجود به یکی از مراکز ارزیابی بارداری اولیه ارجاع داده شوید، در این مراکز اسکن سونوگرافی و سایر تست ها برای تایید خاتمه بارداری به شما ارائه می شود.
اگر خونریزی بعد از حدود ۲ هفته کم یا متوقف نشود به مراقبت ویژه از طرف پزشکان بیمارستان نیاز خواهد بود، خونریزی ممکن است به معنی باقی ماندن برخی از بافت ها در رحم تان باشد، به این حالت سقط جنین ناکامل گفته و ممکن است به درمان نیاز داشته باشد.

segt6.png

پزشک تان احتمالا یکی از روش های زیر را توصیه خواهد کرد:
مدیریت انتظاری: تا مادامی که هیچ عفونتی وجود نداشته باشد خونریزی بدون هیچ درمانی در عرض یک هفته یا بیشتر قطع می شود.
درمان پزشکی: پزشک برای کامل شدن سقط جنین به شما داروهایی خواهد داد.
مدیریت با جراحی: پزشکتان برای کامل کردن سقط جنین جراحی سبکی انجام خواهد داد، پزشکان به این جراحی SMM می گویند که معادل مدیریت جراحی سقط جنین است.
در مدیریت پزشکی به شما قرص هایی داده خواهد شد که بخورید و یا شیاف هایی داده خواهد شد که در واژن جاگذاری می شود، بعد از مدیریت پزشکی خونریزی شدید اتفاق افتاده و توقف آن کمی طول می کشد، و این به معنی خواهد بود که نیازی به جراحی نخواهید داشت و تنها باید برای مدت کوتاهی بعد از درمان در بیمارستان بمانید.
عمل SMM‌ تنها چند دقیقه طول کشیده و بهبودی پس از آن هم سریع خواهد بود، به احتمال زیاد پزشکتان با استفاده از بیهوشی عمومی روش جراحی را انجام خواهد داد.
بعضی از بیمارستان ها گزینه مدیریت جراحی را به جای بیهوشی عمومی با بی حسی موضعی ارائه می دهند، این روش MVA نامیده می شود که معادل پمپ استنشاق دستی است.
یکی از مزایای مدیریت جراحی این است که معمولا خونریزی بعد از آن سریع تر متوقف می شود که به کاهش تنگی نفس کمک می کند، همچنین به این معناست که احتمال برگشت به بیمارستان برای درمان بیشتر سقط کمتر خواهد بود.
روش عمل SMM برای سقط جنین بسیار خوب جواب می دهد و در بیشتر موارد به درمان بیشتر نیازی نیست، اگر خونریزی شدید یا علائم عفونت دارید پزشک تان به طور اختصاصی عمل SMM‌ را توصیه خواهد کرد.
تصمیم گیری درباره درمان یا عدم آن و انتخاب نوع آن کاملا یک تصمیم شخصی است، بسیاری از زنان ترجیح می دهند که سقط جنین به وضع طبیعی خود پیش رود حتی اگر به معنای نیاز به درمان های بیشتر باشد، بعضی دیگر می خواهند که سقط جنین هرچه زودتر تمام شود.
پزشک باید تمام گزینه ها را به شما توضیح دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را داشته باشید، هر روش درمانی که انتخاب کنید، شانس شما برای بارداری سالم در دفعات بعد به طور یکسانی خوب است.
در صورتی که نیاز به درمان اضطراری داشته باشید، پزشک باید زمانی برای تصمیم گیری به شما دهد، پزشکتان برای کمک به تصمیم گیری اگر یکی از روش های درمانی سقط جنین را برای سلامتیتان بهتر از بقیه تشخیص دهد آن را برای شما شفاف سازی خواهد کرد.
ممکن است از این که پزشکتان هیچ تست خاصی را بعد از سقط جنین اول ترتیب نداده متعجب شوید، حقیقت تلخ این است که سقط جنین های زودرس بسیار متداول هستند.
مشکلات جدی پزشکی همیشه به دلیل سقط جنین های زودرس نیستند، اکثر سقط جنین های زودرس فقط یکبار اتفاق می افتند، بنابراین بسیار محتمل است که بارداری بعدی تان موفق باشد، به همین دلیل ادامه دادن ملاقات ها برای دیدن مشاور ضرورتی ندارد مگر این که پشت سرهم سه بار سقط جنین زودرس داشته باشید.

segt3.png

در صورت عدم کنار آمدن با سقط جنین از چه مراکزی می توان کمک گرفت؟

سقط جنین می تواند بسیار دردآور باشد چرا که تمام امیدها و آرزوهایی که یک تست مثبت بارداری به شما می دهد از شما می گیرد، این تجربه می تواند حس شکست و از دست دادن و ناراحتی را در شما ایجاد کند.
از دست دادن نوزاد در هر مرحله ای از بارداری که اتفاق افتاده باشد می تواند غم انگیز باشد و باید به خودتان فرصتی برای بروز غم و ناراحتی تان بدهید.
در عین حال می توانید به آینده هم نیم نگاهی داشته باشید، وقتی که برای تلاش مجدد آماده شدید دانستن این نکته که بسیاری از زنان نوزاد سالمی در آینده خواهند داشت کمی به شما آرامش می دهد.
ممکن است برای کمک بخواهید با انجمن سقط جنین یا خدمات مشاوره ای در بیمارستان محل زندگی تان تماس بگیرید. ممکن است که برای نوزادتان یادبودی بگیرید. بعضی از والدین این کار را برای خداحافظی با نوزادشان مفید دانسته اند.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/