نکات مهم درباره ورزش قبل از بارداری

نکات مهم درباره ورزش قبل از بارداری

شدت ورزش قبل از بارداری را کمترکنید

ورزش قبل از بارداری و کمک آن برای داشتن وزن مناسب اولین قدم برای داشتن بارداری موفق است ، اما فعالیت های شدید بیش از حد ممکن است تلاش های شما را برای بارداری به دردسر بیاندازد.
آیا برنامه روزانه ورزش شما شامل دویدن های سخت و طولانی می شود؟ آیا دوچرخه سواری طولانی و حرفه ای را در برنامه دارید؟ یا شنا های طولانی و حرفه ای ؟ با این وجود شروع یک برنامه ورزشی خوب همیشه یک حرکت مثبت است و می تواند به آماده شدن بدن شما برای بارداری کمک کند، اما تمرین فوق شدید در طول دوران قبل از بارداری می تواند چرخه قاعدگی را دگرگون کند و حتی تخمک گذاری را متوقف کند، خب اگر می خواهید زودتر باردار شوید، اکنون زمان خوبی است تا ورزش قبل از بارداری خود را ارزیابی کنید،خبر خوب این است که شما مجبور نخواهید شد از برنامه ورزش قبل بارداری خود به کلی بگذرید شما فقط مجبورید کمی شدت ورزش ها را پایین بیاورید.

دویدن ورزشی برای قبل بارداری :

هیچ دلیلی وجود ندارد که این ورزش را قبل از بارداری رها کنید، دویدن یک فعالیت قلبی وعروقی عالی است و یک راه مطمئن برای به جریان انداختن خونتان است، اما این زمان خوبی نیست تا شما برای یک دو ۵ دقیقه ای یک کیلومتری کار کنید، این می تواند یک فشار سنگین بر بدن شما اعمال کند و ممکن است با چرخه ی قاعدگی شما تداخل پیدا کند، اگر شما پی بردید که دویدن های شما، شما را خسته می کند(برای مثال شما را بیش از حد بی حال و ضعیف می کند)یا چرخه ی قاعدگی شما نامنظم می شود، شدت، سرعت و طول ورزش را کم کنید، دویدن های متعادل بدون اینکه برنامه های بارداری شما را به خطر بیاندازد وزن مناسب شما را نگه می دارد .

varzesh-banovan4.jpg

یوگا ، ورزش قبل از بارداری :

یوگا ایده آل ترین ورزش قبل از بارداری است، یوگا به شما قدرت، تعادل، تحمل می بخشد و به شما در آرامش یافتن کمک می کند، همچنین میتواند در زمان زایمان کمک شایانی برای راحتی زایمان به شما کند ، حتما به مربی یوگای خود بگویید که از یوگا به عنوان ورزش قبل از بارداری استفاده می کنید.

varzesh-banovan1.jpg

ورزش شنا و دوچرخه قبل از بارداری:

هر دوی این نوع ورزش ها شکل های خارق العاده از ورزش هستند، اینها ورزش های کم فشار هستند در عین حال می توانند توان ماهیچه ای بسازند و برای تقویت قلب و عروق ورزشهای مناسبی هستند، اما دوران قبل از بارداری زمانی مناسب برای تمرین این مسابقه نیست زیرا می تواند فشار زیادی بر سیستم بدن شما بگذارد و با عمل لقاح تداخل پیدا کند، بنابراین روی ورزش متوسط و تا حدی با سرعت زیاد تمرکز کنید، فعالیت باید حس چالش برانگیزانه داشته باشد، اما نباید شما را تشنه کند و باعث تنگی نفس شما شود، یک نکته برای همسر شما در دوران بارداری :

دوچرخه سواری بیش از حد می تواند باعث بالارفتن دمای بدن در ناحیه ی کشاله ران شود و این موضوع می تواند تولید اسپرم را کاهش دهد، مورد دیگر اینکه مردانی که درسطح بسیار شدیدی ورزشی را تمرین می کنند ممکن است دچار خطر کاهش مقدار اسپرم شوند، بنابراین به شوهرتان بگویید که ورزشهای خود را قبل از بارداری شما کنترل شده انجام دهد.

varzesh-banovan3.jpg

از امنیت ورزش قبل از بارداری خود مطمئن شوید

مهم نیست که چه نوع ورزشی را انجام می دهید، برای مطمئن شدن از اینکه ورزش های شما در دوران قبل از بارداری ایمن هستند، به پزشکتان اجازه دهید که برنامه شما را بسنجد، زمانی که پزشک فعالیت های برنامه ورزش قبل از بارداری شما را تایید کرد و شروع به انجام فعالیت ها کردید، به بدنتان گوش فرا دهید، زمانی که احتیاج دارید استراحت کنید و مقدار زیادی آب بنوشید و زمانی که از خط پایان حاملگی گذشتید و باردار شدید، شما باید به خاطر بسپارید که ورزش بیش از حد هنوز نیز می تواند خطرناک باشد، در نظر داشته باشید بعد از آنکه نوزاد شما به دنیا آمد شما می توانید به برنامه ی ورزش قبل از بارداریتان برگردید.(البته اگر وقت کردید!)

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/