کارهایی که نوزاد در شش هفتگی انجام میدهد

کارهایی که نوزاد در شش هفتگی انجام میدهد

نوزاد در شش هفتگی صداها و موسیقی را درک می کند

حال که نوزادتان در طول روز برای مدتهای طولانی تری بیدار است، از این فرصت ها برای کمک کردن به رشد حسی او می توانید استفاده کنید، خواندن لالایی های مورد علاقه یا باز کردن موسیقی را امتحان کنید.
مجبور نیستید خود را به آهنگ های کودکان محدود کنید، خانه را پر از صداهای موسیقی بکنید، از نخود فرنگی های چشم سیاه گرفته تا موسیقی های ملایم و همچنانکه نوزادتان شادی خود را با قه قه کردن، ملچ ملوچ لبهایش، تکان دادن ناگهانی بازوها و حرکات پاهایش ابراز می کند، او را تماشا کنید.
نوزادتان همچنین ممکن است از صدای زنگ آویزه های بادی یا تیک تاک ساعت لذت ببرد. هرچه وسایل کمکی در این باره بیشتر باشد، تأثیر عمیق تر خواهد بود. متوجه خواهید شد که همچنان که توان اولویت بندی نوزادتان رشد می کند، او به برخی انتخاب ها بیشتر از بقیه واکنش نشان داده و علاقه پیدا می کند.
اما این احساس به شما دست ندهد که بایستی نوزاد خود را در تمام اوقات با موسیقی بمباران کنید، نوزادان به اوقات بی سروصدا هم نیاز دارند، نوزاد در صورت تحریک بیش از حد ممکن است فریاد بکشد، روی خود را برگرداند، عصبی شود، پشت خود را قوز کند و کج خلقی کند. قبل از اینکه موسیقی بیشتری برای نوزاد کوچولویتان باز کنید، سعی کنید به او زمان دهید تا افکار خود را دوباره سازمان دهی کند.

noza2.jpg

در شش هفتگی نوزاد حالت های مختلف چهره را یاد می گیرد

گرچه هنوز نوزادتان قادر به حرف زدن نیست، ولی قطعاً صورتش با شما کلّی حرف می زند، او دارد حالت های مختلف چهره را تجربه می کند، مانند جمع کردن لبهایش، بالا بردن ابروهایش، گشاد کردن یا نیم بسته کردن چشمانش و چین انداختن بر پیشانیش.
شاید نوزادتان می خواهد به شما چیزی بگوید، شاید پوشاکش باید عوض شود، یا شاید صرفاً دارد توانایی های نو یافته خود را بررسی می کند، همیشه یادتان باشد نوزاد شما یک فرد منحصر به فرد است، همه نوزادان منحصر به فرد بوده و با شتاب مخصوص به خود، رشد خود را کامل می کنند. رهنمون های رشد به طور ساده نشان می دهند که نوزاد شما به طور بالقوه چقدر توان رشد دارد، اگر نه الان، پس به زودی. اگر نوزادتان نارس به دنیا آمده باشد، به خاطر داشته باشید که نوزادانی که زودتر از وقت به دنیا می آیند، کمی به زمان بیشتری نیاز دارند تا از لحاظ رشد به تکامل برسند، چنانچه شما هر نوع سئوالی در ارتباط با رشد نوزادتان دارید از پزشک خود بپرسید.

 

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/