پیشنهادهایی برای تغذیه کودک 8 ماهه

پیشنهادهایی برای تغذیه کودک 8 ماهه

کودکان به طور طبیعی تمایل شدیدی برای خوردن شیر دارند، هنگامی که تغذیه کودک از شیر مادر است، مقدار محدودی شیر از بدن مادر دریافت می کند، اما زمانی که کودک با استفاده از شیشه شیر، شیر روزانه خود را دریافت می کند، بیش از میزان متوسط شیر مصرف خواهد کرد. برای جلوگیری از این کار، شما می توانید کودک خود را به مکیدن انگشت شست و یا استفاده از پستانک تشویق کنید و برای اینکه کم کم تغذیه کودک را بهبود ببخشید ، باید بدانید چه چیزی برای او خوب است، با ما همراه باشید.

1. عدس،حبوبات و نان برای تغذیه کودک:

برای تغذیه کودک 8 ماهه خود می توانید از عدس پخته استفاده کنید، همچنین 8 ماهگی زمان مناسبی برای مصرف نان در کودکان است، البته باید اطمینان حاصل کنید که نان تازه پخته شده و نرم باشد. نان سخت احتمال ایجاد یبوست یا حتی خفگی را در کودکتان افزایش می دهد، از تغذیه نان چنددانه برای کودک خود اجتناب کنید، زیرا این نوع نان سخت تر از نان قهوه ای و سفید است.

2. غلات مفید در تغذیه کودک:

از جمله ایده های هوشمندانه برای تغذیه کودک 8 ماهه شما استفاده از غلات در رژیم غذایی وی در این مرحله است، به خصوص اگر غلات محتوای آهن بالا باشد، غلات غنی شده، مواد مغذی هستند که در غذاهای معمولی کودک مانند سبزیجات یا نان وجود ندارد. جو، جو دوسر و غلات و حبوبات غنی شده با مقدار آهن بالا برای سلامتی کودکان بسیار مفید هستند.

baby-food0.jpg

3. میوه برای رشد کودک:

کودک شما در هشت ماهگی به طور کامل آماده خوردن غذاهای جامد می باشد، با این حال، دندان های کودکان در این سن به طور کامل رشد نکرده اند. بنابراین توصیه می شود که مطمئن شوید هر گونه مواد غذایی که در تغذیه کودک خود قرار می دهید، نیمه جامد باشد. میوه هایی از جمله مواد غذایی مفید برای نوزادان در این سن هستند، اما باید به خوبی له شده و بدون هیچ گونه توده ای باشند. برخی از گزینه های محبوب کودکان در هشت ماهگی موز، گلابی، آووکادو، گیلاس، توت فرنگی و هلو می باشد.

4. گنجاندن سبزیجات در تغذیه کودک:

با شروع هشت ماهگی، شما می توانید کودک خود را به خوردن سبزیجات بخارپز و پخته عادت دهید، شما فقط باید آن ها را به قطعات کوچک برش دهید تا جویدن برای کودکتان آسان شود. همچنین باید آن ها را به خوبی بپزید، زیرا سبزیجات سخت ممکن است لثه کودکان را زخم کند، بنابراین قبل از تغذیه کودک با سبزیجات، از پخته شدن کامل آن ها مطمئن شوید. در این دوران شما می توانید کودک خود را به نخود فرنگی پخته شده، لوبیا، گل کلم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین عادت دهید. 

استفاده از غذاهایی که در 4 پیشنهاد برای تغذیه کودک 8 ماهه آورده شده است ، توصیه می شود.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/