تزریق رقیق کننده خون در بارداری غیر موثر است

تزریق رقیق کننده خون در بارداری غیر موثر است

از دهه ی 1990 ، از هر ده زن باردار یک نفر با مشورت پزشک معالج خود سوزن حاوی داروی ضد انعقاد یا رقیق کننده خون در بارداری را در ناحیه شکمی خود تزریق می کنند که به تازگی مشخص شده است این دارو به طور کامل بی اثر است.
براساس مطالعه انستیتو تحقیقات بیمارستان اتاوا به منظور درمان ترومبوفیلی یا لخته شدن خون غیر طبیعی در وریدها و شریان ها، به 10 درصد زنان داروی ضد انعقاد هپارین با وزن مولکولی پایین (LMWH) برای جلوگیری از عوارض ناشی از لخته شدن خون مادر باردار و فرزند تجویز شده است.
تحقیقات انجام شده توسط دکتر مارک راجرز ، ثابت می کند که LMWH (داروی رقیق کننده ی خون) به طور کامل بی اثر است و حتی تا ممکن است باعث آسیب ، در زنان باردار شود.

عوارض داروی رقیق کننده خون در بارداری

آزمایشات اثبات کرده است ، زنان بارداری که LMWH یا داروی رقیق کننده خون در بارداری به شکم خود تزریق می کنند ، نه تنها هیچ مزایای مثبتی برای مادر یا فرزند ندارد ، بلکه در عوض در برخی موارد، با افزایش احتمال سخت زایی، خونریزی و کاهش سطح هوشیاری بیمار در طی زایمان منجر به آسیب های جدی در تولد نوزاد می شود.
این نتایج به این معنی است که بسیاری از زنان در سراسر جهان می توانند از مقدار زیادی از درد های غیر ضروری در دوران بارداری رهایی یابند.
برخی از زنان باردار به صورت روزانه و غیر ضروری داروی ضد انعقاد خون به ناحیه شکمی خود تزریق می کنند که این کار عوارضی را در پی دارد ، متاسفانه زنان بارداری که داروی رقیق کننده خون به آن ها تجویز شده است از آسیب های شدید روحی و جسمی رنج می برند.
نکته قابل توجه این است که استفاده از هپارین با وزن مولکولی کم برای مشکلی که هیچ توجیه پزشکی ندارد ، برای یک زن باردار پر هزینه است.

bardari-h5.jpg

تجربه زنانی که از داروی رقیق کننده خون استفاده کرده اند

خانم مک ، یک وکیل 34 ساله وزارت دادگستری در اتاوا ، یکی از هزاران زنی بود که به او گفته شد تزریق LMWH در دوران بارداری به او شانس این را می دهد که فرزند خود را سالم زایمان کند.
مک ، که سابقه دو سقط جنین داشت، امیدوار بود که تزریق رقیق کننده خون در بارداری او کمک کند، بنابراین او در عرض دو و نیم ماه هر روز یک آمپول LMWH به خودش تزریق می کرد، و دارو برای او هیچ تاثیری نداشت و منجر به سقط جنین سوم شد.
مک در مورد تجربه خود گفت: برای من فهمیدن این که تزریق LMWH جواب نداده سخت بود ، من فکر می کردم که بعد از تزریق تفاوتی با قبل پیدا می کنم ولی بعد از آن تجربه دیگر امید خود را از دست داده ام.
مک تسلیم نشد و برای چهارمین بار باردار شد، در صورتی که برای نوبت چهارم از داروی LMWH استفاده نکرد البته زمانی که از تحقیقات دکتر راجر در مورد شکست داروی LMWH با خبر شد، متعجب نشد.
مک گفت برای سایر افرادی که از طریق داروی رقیق کننده خون در بارداری ، می خواهند زایمان راحتی داشته باشند ناراحت است ، اکنون شش ماه از آخرین بارداری او می گذرد و جنین او سالم است . تزریق این دارو برای افرادی که تنها امیدشان به تزریق این دارو است می تواند اغواگر باشد.

bardari-h3.jpg

تجربه ای دیگر از LMWH
امی میلز یک مادر 35 ساله که دو فرزند دارد ، پس از پی بردن به این که او مستعد ایجاد لخته های خونی است T در مطالعه دکتر راجر شرکت نمود.
میلز بیش از 400 آمپول حاوی داروی ضد انعقاد خون ، دو نوبت در روز در طی دوران بارداری اش تزریق می کرد که منجر به درد و کبودی شدید در شکم او شد.
میلز می گوید در هر بار تزریق درد می کشیدم ، او اعتراف کرد برای بسیاری از زنان این افتخار است که شکم باردار خود را نشان دهند ولی من به خاطر کبودی های شکم مجبور بودم که آن را بپوشانم.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/