معجزه لاغری با دانه های قهوه سبز

green_coffee__1569488564_89785

چگونه دانه های قهوه سبز به کاهش وزن سریع در افراد کمک می کند؟

قهوه ی سبز چیست؟
قهوه سبز به تازگی رواج یافته و در حال حاضر می توان آن را در بیشتر قفسه های فروشگاه ها و منازل پیدا کرد. اما سوال مهم این است که چرا تمام افراد از قهوه سبز مانند قهوه معمولی نمی توانند استفاده کنند؟ اول اینکه، طعم و مزه ی قهوه سبز کاملا متفاوت بوده و دوم اینکه، روش آماده کردن آن روی آتش نیست.
این قهوه خواص بسیار مفیدی نسبت به قهوه سیاه دارد. در واقع، قهوه سبز، یک محصول کاملا طبیعی بوده و برای مقاصد مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. قهوه سبز اثر مثبتی بر وضعیت کلی بدن انسان گذاشته و به کاهش سریع وزن هم کمک فراوانی می کند. قهوه سبز را می توان در پخت و پز، تغذیه و لوازم آرایشی استفاده کرد.
مطالعات نشان داده اند که قهوه ی معمولی پس از عملیات حرارتی و دم کردن، دارای خواص بسیار مفید بوده و نوشیدن آن برای انسان بسیار پرفایده می باشد. قهوه ی سبز، حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه ی سیاه بوده و در نتیجه، حالت اسیدی آن، کمتر است. این خاصیت باعث می شود قهوه ی سبز به بیماران با فشار خون بالا و کسانی که در حال مبارزه با اضافه وزن هستند، کمک فراوانی کند.

دانه های قهوه سبز:

قهوه سبز به دو صورت به فروش می رسد: محلول و دانه. اگر شما ترجیح می دهید که همه ی خواص طبیعی قهوه سبز را حفظ کرده و آن را خوشمزه تر مصرف کنید، توجه داشته باشید که قهوه را به صورت دانه خریداری کنید .

در برزیل، دانه های قهوه سبز به صورت سرخ نشده، پس از سپری کردن مراحل اولیه پاک سازی، به صورت خالص به بازار عرضه می شوند. این قهوه سبز خالص، ارزشمندترین قهوه شناخته شده در برزیل است. قهوه ی بو داده شده توسط خود افراد به صورت محلی، دارای طعم و مزه و عطر خیلی خوبی است. کلا، قهوه برزیل دارای اصالت خاصی بوده و هر سلیقه ای را ارضا می کند.
دانه های قهوه سبز را می توان به شکل بو داده و یا خام مصرف کرد. در مورد دوم، آن را مانند چای یا نوشیدنی های گیاهی می توان با طعم منحصر به فردی آماده کرد، که همه آن را دوست داشته باشند. اما نوع اول نیز طرفداران خاص خود را دارد.
دانه های قهوه سبز که غیرصنعتی، بهترین کیفیت را دارند. این دانه ها شامل حداقل کافئین و کلروژنیک اسید هستند.

 قهوه سبز محلول:

علاوه بر دانه های قهوه سبز که در بازار موجود است، قهوه سبز به صورت محلول هم وجود دارد. مزیت قهوه سبز محلول، سادگی و آماده بودن آن است. شما فقط برای آماده کردن، نیازمند ریختن این قهوه در آب گرم هستید. طریقه ی آماده سازی قهوه سبز محلول مانند همان فنآوری آماده سازی قهوه سیاه است، به جز روند روی آتش قرار دادن آن. فناوری آماده کردن قهوه سبز محلول، شامل سه روش اصلی است: پودر، گرانول و یخ قهوه.
1. پودر قهوه معمولا ارزان ترین قهوه ی موجود در بازار می باشد. فرآیند آماده سازی آن شامل خرد کردن دانه-های قهوه و ریختن آن ها در آب داغ تحت فشار است. سپس قهوه سرد شده را فیلتر کرده و خشک می کنند.
2. قهوه ی دانه ای با خرد و فشرده کردن به پودر قهوه تبدیل کرده، و پودر قهوه آماده را با کمک بخار به به شکل گلوله در می آورند. با این کار، حلالیت قهوه در آب بیشتر می شود، اما کیفیت طعم و عطر خود را از دست می دهد.

3. قهوه ی یخ خشک، بالاترین کیفیت را در بین قهوه های حالت محلول دارا است. قهوه قوی به یخ تزریق می-شود. سپس یخ تبخیر شده، و قهوه به شکل کریستالی باقی می ماند. از دست رفتن آب در حالت خلاء، حالت کریستالی به قهوه می دهد. بنابراین، قهوه عطر و طعم خود را نگه داشته، و نوع بسیار بهتری خواهد بود. قهوه سبز یخ خشک نیز گران تر و لذت بخش تر از انواع قهوه های دیگر است.

قهوه سبز محلول برای کسانی که هیچ زمان و میلی به آماده کردن قهوه برای خود ندارند، بهترین است. اما، اعتقاد بر این است که قهوه ی محلول حاوی مواد مغذی کمتری است. به طور معمول، قهوه محلول با ارزش غذایی کمتر، بسیار ارزان تر از قهوه های دیگر است. این نوع قهوه نسبت به دانه های قهوه، کافئین بیشتری دارد. کافئین بیشتر به فرآیندهای هضم در بدن آسیب رسانده، وبه همین دلیل، این نوع قهوه برای استفاده-ی همیشگی اصلا مناسب نیست.

عصاره دانه های قهوه ی سبز:

عصاره ی دانه های قهوه سبز نیز در بازار و فروشگاه ها وجود دارد. در اغلب موارد، عصاره ی دانه های قهوه سبز به عنوان مواد غذایی افزایش دهنده ی سوخت وساز بدن در قالب کپسول ارائه می شود.
قهوه سبز حاوی کلروژنیک اسید با غلظت بالا می باشد. عصاره ی دانه های قهوه سبز، شامل بسیاری از مواد مغذی هستند که خواص آن ها برای بدن ما مفید است. به دلیل اینکه نتیجه عملکرد عصاره دانه های قهوه سبز در بدن به اندازه کافی قوی است، قبل از خرید آن لازم است با یک دکتر مشورت کنید. به علاوه، چون عصاره دانه های قهوه سبز حاوی مقدار کمی کافئین می باشند، آن را بهتر، راحت تر و بدون اینکه عوارضی داشته باشد، می توانید در دسترس کسانی که از مصرف کافئین منع شده اند، قرار دهید.

 کاهش سریع وزن با کمک قهوه سبز:

مصرف قهوه سبز، مانع بروز چاقی در افراد می شود. در واقع قهوه ی سبز، یک محصول بزرگ برای لاغری به شمار می رود. ترکیب این نوشیدنی، حاوی عناصر و موادی است که باعث سرعت بخشیدن به سوخت و ساز چربی ها در بدن می شود. سوخت و ساز سریع تر در بدن انسان، هم موجب می شود تا چربی ها سریع تر تقسیم شده و چاقی، که مشکل عمده ی همه ی انسان ها است، از بین برود. از طرف دیگر، چون مصرف قهوه سبز بدن را از سموم و مایعات اضافی پاک می کند، برای خلاص شدن از وزن اضافی به انسان کمک شایانی خواهد کرد.
از دست دادن وزن بدن با کمک قهوه سبز، بسیار راحت تر از روش های دیگر بوده و عبور از مرحله ی چاقی را آسان می کند، چرا که این نوشیدنی اشتها را از بین می برد. با این حال، در هر دوره ی رژیم غذایی، استفاده ی منظم و یکپارچه از مواد توصیه شده و رعایت نکات ضروری، بسیار مهم است. همچنین، باید در دوره ی مصرف قهوه سبز، فعالیت بدنی و ورزش را فراموش نکنید. علاوه بر این، از سالم بودن مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید، اطمینان حاصل کرده و خواب مناسبی داشته باشید.

چگونه در عرض یک ماه، 5/4 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید؟

با کمک رژیم غذایی قهوه ی سبز، شما می توانید در یک ماه، 5/4 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید.

چگونه نوشیدن قهوه ی سبز، به کاهش سریع وزن کمک خواهد کرد؟

اول از همه، قهوه سبزی که استفاده می شود باید در خانه و توسط خودتان آماده شده باشد. فروشگاه های فروش دانه های قهوه سبز که قهوه را از آن ها خریداری می کنید، باید معتبر باشند. دانه های قهوه ی سبزی را که مصرف می کنید، می توانند بوداده شده و یا در حالت طبیعی خریداری شوند ، اما حتما خرید آن ها را باید در اولویت های شخصی خود قرار دهید. آماده کردن قهوه سبز، کار سختی است و نیاز به تلاش فراوانی دارد، زیرا ابتدا باید دانه های قهوه سبز را در مخلوط کن یا چرخریز کنید، تا برای استفاده مناسب شوند. سپس شما می توانید یک نوشیدنی فوق العاده که نه تنها طعم آن لذت بخش است، بلکه بوی خوبی هم دارد را تهیه کرده و مصرف نمایید. همچنین، فراموش نکنید که دم کرده ی آن به کاهش 5/4 کیلوگرم از وزن شما در هر ماه کمک خواهد کرد، زیرا دانه های قهوه سبز، یک ماده غذایی بسیار مفید برای از دست دادن چربی های بدن است. لطفا توجه داشته باشید، به منظور از دست دادن وزن بیشتر، شما باید قهوه را بدون هر گونه شیرین کننده ای مصرف نمایید. توجه کنید که حتی عسل را نیز، نباید به جای قند یا شکر، برای شیرین کردن قهوه سبز جایگزین کرد.
به تازگی در بسیاری از کافی شاپ ها، انواع بسیاری از قهوه های سبز موجود است. امروزه، متخصصان تغذیه در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که قرار دادن مقدار زیادی از دانه های قهوه سبز، منجر به کاهش وزن افراد می شود. بنابراین، بهتر است به جای نوشیدن قهوه ی سیاه، به نوشیدن قهوه سبز در وعده های منظم روزانه عادت کنید، زیرا دانه های قهوه سبز شامل بیش از 1200 نوع از عناصر طبیعی هستند.
اگر پس از مدتی مصرف مداوم، از قهوه ی سبز خسته شده اید، می توانید عطر و طعم آن را تغییر دهید. برای تغییر عطر و طعم آن، مواد افزودنی مانند ادویه جات مختلف و مواد دیگر را به عنوان طعم دهنده می توان به قهوه سبز اضافه کرد.

برای سریع تر شدن روال کاهش وزن، قهوه سبز را با دارچین و زنجبیل بنوشید.شما می توانید همراه با قهوه سبز از سوپ مرغ رژیمی استفاده کنید تا تاثیر بیشتری در اندامتان ببینید.البته فراموش نکنید که بدنتان را نباید تحت فشار زیاد قرار دهید.

انواع مکمل های مجاز برای افزودن به قهوه سبز در طول دوران رژیم غذایی:

میخک، دارچین و سایر ادویه جات، نه تنها درتغییر طعم و مزه ی قهوه سیز موثر هستند، بلکه اضافه کردن این ادویه جات سرعت سوخت و ساز در بدن را بالاتر می برد در نتیجه از دست دادن وزن بیشتر، به دلیل تجزیه چربی ها آسان تر خواهد شد. بسیاری از مردم با این واقعیت که ادویه دارچین برای کاهش وزن، بسیار عالی است، آشنا هستند،  شما هم می توانید از تاثیر دارچین بر لاغری مطمئن باشید. بنابراین، با استفاده از دارچین، به منظور تغییر طعم و مزه قهوه سبز، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، و اثر نوشیدنی را دو برابر کنید.
همچنین، به قهوه سبز می توانید برش های لیمو و یا پرتقال و یا هر میوه دیگر از خانواده مرکبات اضافه کنید. علاوه بر این ها، از یک گریپ فروت بزرگ و رسیده نیز برای تغییر طعم و مزه آن می توانید استفاده کنید.
شما می توانید برای خوشمزه کردن طعم قهوه سبز، مقدار بیشتری از این میوه ها و ادویه جات را به آن اضافه کنید. در این صورت هم می توانید از خاصیت قهوه ی سبز برای کاهش وزن خود بهره ببرید. همچنین، با این کار به فانتزی شدن فرایند تهیه ی قهوه که سرگرم کننده و جالب است، هم کمک خواهید کرد. به یاد داشته باشید که میوه های خانواده مرکبات متابولیسم بدن را بالا می برند.
زنجبیل از جمله موادی است که به تنهایی منجر به کاهش وزن بدن می شود، شما می توانید اثر سریع تری را برای لاغری با ترکیبی از قهوه و زنجبیل بدست آورید. همچنین، این نوشیدنی، دارای طعم دلپذیر و غیر معمول است. اکثر ما در مورد چای زنجیل، بسیار شنیده ایم، اما خوب است بدانید که این چای با قهوه متناسب تر است. با توجه به اینکه زنجبیل طعم و مزه خاص خود را دارد، باعث غنی سازی قهوه سبز شده و طعم و مزه نوشیدنی را برای مهمانی های لوکس، تجملی تر نشان می دهد. قهوه ی سبز و تازه، یک نوشیدنی بسیار لذیذ است. شما می توانید یک لیوان از این نوشیدنی را قبل از ورزش بنوشند. اگر شما یک جلسه مهم یا یک روز پرکار دارید، قهوه سبز همراه با فلفل سیاه به شما کمک خواهد کرد تا تمام روز بانشاط باشید.

برای از دست دادن وزن بیشتر، چه زمانی برای نوشیدن قهوه سبز مناسب است؟

به این دلیل از دست دادن وزن بدن با قهوه سبز خوب است که شما می توانید این نوشیدنی را در هر زمان از روز و حتی شب (در صورت لزوم) بنوشند. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که شما باید یک فنجان قهوه سبز را در مقابل یک وعده غذایی اصلی و همچنین، حدود ده دقیقه قبل از غذا بنوشید. از طرفی، باید دقت داشته باشید که در دوران استفاده از دانه های قهوه سبز، وعده های غذایی خود را نیز کم کنید. در این دوران، شما باید سعی کنید فقط غذاهای آب پز مانند مرغ و گوشت و یا سبزیجات تازه ی پخته شده در فر بخورید. سعی کنید در حالی که از مواد غذایی پرچرب اجتناب می کنید، خوردن محصولات غذایی شیرین و همچنین تمام محصولات تهیه شده از آرد را فراموش کنید.
به یاد داشته باشید، هر کسی که قهوه ی سبز را دوست داشته باشد، می تواند به راحتی وزن خود را کاهش دهد.

برای از دست دادن وزن سریع، وعده ی قهوه سبز را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید

شما برای کاهش وزن بیشتر، استفاده از قهوه سبز را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید. اگر وعده ی غذایی خاصی را برنامه ریزی نکرده باشید، می توانید در آن وعده غذایی، قهوه سبز را به جای هر ماده غذایی استفاده کنید. به یک فنجان قهوه سبز، می توانید یکی از چاشنی هایی را که در بالا توصیه شد، اضافه کرده و از عناصر مفید در ترکیب آن ها، بیشتر استفاده کنید. همچنین، در کنار قهوه سبز، می توانید از برخی دسرها نیز برای علاقه مندی بیشتر استفاده کنید. البته از آنجایی که در طول فرآیند کاهش وزن، خوردن بعضی از دسرها ممنوع است، به استفاده از دسرهای کم کالری اکتفا نمایید.

شش گام برای لاغری سریع و بی خطر ، میتواند به شما در راه تناسب اندام کمک کند.

برای کاهش وزن بیشتر، آیا نوشیدن قهوه سبز بلافاصله بعد از غذا موثر است؟

این نکته بسیار مهم است که نوشیدن قهوه ی سبز برای لاغری، بلافاصله بعد از غذا ممنوع است. از آنجایی که بلافاصله بعد از غذا، هنوز مواد غذایی هضم نشده و در روده و معده وجود دارند، بنابراین، نوشیدن قهوه ی سبز در روند هضم آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت، و با تحریک معده، سبب مسمومیت غذایی شده و حتی ممکن است فرد را بیمار کند.
بنابراین قهوه ی سبزی که برای لاغری استفاده می شود، می تواند تقریبا هر زمان از رژیم غذایی روزانه، به جز ساعات بلافاصله بعد از مصرف غذا قرار داده شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند قهوه سبز را بیشتر از شش فنجان در روز استفاده نکنید. با این حال، بهتر است در روز، به نوشیدن حداقل سه فنجان از آن اکتفا کنید. ده جرعه اول یک نوشیدنی برای کاهش وزن موثر هست، و بقیه جرعه ها ، برای لذت بردن از نوشیدنی استفاده می شود.

 

نوشیدن حداقل 3 فنجان قهوه سبز در روز، کاهش وزن شما را تضمین خواهد کرد

از دست دادن وزن مطلوب با یک رژیم غذایی، حاوی دانه های قهوه ی سبز
رژیم غذایی لاغری که بر اساس قهوه سبز گرفته می شود، به بدن افراد، به مراتب آسیب کمتری نسبت به بسیاری از رژیم های غذایی دیگر به ارمغان می آورد. نکته ی مهم در این مورد این است که در رژیم غذایی لاغری بر اساس قهوه سبز، کاهش وزن با سوزاندن چربی بدن انجام می گیرد، در حالی که اکثر رژیم های غذایی دیگر با مهار توده های عضلانی و از بین بردن آن ها، باعث لاغری بدن می شوند.
شما نیاز دارید که برای کاهش وزن خود به طور مداوم، بر وزن خود نظارت داشته باشید و به صورت منظم، وزن خود را اندازه گیری کنید. در صورتی که حتی امکان از دست دادن بیش از 9 کیلوگرم وزن در یک ماه وجود دارد، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط و رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن انجام نگرفت، باید بدانید که حتما نقضی در روند طبیعی کاهش وزن و رژیم غذایی شما وجود دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم غذایی با قهوه سبز، موفق ترین رژیم برای کاهش وزن تا 5/4 کیلوگرم در یک ماه است. اولین نتیجه کاهش وزن خود را بعد از دو هفته مصرف منظم قهوه ی سبز خواهید دید.

اثرات سودمند قهوه ی سبز در بدن برای بهتر شدن روند کاهش وزن:

قیمت خرید دانه های قهوه سبز مناسب بودهو اثر آن ها در کاهش وزن بدن و درمان چاقی، شگفت انگیز است. با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان های موجود در قهوه سبز، این نوع قهوه کمک می کند تا به سرعت رادیکال های آزاد از بدن خارج شوند. کافئین و کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز هم به افزایش سلامتی کلی بدن، و عادی نمودن سطح قند خون کمک می کند.
1. اسیدکافئیک موجود در دانه های قهوه ی سبز، سوخت وساز بدن را بهبود می بخشد. با افزایش میزان سرعت سوخت و ساز بدن، سوختن چربی ها و از بین رفتن آن ها نیز افزایش خواهد یافت.
2. کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز کمک می کند تا چربی سوزی در بدن به خوبی انجام شود. این ماده باعث آب شدن چربی های انباشته شده در بدن خواهد شد. کلروژنیک اسید باعث می شود که کبد برای از بین بردن قندهای بیشتر از مقدار طبیعی، در بدن فعال شده و سلول های چربی بدن را که گلوکز سلول های خونی را افزایش می دهند، سوزانده و از بین می برد. در این حالت، قند اضافی موجود در بدن به انرژی تبدیل می شود.
3. کاهش کلسترول و فشار خون یکی دیگر از فواید مصرف قهوه ی سبز است. عصاره ی قهوه ی سبز به کاهش فشار خون در بدن کمک می کند. به طور معمول، مشکلات قلبی به دلیل کلسترول بالای خون بوده و کلسترول اضافی در بدن منجر به بیماری های مختلف قلبی وعروقی می شود. مصرف قهوه ی سبز، نه تنها باعث کاهش وزن شده، بلکه موجب عادی شدن مقدار کلسترول خون نیز در بدن خواهد شد. در طول رژیم غذایی با قهوه ی سبز، شما همچنین می توانید برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی نیز از این ماده ی اعجاب انگیز بهره ببرید.

1. روشن است که سرکوب کردن اشتها با استفاده از دانه های قهوه سبز، بیشتر از هر ماده غذایی دیگر امکان پذیر است، اگر فردی غذای کمتری بخورد، وزن او هم کمتر بالا می رود، و این یکی از دستاوردهای مهم استفاده از دانه های قهوه ی سبز است. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که نوشیدن قهوه سبز به خلاص شدن از شر گرسنگی کمک زیادی خواهد کرد.

2. سلامتی قلب و بهبود عملکرد آن نیز یکی دیگر از فواید مصرف قهوه ی سبز است. دانه های قهوه سبز شامل عناصری است که باعث بهبود گردش خون در سراسر بدن می شود. بنابراین، مصرف منظم قهوه ی سبز در دوزهای متناسب با نیاز بدن شما، بروز خطراتی مانند سکته مغزی، فشار خون بالا یا نارسایی قلبی را کاهش می دهد.
3. مصرف مناسب دانه ها قهوه سبز، فعالیت های مغزی و بهبود سلامتی روانی را به دنبال دارد. بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که نوشیدن قهوه سبز باعث تحریک فعالیت مغز شده، و در توانایی یادگیری و بهبود عملیات های منطقی توسط مغز تاثیر فراوانی می گذارد.

4. همچنین، مصرف دانه ها قهوه سبز، پاکسازی کبد را باعث می شود و این یعنی نوشیدن قهوه سبز به پاکسازی کلی بدن کمک خواهد کرد، تا بدن فرد به طور کلی از تمامی سموم پاک شود. قهوه سبز پاک کننده ی کبد از کلسترول، چربی و مواد سمی است. علاوه بر این ها، مصرف قهوه سبز، بهینه-سازی در سوخت و ساز بدن را هم امکان پذیر می کند.

5. این ویژگی دانه ها قهوه سبز برای همه شناخته شده است، که مصرف آن می تواند انرژی اضافی به بدن بدهد. به همین دلیل است که در طول روز بعد از مصرف قهوه، فرد احساس شادابی و سرزندگی خواهد کرد.
تجربیات نشان می دهند که با توجه به مزایای استفاده از قهوه سبز، برای رسیدن به هدف اصلی و از دست دادن وزن، شما نیاز به خرید بهترین قهوه با کیفیت بالا برای نوشیدن دارید. قهوه ی سبز برای لاغری بسیار مفید است و دستورالعمل های آماده سازی و کاربرد آن بسیار ساده بوده و در نتیجه انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. مصرف دانه ها قهوه سبز برای کمک به شما در شکل گرفتن و فرم دادن به عضلات بدن بسیار مفید است.

موارد منع مصرف قهوه سبز برای کاهش وزن:

رژیم غذایی بر اساس دانه های قهوه سبز برای زنان باردار و همچنین برای مادران در دوران شیر دهی توصیه نمی شود. همچنین، رعایت کردن رژیم غذایی با این دانه ها، برای کودکان و افراد بیمار ممنوع می-باشد. بنابراین، اگر فردی دارای بیماری هایی است که مصرف قهوه برای او مضر است و یا ممنوعیت استفاده از اجزای قهوه از طرف پزشک، بر او اعمال شده است، باید از رژیم غذایی قهوه استعفا دهد. علاوه بر این ها، افرادی که از بی خوابی، اختلالات قلبی، تصلب شرایین، فشار خون بالا و افزایش تحریک پذیری عصبی رنج می برند، باید به منظور لاغری، در مورد استفاده از مواد غذایی دیگر به جای دانه های قهوه سبز فکر کنند.

 شما نمی توانید برای کاهش وزن،از رژیم غذایی سبز قهوه و سایر رژیم های غذایی بدون نمک به صورت همزمان استفاده کنید!

اگر شما تصمیم به از دست دادن وزن بدن خود گرفته اید، فقط از دانه های قهوه سبز به اندازه ی مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نوشیدن بیش از حد قهوه سبز می تواند باعث تاثیرات منفی در بدن شما شود. کافئین موجود در دانه های قهوه سبز باعث افزایش فشار خون می شود، بنابراین اگر شما دارای فشار خون بالایی هستید، باید در مصرف آن دقت نمایید. قبل از آموزش های ورزشی و حرکات فیزیکی به استفاده از قهوه ی سبز اصلا فکر نکنید، زیرا نوشیدن بیش از حد قهوه سبز منجر به کم آبی بدن نیز می شود.
اگر شما به مدت طولانی، رژیم غذایی دانه های قهوه سبز را رعایت کنید، می تواند تعادل نمک در بدن شما را مختل کند، زیرا که قهوه سبز دارای دیورتیک است. بنابراین، شما نمی توانید برای کاهش وزن،از رژیم غذایی سبز قهوه و سایر رژیم های غذایی بدون نمک به صورت همزمان استفاده کنید.

قهوه سبز نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه در روش های درمانی موسسات روانشناسی نیز مورداستفاده قرار می گیرد.
قهوه سبز محصولی واقعا همه کاره و مفید است. دانه های آن را می توان نه تنها به عنوان یک نوشیدنی مورداستفاده قرار داد، بلکه در همه ی روش های درمانی موسسه های روانشناسی هم استفاده می شود. از این ماده، برای جوان سازی پوست و مو هم می توان به طور مستقیم در خانه استفاده کرد. دم کرده ی دانه های قهوه سبز یک نوشیدنی عالی برای بهبود عملکرد بدن است. اگر شما دانه های قهوه سبز را در مناطقی از بدن که حجم این مناطق کاهش یافته و یا دچار افتادگی شده اند، قرار دهید، به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست در این مناطق کمک قابل توجهی خواهد کرد.
حریره ی قهوه سبز را در مناطقی از بدن که دچار افتادگی شده اند، قرار داده و با یک پارچه پلاستیکی روی آن را بپوشانید. بعد از نیم ساعت، می توانید بسته بن ی پلاستیکی حریره قهوه سبز را باز کرده و آن را بشویید.

آیا قهوه سبز، واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

محققان، تحقیقات بسیاری در مورد این موضوع انجام داده اند و نتایج به دست آمده در این مقاله خلاصه شده بود. بله، دانه های قهوه سبز کمک می کند تا بدن شما، وزن خود را از دست دهد، اما شما قطعا نیاز به اتخاذ یک برنامه رژیم غذایی و ورزشی دارید. قهوه با اینکه چربی ها را تجزیه کرده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد، اما به تنهایی نمی تواند با اضافه وزن مقابله کند.
هر روز به تعداد طرفدارانی که می خواهند با رژیم غذایی چای و قهوه ی سبز، وزن اضافی بدن خود را کاهش دهند، افزوده می شود. و این تصادفی نیست، چرا که اگر شما به دنبال این رژیم غذایی باشید، می توانید نه تنها از افزایش وزن اضافی و مزاحم خلاص شوید، بلکه از یک نوشیدنی خوب هم لذت خواهید برد. بنابراین، به خودتان فرصت لذت بردن از طعم یک نوشیدنی و کاهش وزن هم زمان را بدهید. قهوه سبز را می توان با تغییرات جالب و راه های مختلف دم کرد.

دانه های قهوه سبز چگونه کار می کنند؟ 

دانه های قهوه سبز، حاوی مقداری کافئین هستند. مطالعات متعدد نشان داده است که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را تا 3-11٪ افزایش دهد. 
با این حال، اعتقاد بر این است که جزء اصلی فعال در دانه های قهوه سبز، کلروژنیک اسید است. برخی مطالعات نشان می دهد مصرف کلروژنیک اسید باعث جذب کربوهیدرات از دستگاه گوارش انسان شده و در نتیجه، قند خون و انسولین پاشنه را کاهش می دهد. در واقع، مصرف قهوه سبز، مانند داشتن یک رژیم لاغری با مقدار کربوهیدرات پایین است.
مطالعات دیگر (بر روی موش و موش صحرایی) نشان داده اند که اسید کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز می توانید وزن بدن را کاهش دهد. در واقع، کلروژنیک اسید موجب کاهش چربی جذب شده از رژیم غذایی، کاهش چربی های ذخیره شده در کبد و بهبود عملکرد هورمون آدیپونکتین برای سوزاندن چربی می شود. همچنین، این مطالعات نشان داده است که مصرف دانه های قهوه سبز به شدت سطح کلسترول و تریگلیسیرید در بدن را بهبود می بخشد. وجود کلسترول و تریگلیسیرید بالا در بدن، از عوامل خطرناک و مهم برای بیماری های قلبی می باشد.
در نهایت، می توان گفت قهوه سبز منجر به مهار افزایش وزن در حیوانات می شود. این ممکن است به دلیل کاهش جذب کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی و یا از طریق برخی مکانیزم های دیگر باشد.
مطالعات انسانی در باره ی اثرات کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز چه می گویند؟
تا امروز، مطالعات انسانی مختلفی در مورد عصاره دانه های قهوه سبز وجود دارد. این مطالعات به اصطلاح آزمایش های تصادفی هستند، که استاندارد طلایی آزمایش های علمی را دارند.
یکی از این آزمایشات روی 30 نفر از افراد مبتلا به اضافه وزن و در مدت 12 هفته انجام گرفت. یکی از این دو گروه، قهوه ی معمولی را به طور منظم مصرف می کردند، در حالی که گروه دیگر، قهوه ی غنی شده با 200 میلی گرم عصاره دانه های قهوه سبز را می نوشیدند. از طرفی، هر دو گروه دارای رژیم غذایی و عادات ورزشی یکسانی بودند. پس از 12 هفته، مشاهده شد که گروه مصرف کننده ی قهوه فوری با عصاره دانه های قهوه سبز 4/5 کیلوگرم کاهش وزن داشته اند، در حالی که گروه مصرف کننده ی قهوه ساده، تنها 7/1 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده بودند. همچنین، درصد چربی بدن در گروه مصرف کننده ی قهوه فوری با عصاره دانه های قهوه سبز 6/3٪ بوده، این در حالی است که در گروه مصرف کننده ی قهوه ساده، این مقدار 7/0٪ بوده است.

 

مطالعات بیشتر درباره قهوه سبز :

چند مطالعه دیگر کاهش قابل توجه وزن در افرادی که عصاره دانه های قهوه سبز را استفاده می کنند، گزارش داده اند. اما باید دقت داشته باشید که برخی از این مطالعات، توسط شرکت هایی صورت گرفته که خودشان از فروش دانه های قهوه سبز سود فراوانی به دست می آورید.
این حرف، لزوما به این معنی نیست که نتایج نامعتبر هستند، اما موضوع مالی در یک مطالعه می تواند اثر قابل توجهی در نتیجه داشته باشد. در سال 2011، یک بررسی بر روی تاثیرات عصاره دانه های قهوه سبز بر لاغری، بیان کرد: "نتایج حاصل از این آزمایشات امیدوارکننده هستند، اما تاثیر خیلی زیادی در لاغری افراد ندارد. آزمایش های دقیق تر اثبات کرده است که عصاره دانه های قهوه سبز به عنوان یک ابزار برای کاهش وزن مورد نیاز است. "
در نهایت، می توان گفت، چندین کار آزمایشگاهی کنترل شده بر روی انسان ها نشان می دهد که عصاره دانه های قهوه سبز می تواند به کاهش وزن قابل توجهی در افراد منجر شود. با این حال، این مطالعات نسبتا کوچک بوده و برخی از آن ها به دلیل حمایت از صنعت خاص بوده است.

آیا عصاره دانه های قهوه سبز مزایای سلامتی دیگری هم دارد؟

قهوه سبز ممکن است تأثیر مثبتی بر چگونه جذب و استفاده از کربوهیدرات ها در بدن افراد داشته باشد. همانطور که در نتایج مطالعات نشان داده شد، مکمل کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز باعث کاهش جذب گلوکزدر بدن شده، و با تاثیر مثبت در متابولیسم گلوکز، می تواند یک نقش حفاظتی در مدیریت دیابت افراد بازی کرده، و همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر کاهش وزن بدن داشته باشد. همچنین، عصاره دانه های قهوه سبز نیز ممکن است رگ های خونی را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهای عمده ای برای سلامت قلب انسان داشته باشد. مصرف دوز بین 140-720 میلی گرم از عصاره دانه های قهوه سبز در روز، به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین، مکمل کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

عوارض جانبی، دوز و نحوه استفاده از عصاره دانه های قهوه سبز:

با توجه به شواهد موجود نشان می دهد که عصاره دانه های قهوه سبز دارای پروفایل ایمنی بسیار خوبی است. 
قهوه سبز حاوی کافئین است، که در صورت استفاده بیش از حد، می تواند عوارض جانبی متعددی شامل اضطراب، عصبانیت، ضربان قلب سریع، و غیره داشته باشد. اگر شما حساس به کافئین هستید، پس باید در استفاده از قهوه سبز احتیاط کنید. کلروژنیک اسید موجود در آن، همچنین ممکن است اثر ملین داشته و موجب اسهال شود.
برخی از افراد واکنش های آلرژیک به دانه های قهوه سبز دارند، بنابراین، اگر شما به قهوه آلرژی دارید، از مصرف آن اجتناب کنید. همچنین، مصالعات نشان داده است که مصرف قهوه سبز برای زنان باردار یا شیرده ضرری ندارد، اما نباید توسط کودکان مصرف شود.
در حال حاضر، مطالعات دقیقی برای تعیین دوز مطلوب قهوه سبز انجام نشده است. با این حال، مطالعات انجام شده در مورد کلروژنیک اسید بیان می کند که دوز مور د استفاده آن، باید 120-300 میلی گرم باشد. بنابراین، وابسته به غلظت اسید کلروژنیک در قهوه سبز، مقدار دوز مصرفی قهوه سبز خود را می توانید بین 240-3000 میلی گرم انتخاب کنید. همچنین، توصیه می شود که برای مصرف قهوه سیز، دستورالعمل روی بطری را دنبال کرده، و معمولا 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی آن را استفاده کنید.

پیام اصلی:

به نظر می رسد، قهوه سبز به عنوان یک کمک کننده به کاهش وزن عمل کند. همچنین ممکن است برخی تاثیرات مثبتی را بر متابولیسم گلوکز و فشار خون داشته باشد. با این حال، بیشتر مطالعات کوچک وکوتاه مدت بوده، و اغلب توسط شرکت هایی که به تولید و یا فروش دانه های قهوه سبز مشغولند، حمایت می شود.
ثابت شده است که مصرف قهوه سبز منجر به نتایج بلند مدت خواهد شد، اگر همراه با تغییراتی در رژیم غذایی لاغری باشد. در این راستا، شما باید کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش داده و پروتئین بیشتری بخورید، و همچنین تاکید می شود تا بیشتر از غذاهای فرآوری نشده استفاده کنید. در این صورت ممکن است بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، اثراتی فراتر از انتظار ببینید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/