5 فایده شگفت انگیز ویتامین C برای کودکان

5  فایده شگفت انگیز ویتامین C برای کودکان

ابتلای کودکان و نوجوانان به سرماخوردگی های پی در پی یک مشکل شایع است که اکثرا بر اثر کمبود ویتامین ها به وجود می آید، ویتامین C یکی از ویتامین های فوق العاده قدرتمند است که می تواند کودک شما را در برابر بیماری ها محافظت کرده و زندگی را برای آن ها لذت بخش تر کند.
کودکان و نوجوانان روزانه باید به مقدار کافی از ویتامین C مصرف کنند، تا مقاومت بدن آن ها را در برابر بیماری ها افزایش دهد، هنگامی که کودک شما ویتامین C را به مقدار مناسب دریافت می کند، او می تواند دوره های سرماخوردگی و سایر بیماری ها را به راحتی سپری کند.

نقش ویتامین C در بدن کودکان و نوجوانان چیست؟

ویتامین C نقش مهمی در بدن کودکان ایفا می کند و او را سالم و قوی نگه می دارد، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
بدن کودکان، از ویتامین C برای موارد زیر استفاده می کند:
1. بدن کودکان، از ویتامین C برای ترمیم و نگهداری استخوان ها استفاده می کند.
2. همچنین، از ویتامین C برای ترمیم و نگهداری از عروق خونی و استخوانی استفاده می شود.
3. ویتامین C در تشکیل کلاژن و جذب آهن به بدن کودک کمک کرده و از این راه باعث حفظ آهن در بدن بچه های شما می شود. همچنین، انرژی بدن او را نگه می دارد، تا کودک شما از کمبود آهن رنج نبرد.
4. مصرف منظم ویتامین C، شانس کودکان در ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.
5. کودک شما می تواند به غیر از مواد غذایی و خوراکی های حاوی ویتامین C، از مکمل ها و قرص های جویدنی آن استفاده کند.

vitamin-C-koodakan2.jpg

روزانه مصرف چه مقدار ویتامین C برای بدن کودکان لازم است؟

وقتی شما نیاز کودک خود را به ویتامین C با نیاز بزرگسالان مقایسه کنید، می بینید که این مقادیر با هم متفاوت هستند. با بررسی مطالب زیر، می توانید بفهمید که مصرف چه مقدار از ویتامین C، نیاز روزانه ی کودکان شما را برآورده می کند:
• کسانی که در سنین بین 2 و 3 سالگی هستند، مصرف روزانه 15 میلی گرم ویتامین C نیاز آن ها را برآورده خواهد کرد.
• اگر کودک شما، در گروه سنی پایین، یعنی گروه سنی 4 تا 8 سالگی قرار دارد، نیاز ویتامین C او 25 میلی گرم در هر روز خواهد بود.
• اگر سن کودک شما، بین 9 تا 13 قرار داشته باشد، نیاز ویتامین C روزانه او 45 میلی گرم خواهد بود.

معرفی مواد غذایی حاوی ویتامین C برای کودکان و نوجوانان:

خوب، اگر شما به عنوان یک پدر یا مادر، نگرانی بیش از حدی در مورد اضافه کردن ویتامین C در رژیم غذایی روزانه کودک خود دارید، لازم است بدانید که بسیاری از غذاها غنی از این ویتامین هستند.

مواد غذاهای غنی از ویتامین C برای کودکان :

اکثر کودکان عاشق آبمیوه هستند، آبمیوه ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C می باشند. شما می توانید آبمیوه ی فرزند خود را از میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال و طالبی انتخاب کنید. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گوجه فرنگی و هویج منابع غنی از ویتامین C هستند. شما با اضافه کردن انواعی از این منابع ویتامین C به ظروف غذایی بچه های خودتان و تشویق آن ها به خوردن غذاهای سالم و مقوی، می توانید بچه-های خود را به سوی سلامتی سوق دهید.

vitamin-C-koodakan1.jpg

درمان علائم سرما خوردگی با ویتامین C در کودکان و نوجوانان:

بر طبق مطالعات و تحقیقات متعدد، تاثیر ویتامین C برای درمان سرماخوردگی در کودکان و نوجوانان شناخته شده است. حتی اگر واقعیت این باشد که این یافته ها متناقض هستند، باز هم اثر این ویتامین در درمان سرماخوردگی غیرقابل انکار است.
با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2007، مشخص شد کودکانی که مصرف ویتامین C را به مدت زمان کافی تکرار کرده اند، مدت زمان دوره ی سرماخوردگی آن ها 14٪ کاهش داشته است.
بنابراین اگر شما می خواهید طول مدت سرماخوردگی در کودکان و حتی بزرگسالان کوتاه شود، ویتامین C می تواند یک راه حل مناسب برای این مسئله باشد.

علائم کمبود ویتامین C در کودکان:

لازم است مطمئن شوید که کودک شما از کمبود ویتامین C رنج نمی برد. در این جا علائم کمبود ویتامین C در کودکان و نوجوانان، برای شما باز گو شده است:
1. در موارد شدید، کمبود طولانی مدت ویتامین C می توانید باعث بیماری اسکوربوت در کودکان شود.
2. اگر در مورد کودک شما، برای درمان و ترمیم صدمات و آسیب های وارده، نیاز به زمان زیادی است، مطمئن شوید که او در حال حاضر از کمبود ویتامین C در عذاب است.
3. سیستم ایمنی بدن کودکانی که از دریافت دوز مناسب روزانه ی ویتامین C محروم باشند، بسیار ضعیف خواهد بود. حتی ممکن است آن ها از سرماخوردگی و سرفه های مکرر رنج ببرند.
4. اگر کودک شما دچار کمبود ویتامین C باشد، ممکن است احساس خستگی کند، به ویژه زمانی که بدن او فاقد ویتامین C و یا با کمبود شدید آن مواجه است.

vitamin-C-koodakan3.jpg

ملاحظات حیاتی درباره مصرف ویتامین C در کودکان :

این نکته بسیار مهم است که شما با دکتر خود قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی کودکتان مشورت کنید، در اینجا برخی از ملاحظات حیاتی که شما باید برای کودک خود انجام داده و مراقب او باشید، آورده شده است:
• ابتدا برای به دست آوردن اندازه کافی از ویتامین C توسط کودک خود، از طریق میوه ها و سبزیجات اقدام کنید، بعد از این کار می توانید مکمل های ویتامین C را پس از مشورت با دکتر به کودک خود بدهید.
• شما همچنین باید مواظب کودک خود باشید تا از دریافت بیش از حد از ویتامین C جلو گیری کنید، به ویژه اگر شما در مورد آن چه که برای سلامتی کودکتان مفید است، دچار شک وتردید شده باشید.
• باید در مورد نکات ایمنی لازم برای سلامتی کودک خود اطمینان حاصل کرده و با پرس و جو و ارائه ی مراقبت های بهداشتی خوب، او را از این کمبود دور کرده و سلامتی را برای او به ارمغان بیاورید.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/