ورزش پروانه ای در دوران بارداری

ورزش پروانه ای در دوران بارداری

آیا باردار هستید و نمی دانید که چطور از متناسب و سلامت ماندن در طول دوران بارداری اطمینان حاصل کنید؟ آیا می خواهید ورزش کنید و نمی دانید کدام ورزش در دوران بارداری برای شما مناسب است؟ آیا درباره فواید یوگا در دوران بارداری چیزی شنیده اید و می خواهید ورزشی بی خطر را امتحان کنید؟
اگر احساس می کنید برای انجام آن آماده هستید، حرکات ورزشی پروانه ای می تواند انتخاب مناسبی برای ورزش در دوران بارداری باشد. برای اطلاع از این که چه ورزشی برایتان مناسب است مطلب زیر را بخوانید.

چرا باید ورزش های پروانه ای را در دوران بارداری انجام دهید؟

ورزش های پروانه ای بخشی از یوگا هستند که هم برای شما و هم جنین در دوران بارداری بسیار مفید تلقی می شوند. یوگا به تقویت بدنتان که در طول بارداری دچار تغییراتی می شود، کمک می کند. با پیش رفتن ماه ها بدنتان به قدرت بیشتری برای نگه داشتن وزنتان نیاز دارد. این ورزش در دوران بارداری به بهبود جریان خون در بدنتان کمک خواهد کرد که به شاداب بودن و متناسب بودنتان منجر می شود.
انجام حرکات تمرینی یوگا همچنین باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که شما را سرخوش می کند، این بدین معنی است که قادر به مبارزه با افسردگی خواهید بود و با رنج های بارداری افتاده نخواهید شد. یوگا ورزش بارداری است که بدنتان را هم منعطف نگه می دارد که به این معنی است که شانس قوی تری برای برگشت به تناسب اندامتان در بعد از زایمان خواهید داشت.

varzesh-bardari-r1.jpg

انجام حرکات ورزشی پروانه ای در دوران بارداری از چه راهی کمکتان می کند؟

دو نوع از حرکت پروانه ای برای دوران بارداری وجود دارد که می توانید انجام دهید.‌ این دو نوع پورنا تیتل آسانا (ورزش پروانه ای کامل) و آردا تیتلی آسانا (ورزش پروانه ای ناکامل) هستند. این آساناها یا حرکات ورزشی به عنوان حرکات ورزشی گرم کردنی قبل از ادامه با سایر انواع ورزش بارداری انجام می شوند. اگر هیچ نوع ورزش دیگری انجام نمی دهید، امکان این وجود دارد که این ورزش ها را در دوران بارداری به تنهایی انجام دهید.
مهم ترین مزیت انجام ورزش های پروانه ای در دوران بارداری این است که به تقویت عضلات کف لگن تان کمک می کنند، این حرکات به کشیدن نواحی داخلی ران و کشاله رانتان کمک کرده و باز شدگی مفصل ران تان را میسر می کنند که برای زایمان امری ضروری است.
انجام این ورزش ها در دوران بارداری به تحریک اندام های ناحیه شکمی، غدد و تخمدان ها نیز کمک می کنند. همانند بیشتر آساناهای یوگا حرکات ورزشی پروانه ای جریان خون تان را بهبود بخشیده و به هضم بهتر کمک می کنند. زمانی که باردار هستید احتمال مواجه با مشکلات گوارشی مختلف زیاد است، این حرکات ورزشی به پیشگیری از تمامی این مشکلات گوارشی کمک خواهند کرد.
علاوه بر این تمرین حالت پروانه ای در دوران بارداری به تنظیم حرکات دستگاه گوارشتان کمک کرده که باز جذب موثر مایعات را به دنبال دارد. ورزش در دوران بارداری به پیشگیری از ایجاد هر نوع دردی در نواحی پا و شکم تان کمک خواهد کرد.
varzesh-bardari-r2.jpg

 

 

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/