7 روش صرفه جویی در هزینه های کودک

7 روش صرفه جویی در هزینه های کودک

بزرگ کردن یک کودک هزینه زیادی دارد، اما روش های زیادی برای صرفه جویی هزینه های کودک وجود دارد، در زیر شما بالاترین هزینه هایی که مادران به ما گزارش داده اند، به همراه راهکارهایی که در مقابل آنها می توانید در پیش گیرید را می توانید بیابید.

1. هزینه شیر خشک کودک

یک مادر می گوید:« اگر می دانستم که قرار است شیر خشک این قدر گران شود، بیشتر سعی می کردم شیر خودم را به نوزادم بدهم». یک مادر دیگر که پسرش به خاطر داشتن آلرژی پروتئین شیر به یک برند گرانتر نیاز داشت، می گوید: «هزینه بسیار زیادی در ماه فقط صرف شیر خشکمان می شود!»
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
:تا جایی که می توانید شیر خودتان را به نوزاد بدهید، چنانچه شیر خودتان را ندادید، استفاده از شیرخشک از نوع پودر را، که هزینه اش از شیر خشک آماده مصرف یا از نوع مایع اشباع شده کمتر است، ادامه دهید. به طور یکجا از فروشگاه های عمده فروشی بخرید و به این ترتیب هزینه های کودک خود را کاهش دهید.

2. هزینه پوشک بچه

مادری می گوید: « من از نرخ قیمت پوشک بچه بسته به اینکه آن را از کجا تهیه می کنی، از سوپرمارکت، داروخانه، یا فروشگاه بزرگ تعجب کردم.»
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
استفاده از پوشک بچه های پارچه ای و شستن آنها توسط خودتان در بین مادرهایی که اقتصادی تر فکر می کنند دوباره دارد رایج می شود، یکی از آنها که معتقد است با استفاده از این روش مقدار زیادی در هزینه های کودک خود صرفه جویی کرده است، او می گوید: « از اینکه پوشک بچه های پارچه ای چقدر زیبا، راحت و مناسب هستند تعجب خواهید کرد.» اگر پوشک های یکبار مصرف را ترجیح می دهید، بهترین روش برای صرفه جویی این است که بطور یکجا از فروشگاه های عمده فروشی یا بطور آنلاین خرید کنید.

hazine-koodak1.jpg

۳. نگهداری از کودک

یکی از مادرها می گوید: « در جایی که ما زندگی می کنیم، هزینه پرستاری از کودک خیلی بالا است و ما بطور مداوم از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستیم.
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
برای مراقبت تمام وقت، از یک خویشاوند یا دوست کمک بخواهید، برای پرستاری های موردی، به طور پاره وقت از یک همسایه قابل اعتماد یا دوستان کمک بگیرید یا یک دانشجوی در حال تحصیل را به کار بگیرید. در صورت امکان، سعی کنید برنامه کاری خود را به طور تناوبی با همسرتان عوض کنید، طوری که هرکدام از شما بتوانید بخشی از پرستاری از کودکتان را برعهده بگیرید.

٤. وسایل کودک

مادری می گوید: شاید در ابتدا هزینه های کودک پایین تر باشد اما کم کم بیشتر میشود.
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
حسابی در نظر بگیرید که دوستان و اعضای خانواده در خرید های عمده تان بتوانند به شما کمک کنند،از چیزهای اساسی شروع کنید، حتی می توانید مرکزی را که دوستتان از آنجا خرید می کند امتحان کنید یا قبل از خریدن ببینید آیا نوزادتان آن را دوست دارد یا نه. میتوانید بسیاری از وسایل را از فروشگاه های حراج لوازم دست دوم، وب سایت ها و مغازه های لوازم دست دوم تهیه کنید. مادری می گوید: « کاش بیشتر لوازم کارکرده را خریده بودم، هنوز چند ماه از به دنیا آمدن نوزادم نگذشته بود که متوجه شدم بسیاری از مادرها شدیدا مایلند تجهیزات نوزادشان را که فقط کمی از آنها استفاده کرده اند، بفروشند.»

hazine-koodak3.jpg

۵. لباس کودک

مادری می گوید: « اوقاتی بودند که برای خرید به فروشگاه های گرانقیمت می رفتم و فقط برای یک دست لباس بسیار هزینه می کردم، اما چند هفته بعد دیگر اندازه نمی شد.»
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
بیشتر کسانی که تازه مادر شده اند متوجه می شوند که در چندین ماه اول به اندازه کافی هدایا دریافت می کنند که بتوانند بر تن نوزادشان بپوشانند، پس از آن از دوستان و اقوام بخواهید لباسهایی را که استفاده کرده اند به شما بدهند. مواردی را که فقط کمی استفاده شده اند، از امانت فروشی ها، فروشگاه های لباس دست دوم، و حراجی های لوازم دست دوم تهیه کنید. به دنبال فروش مغازه ها و خرد وفروش های آنلاین باشید و بعد از خرید لباس های کودکتان را با مایع برطرف کننده لک یا مایع رختشویی خوب تمیز کنید، طوری که دوباره بتوانید از آنها استفاده کنید!

٦. غذای کودک

مادری می گوید: « دخترم در هر روز پنج شیشه غذای طبیعی نوزاد می خورد که قیمت هر شیشه آن واقعا بالاست.» دیگری می گوید: « غذای نوزاد به طور خنده داری گران است.»
روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :
در صورت امکان، برای کاهش هزینه های کودک ،غذای نوزاد را خودتان تهیه کنید. مادری می گوید: « هزینه ای که برای یک مخلوط کن دستی با کیفیت می پردازید، در عرض یک ماه جبران می شود» شاید متوجه شوید که نوزادتان غذای خانگی را بیشتر از غذای درون شیشه دوست دارد و معمولاً از باقیمانده شامی که قبلاا خانواده تان خورده است می توانید غذای نوزاد تهیه کنید، مادری می گوید: «می دانم که باید خودم غذای نوزاد را درست کنم اما با داشتن سه تا بچه، راحتی خریدن شیشه ها مرا وسوسه می کند. «قابلیت حمل و سرعت ارزشش را دارد!»

hazine-koodak5_20150819-091205_1.jpg

۷. اسباب بازیها، کتابها، و دی وی دی های کودک

مادری می گوید: «بعضی اسباب بازیها گرانقیمت هستند، اما شما نمی دانید نوزادتان کدامها را خیلی دوست خواهد داشت.» دیگری می گوید: « تازه فهمیدم که نوزادم از ۲۰ اسباب بازی که خریده ام تنها ۳ تای آنها را واقعا دوست دارد.»

روش های صرفه جویی در هزینه های کودک :

اجازه دهید کودکتان با وسایل بدون خطر خانگی بازی کند. مادری می گوید: « همزن سر نوزاد مرا خوب گرم می کند.» اسباب بازیهای دست دوم را بخرید، کتابها را از کتابخانه امانت بگیرید، از دوستانتان بخواهید آنچه را دارند دست به دست به شما برسانند و با دوستان یا همسایگانتان که کودکانی هم سن کودک شما دارند اسباب بازی ها را تعویض کنید و به این ترتیب هزینه های کودک را کاهش دهید.

hazine-koodak4.jpg

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/