20 نکته ساده و راحت برای لاغری استاندارد

20 نکته ساده و راحت برای لاغری استاندارد

داشتن اندامی لاغر و جذاب ، آرزوی دست نیافتنی بسیاری از کسانی است که از چاقی رنج میبرند ، اما هیچ گاه نباید ناامید شوید ، چرا که با رعایت نکاتی آرزوی شما برآورده خواهد شد.

1. استفاده از رنگ آبی موجب لاغری می شود

یک دلیل خوب برای اینکه بسیاری از رستوران ها و فست فودها از تزئینات آبی رنگ استفاده نمی کنند این است که رنگ آبی به عنوان مهار کننده ی اشتها عمل می کند، بنابراین سرو غذا در بشقاب های آبی، پوشیدن لباس آبی رنگ برای مواقع غذا خوردن و پوشش میز غذاخوری با یک رومیزی آبی رنگ می تواند در کاهش اشتهای افراد مفید است پس راهی برای لاغری محسوب می شود، در مقابل از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی که اشتها را زیاد می کنند، در مناطق غذاخوری اجتناب کنید.

2. غذا خوردن در مقابل آینه باعث می شود که کاهش وزن داشته باشید

مطالعه دانشمندان نشان می دهد که غذا خوردن در مقابل آینه باعث کاهش قابل توجهی مقدار غذایی که یک فرد می خورد شده و تا یک سوم میزان اشتهای فرد را کاهش می دهد و باعث لاغری او می شود، وقتی که فرد در آینه به چشم های خودش نگاه می کند، اهداف درونی وی برای کاهش وزن برایش یادآوری می شود.

3. صرف کردن روزانه 10 دقیقه برای بالا و پایین رفتن از پله ها با هدف لاغری

این کار به شما کمک می کند تا در یک دوره ی یک ساله به اندازه 4کیلوگرم وزن کم کنید (با فرض اینکه شروع به غذا خوردن افراطی نکنید).

4. پیاده روی حداقل پنج دقیقه به ازای هر دو ساعت کار از روش های لاغری است

پنج دقیقه راه رفتن به ازای هر دو ساعت کار و پیاده روی 20 دقیقه ای در پایان روز در کاهش وزن موثر خواهد بود، در صورت پیاده روی پنج دقیقه ای، شما یک استراحت مفید را تجربه می کنید و احتمال اینکه احساس نیاز به تنقلات و غذاهای ناسالم به عنوان میان وعده داشته باشید، به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و این خود دلیلی برای لاغری می شود.

5 . کاهش وزن و چربی سوزی با روزانه 45 دقیقه پیاده روی، نه30 دقیقه:

نتایج تحقیقات درمورد کاهش وزن نشان می دهد که 30 دقیقه پیاده روی روزانه برای جلوگیری از افزایش وزن در بسیاری از افراد نسبتا کم تحرک کافی است، پیاده روی بیشتر از 30 دقیقه نوعی ورزش است که باعث چربی سوزی و کاهش وزن و در نهایت لاغری می شود، روزانه 4کیلومتر پیاده روی تند (45 دقیقه ای) باعث سوزاندن 300 کالری شده و به شما کمک می کند تا در یک دوره ی یک ساله بدون تغییر در عادت غذایی خود، کاهش وزن چشمگیری داشته باشید.

6. پرهیز از خرید هر گونه مواد غذایی آماده راهی برای لاغری

شما باید قادر به پیدا کردن مواد غذایی با مقدار شکر پایین مثل سس گوجه فرنگی، سس مایونز، سس سالاد بدون قند باشید، در بسیاری موارد بهتر است که برای کاهش وزن از میوه و سبزیجات تازه به جای موادغذایی آماده استفاده کنید، همچنین برای کاهش وزن سریع، از خوردن غذاهای نیمه جامد و غذاهایی که بیش از دو گرم فیبر در هر 100 کالری دارند، اجتناب کنید. در نهایت، به این نکته توجه کنید که از موادغذایی با طعم دهنده های کمتر و کالری پایین استفاده کنید.

7. برای کاهش وزن آرام غذا بخورید

حتی سر میز غذاخوری، آب را هم جرعه جرعه بنوشید، هنگام غذا خوردن با تعریف کردن چیزهای سرگرم-کننده ای که در طول روز اتفاق افتاده است، مدت زمان غذا خوردن خود را طولانی کنید، مغز بعد از حدود 20 دقیقه سیگنال سیری را به کل بدن ارسال می کند، اگر شما به آرامی غذا بخورید، مغز بعد از گذشتن 20 دقیقه به شما می گوید که دیگر نیازی به مواد غذایی نیست.

8. ایجاد انگیزه برای لاغری ، با بیرون انداختن لباس های دوران چاقی

هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید، لباس هایی را که دیگر برایتان مناسب نیستند را به کسی هدیه دهید و یا دور بیندازید. ایده داشتن یک کمد لباس کاملا جدید باعث ایجاد انگیزه ی قوی برای لاغری در شما می شود.

9. برای لاغری آشپزخانه را تعطیل کنید

بعد از شام، شستن ظروف، خاموش کردن چراغ آشپزخانه و در صورت لزوم مرتب کردن یخچال باعث توقف و خوردن خوراکی های سرپایی می شود، مطالعات نشان می دهد که دیر غذا خوردن هنگام شب به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می شود، حذف خوراکی های سرپایی اواخر شب می تواند باعث کاهش مصرف 300 کالری در روز، و 14 کیلوگرم کاهش وزن در سال شود.

10. پیاده روی قبل از شام، اشتهای شما را کاهش می دهد:

یک مطالعه ی انجام شده روی 10 زن چاق نشان می دهد که 20 دقیقه پیاده روی قبل از شام موجب کاهش اشتها و افزایش احساس سیری و داشتن یک وعده ی غذایی سبک و در نتیجه لاغری می شود.

11. رفتن به گردش به قصد لاغری

رفتن به پارک های محلی به جای تماشای فیلم نه تنها تحرک شما را بیشتر می کند، بلکه در کالری مصرفی هم صرفه جویی می شود، این صرفه جویی به دلیل عدم خوردن تنقلاتی مثل پاپ کورن در گردش بیرون شهری است که موجب لاغری شما می شود، از دیگر ایده های فعال رفتن به مسابقه تنیس، هدایت افراد در طبیعت و یا پیاده روی در شهر، دوچرخه سواری و بولینگ است که کاهش وزن را در پی دارد.

12. خرید یک گام شمار و اتصال آن به کمربند برای کاهش وزن

به طور متوسط، افراد بی تحرک تنها 2000 تا 3000 گام در روز برمی دارند، روزانه، اضافه کردن 2000 گام به شما کمک خواهد کرد تا وزن فعلی خود را حفظ کرده و از اضافه شدن وزن خود جلوگیری کنید، اضافه کردن گام های بیشتر از آن به شما کمک خواهد کرد تا شما کاهش وزن داشته و لاغر شوید.

13. قرار دادن مواد غذایی کمتر در بشقاب

اگر مواد غذایی زیادی در بشقاب خود قرار دهید، غذای بیشتری می خورید، صرف نظر از اینکه تا چه اندازه گرسنه هستید، بنابراین به جای استفاده از بشقاب های غذا معمول، از بشقاب سالاد و به جای لیوان های بزرگ، از فنجان های کوچک استفاده کنید تا به هدف خود ، لاغری برسید.

14. کنترل خوردن در بیرون از خانه ، روشی برای لاغری

زمانی که افراد در رستوران ها یا بیرون از خانه غذا می خورند، به احتمال زیاد کالری و چربی بیشتری را نسبت به خوردن همان وعده ی غذایی در خانه مصرف می کنند، امروزه رستوران ها موادغذایی پرچرب و پرکالری سرو می کنند که همین موضوع باعث افزایش وزن می شود، کسانی که قصد لاعری دارند، باید در رستوران ها و وعده های غذایی بیرون از خانه، 90 درصد غذایی را که در خانه می خورید، مصرف کنید.

15. خوردن غذا در بشقاب های کوچک به جای استفاده از دیس های بزرگ ، شما را لاغر میکند

اگر به سبک رستوران ها، شام خود را در بشقاب های کوچک به جای دیس های بزرگ سرو کنید، به کاهش وزن شما کمک می کند، بسیاری از افراد تمایل به خوردن به طور متوسط 150 درصد کالری بیشتر در شب نسبت به صبح دارند و این برای کسانی که می خواهند لاغر شوند خوب نیست، بنابراین وقتی شام خود را در بشقاب های کوچک سرو می کنید، پس از تمام شدن غذا در بشقاب خود، مغز ناخودآگاه سیگنال سیری به کل بدن ارسال می کند.

16. با غذا خوردن همراه خانواده لاغر شوید

مطالعات نشان می دهد که وقتی افراد با دیگران غذا می خورند، به احتمال زیاد چون زمان بیشتری را پشت میز می گذرانند، تمایل به مصرف موادغذایی بیشتری دارند، اما غذاخوردن با خانواده ، با استفاده از یک جدول زمانی خاص و صحبت کردن بین هر لقمه، می تواند به کاهش وزن سریع و در نتیجه لاغری فرد، کمک کند.

17. خوردن غذاها با حجم کم می تواند شما را لاغر کند

شما می توانید یک ساندویچ کوچک، پاپ کورن کوچک، یک سالاد کوچک و یا یک همبرگر کوچک تهیه کنید، افراد تمایل به خوردن کامل آن چه که در مقابلشان است، دارند، حتی زمانی که احساس سیری می کنند و این برای شما که می خواهید طعم لاغری را بچشید اصلا خوب نیست.

18. خوردن غذاهای غنی از آب راز لاغری

تحقیقات نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از آب مانند کدو سبز، گوجه فرنگی، خیار، سوپ و سالاد در هنگام غذا خوردن مصرف کالری فرد را به طور کلی کاهش می دهد و فرد را به هدفش، یعنی لاغری نزدیک می کند، شما نباید انتظار داشته باشید که همین مزایا را تنها با آشامیدن آب به دست آورید، چون بدن انسان پردازش گرسنگی و تشنگی را از طریق مکانیزم های مختلف انجام می دهد، پس با نوشیدن فقط آب (و یا نوشابه، چای، قهوه، یا آب میوه) نمی توان احساس سیری کرد.

19. با افزایش سبزیجات در غذای خود کاهش وزنتان را افزایش دهید

شما می توانید سالاد ماکارونی خود را مملو از سبزیجات مانند کلم بروکلی، هویج، گوجه فرنگی کرده و از سس مایونز استفاده نکنید، اگر حبوبات و سبزیجات را به نسبت یک به یک مصرف کنید، فیبر بالای سبزیجات کمک خواهد کرد تا بدون پرخوری در حبوبات احساس سیری کنید و سریعتر لاغر شوید.

20. اجتناب از غذاهای سفید و لاغری

امروزه علم پزشکی ثابت کرده که به رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین برای سلامتی مفید است، مقدار زیاد کربوهیدرات موجود در آرد سفید و شکر می تواند موجب افزایش قند خون و در نتیجه افزایش وزن شود، شما برای دست یابی به لاغری ،می توانید به جای شکر، برنج سفید و آرد سفید، به همان مقدار از نان های سبوس دار و برنج قهوه ای استفاده کنید. یک مطالعه در دانشگاه هاروارد روی 74000 زن نشان می دهد که افرادی که بیش از دو وعده در روز از غلات سبوس دار استفاده کنند، 49 درصد کمتر از افرادی که غذاهای سفید می خورند به اضافه وزن دچار می شوند.

 

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/