مواد غذایی شگفت انگیز برای افزایش قدرت باروری

qaza-barvari

آیا شما هم به عنوان یک زوج در حال تلاش برای داشتن فرزند هستید؟ آیا شما هم به عنوان یک زوج با مشکل ناباروری مواجه شده اید؟ آیا پزشک متخصص ناباروری وجود نوعی مشکل را در بدن شما یا همسرتان تشخیص داده شده است؟ آیا به دنبال گزینه های درمانی مناسب جهت حل مشکل ناباروری خود هستید؟
اگر شریک زندگی زنی از وجود مسائل باروری رنج می برد، ممکن است او بخواهد با افزایش مصرف برخی مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه خانواده، قدرت بارداریهمسر خود را تقویت کند. آیا می دانید که مواد غذایی موثر در درمان مشکل ناباروری کدام ها هستند؟ مقاله زیر همه چیز را در مورد قدرت باروری مردان و افزایش آن با مصرف برخی مواد غذایی بیان کرده است. توصیه های ما را در ادامه این مقاله در مورد مصرف برخی مواد غذایی، به منظور افزایش قدرت باروری مردان جدی بگیرید.

مواد غذایی که باعث افزایش قدرت باروری می شود:

همه موادی که خانم ها در دوران بارداری خود می خورند یا می نوشند، تاثیر مستقیمی بر روی جنین داخل رحم این افراد دارد. با این حال، این نکته نیز درست است که آنچه زوجین در زمان حال تلاش برای باردار شدن می خورند یا می نوشند، اثرات زیادی بر چگونگی و زمان بارداری مادر دارد. بنابراین، می توان ادعا کرد که ترکیبی از مواد غذایی وجود دارد که زوجین باید در دوران تلاش برای باردار شدن مصرف کنند. جالب است بدانید که این امر بیشتر در مورد شریک زندگی زنان صدق می کند. در ادامه این مقاله، برخی از بهترین غذاهایی که به افزایش قدرت باروری، به ویژه در مردان کمک می کند، بیان شده است. رایج ترین این موارد عبارتند از:

1. صدف:

مصرف ماده غذایی موجود در داخل صدف به عنوان افزایش دهنده غرایز جنسی در بدن زنان و مردان عمل می کند. به همین دلیل، مردان می توانند با مصرف آن در دوران تلاش برای بچه دار شدن، سبب تقویت قدرت باروری خود شوند. لازم است بدانید که صدف حاوی روی بسیار بالایی است و مصرف آن به بدن مردان کمک می کند تا میزان تولید اسپرم را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش دهد. علاوه بر این موارد، مصرف این ماده غذایی سبب افزایش ترشح هورمون تستوسترون در بدن مردان می شود، که برای کمک به ایجاد یک دوره بارداری در بدن همسر این افراد بسیار موثر هستند.
البته، زوجین باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده غذایی و رساندن مقدار بالایی از روی به بدن می تواند اثر منفی بر روی سلامت فرد داشته باشد. مقدار ایده آل روی برای مردان حدود 15 گرم در طی روز است، که معمولا این مقدار روی در 2 اونس صدف وجود دارد.

2. میوه و سبزیجات:

همانطور که می دانید میوه ها و سبزیجات تازه حاوی مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامت بدن زنان و مردان، به ویژه اسپرم مردان بسیار مهم است. پس، یادتان باشد که قرار دادان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی مردان اسپرم های موجود در بدن آن ها را در برابر هر گونه آسیب سلولی محافظت نموده و به قوی نگه داشتن آن ها کمک زیادی می کند. علاوه بر این موارد، مصرف این ماده غذایی توسط مرد و زن جوان، حرکت اسپرم ها را به سمت لوله های فالوپ راحت کرده و به این ترتیب به بارور شدن تخمک نیز کمک شایانی خواهد کرد.
جالب است بدانید که رسیدن ویتامین A موجود در سبزیجات مانند سبزی های برگ دار، هویج و فلفل قرمز و میو هایی مانند زردآلو به بدن مردان (در دوران تلاش برای بچه دار شدن) از کاهش میزان تولید اسپرم به شدت جلوگیری می کند. همچنین، رسیدن ویتامین C موجود در گوجه فرنگی، کلم بروکلی، آب پرتقال و گریپ فروت به بدن مردان کمک خواهد کرد تا اسپرم ها محافظت شده و تا زمان باروری تخمک زنده بمانند. نکته مهم دیگر در مورد سبزیجات و میوه های تازه این است که رسیدن ویتامین E موجود در روغن برخی گیاهان مختلف به بدن مردان در دوران تلاش برای بچه دار شدن برای حفظ اسپرم آن ها حیاتی است. علاوه بر این موارد، فولیک اسید که یک نوع ویتامین B است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد. این ویتامین در سبزی های تازه بر دار، لوبیا و بسیاری از انواع میوه های تازه پیدا می شود. رسیدن این ویتامین به بدن مردان از اسپرم های آن ها در برابر هر گونه اختلالات کروموزومی محافظت خواهد نمود.
در نهایت، به عنوان زوجی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، به خاطر داشته باشید که یکی از سبزی های فوق العاده قدرتمند که نیروگاه قوی برای افزایش قدرت باروری مردان محسوب می شود، سیب زمینی شیرین است. این ماده غذایی دارای ویتامین های A، C، E و همچنین فولات می باشد.

3. دانه کدو تنبل:

دانه کدو با داشتن روی زیاد به افزایش تولید اسپرم در بدن مردان کمک زیادی می کند. علاوه بر این که روی موجود در دانه کدو تنبل سبب افزایش تعداد اسپرم ها در بدن مردان می شود، به افزایش سطح تستوسترون در بدن آن ها نیز کمک زیادی می کند. از آن جایی که دانه های کدو یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مصرف آن ها توسط مردان در حال تلاش برای بچه دار شدن، سبب تحریک جریان خون و رسیدن خون به اندام های جنسی می شود. این حالت هم عملکرد جنسی را در شریک زندگی زنان بالا برده و به باروری زنان کمک خواهد کرد. پس به عنوان یک مرد جوان سعی کنید که برای بهبود بخشیدن به روند بارداری همسرتان، در دوران تلاش برای باردار شدن حتما دانه کدو مصرف کنید.
جالب است بدانید که اسیدهای چرب امگا 3 به غیر از دانه کدو تنبل، در ماهی های چرب مانند ماهی ساردین و ماهی آزاد و همچنین بادام و دانه کتان نیز وجود دارد. پس برای افزایش میزان امگا 3 بدن خود و همسرتان حتما این مواد را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

4. آب انار:

آب انار به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش قدرت باروری، به ویژه در مردان عمل کرده و با آنتی اکسیدان ها موجود در خود اسپرم ها را از هر نوع آسیب سلولی محافظت خواهد نمود. همچنین، رسیدن آنتی اکسیدان های موجود در آب انار به بدن مردان در دوران تلاش برای باردار شدن، اسپرم های این افراد را قوی تر کرده و به حرکت آن ها در لوله های فالوپ کمک زیادی می کند. بهبود عملکرد اسپرم ها هم می تواند به بارور شدن تخمک زنان کمک زیادی بکند. علاوه بر نکات ذکر شده، ویتامین های موجود در آب انار تعداد اسپرم ها را در بدن مردان افزایش داده و کیفیت آن ها را به شدت بالا می برد. فراموش نکنید که این حالت هم در افزایش شانس بارداری زوجین بسیار موثر است.

5. آجیل:

به عنوان یک زوج جوان یادتان باشد که انواع آجیل ها سرشار از روی و ویتامین E هستند. قرار دادن روی هم در رژیم غذایی مردان به میزان مناسب و منظم کمک خواهد کرد تا کیفیت اسپرم های تولید شده در بدنشان بالا رود. اما اگر مردی با خوردن دیگر منابع روی، مانند صدف نیاز بدن خود را تامین می کند، مهم است که برای اطمینان کامل از تاثیرات منفی آن در بدن خود از مصرف بیش از حد روی خودداری کند. علاوه بر این موارد، ویتامین E موجود در آجیل کمک می کند تا شور و نشاط اسپرم های مردان بالا رفته و تحرک آن ها بهبود یابد، که این شرایط هم در روند باروری تخمک زنان بسیار موثر است.
بنابراین، زوجینی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند، باید خود را به خوردن تعداد انگشت شماری از انواع آجیل های بدون نمک در هر روز عادت دهند تا از مزایای این ماده غذایی مغذی در افزایش و بهبود روند باروری خود استفاده کنند.

6. انواع گوشت ها:

اگر مردی در طول زندگی خود از رژیم گوشتخواری استفاده می کند، در دوران تلاش برای بچه دار شدن باید گوشت قرمز بیشتری مصرف کند که هر منیع سرشار از روی است. البته، گوشت بوقلمون هم مانند گوشت قرمز حاوی روی است، اما روی موجود در آن کم تر است. با اسن حال، به دلیل این که دسترسی زوجین به گوشت قرمز و بوقلمون راحت است، مصرف این گوشت ها مقرون به صرفه خواهد بود. برای اطمینان بیشتر از سلامت خود، مردان و زنان جوان باید از مصرف بیش از حد گوشت های قرمز و رساندن روی زیاد به بدن خود اجتناب کنند.
نکته مهم دیگری که در مورد مصرف گوشت ها وجود دارد، این است که خوردن بوقلمون تازه را به جای گوشت های یخ زده و فراوری شده انتخاب کنید، زیرا مواد غذایی فراوری شده و آماده حاوی مقادیر بالای نمک و همچنین مواد نگهدارنده دیگر هستند، که هیچ کدام برای سلامت کلی بدن مردان مناسب نبوده و میزان تولید و کیفیت اسپرم را در بدن آن ها تحت تاثیر قرار می دهند. علاوه بر نکات ذکرشده، گوشت های قرمز حاوی مقدار بالایی از چربی های اشباع شده هستند. پس بهتر است مردان فقط یک وعده و از یک برش متوسط گوشت بدون چربی در هفته استفاده کنند.

7. تخم مرغ:

تخم مرغ سرشار از انواع مختلف مواد مغذی است که مصرف آن برای سلامت اسپرم مردان بسیار موثر می باشد. ویتامین B12 و سلنیوم موجود در تخم مرغ سبب بالا رفتن کیفیت و تعداد اسپرم ها در بدن مردان شده و روند بارداری زوجین را بهبود می بخشد. اگر مردی نخواهد تخم مرغ را در وعده صبحانه خود بخورد، می تواند آن را به صورت آب پزشده در وعده های دیگر مصرف کند. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف این ماده غذایی در هر زمان از روز در افزایش تعداد و کیفیت اسپرم های مردان موثر است.

8. کلم بروکلی:

به عنوان یک زوج در حال تلاش برای باردار شدن یادتان باشد که مصرف کلم بروکلی هم برای مردان و هم زنان بسیار موثر بوده و کمک زیادی به بهبود روند بارداری آن ها می کند. علاوه بر این موارد، به دلیل این که این ماده غذایی شامل اسید فولیک بالایی است، مصرف آن توسط مردن می تواند کمک زیادی به افزایش تعداد اسپرم ها بکند. اگر مردی علاقه زیادی به خوردن کلم بروکلی از خود نشان نمی دهد، زن او می تواند با اضافه کردن کلم بروکلی به سالاد از مزایای آن در دوران تلاش برای بچه دار شدن استفاده کند.
نکته مهمی که زوجین در حال تلاش برای باردار شدن باید به خاطر داشته باشند، این است که با برنامه ریزی در مورد آنچه که می خورند یا می نوشند، می توانند کمک بزرگی به بهبود روند باروری بدن خود بکنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که در این دوران هر دو طرف از غذاهای سالم استفاده کنند، زیرا مصرف برخی از مواد غذایی سبب افزایش غیر قابل تصور قدرت باروری در مردان و زنان می شود!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/