ورزش یوگا پس از انجام عمل سزارین

Yoga

آیا شما هم به عنوان یک مادر جوان، به تازگی صاحب نوزاد شده اید؟ اگر این گونه است، مبارك باشد!! همه ما می دانیم اگر چه تولد نوزاد فرآیند زیبایی در زندگی هر پدر و مادري است، اما به دنیا آمدن او از طریق عمل سزارین ممکن است نگرانی ها و پرسش های زیادی را در ذهن مادر جوان و بی تجربه به وجود آورد. اکثر مادراني که به تازگی صاحب فرزند شده اند، می دانند که بهبود بدن بعد از انجام عمل سزارین برای سلامتی آن ها بسیار مهم است. بنابراین، اگر زن بارداری بخواهد نوزاد خود را با عمل سزارین به دنیا بیاورد، بايد این تصمیم را با آگاه انجام دهد، زیرا فکر کردن در مورد این تصمیم، عوارض ناشی از عمل سزارين براي تولد نوزاد را مشخص خواهد نمود. فراموش نکنید مدت زمانی که طول می کشد تا عمل سزارين انجام گیرد، ممکن است تلفات جبران ناپذیری را در بدن مادر و فرزند او به جای بگذارد. همچنين، لازم است بدانيد كه زمان بهبود مادران باردار بعد از عمل سزارين و برگشت بدن آن ها به شکل عادی بسیار زمان بر است.

آیا مادران می توانند پس از انجام عمل سزارین ورزش کنند؟

اگر به عنوان یک مادر جوان می خواهید وزن قبلی خود را به دست آورده و دوباره صاحب بدن خود شوید تا بتوانید از لباس های دوران قبل از حاملگی استفاده کنید، بدیهی است که باید ورزش کردن را آغاز نماييد! اما آیا می دانید كه زمان مناسب برای شروع این کار، كي است؟ یادتان باشد كه زمان شروع هر نوع ورزش (مخصوصا یوگا بعد از انجام عمل سزارین)، به شرایط بدنی و روند بهبود مادر بستگی دارد. همانطور که می دانید عمل سزارین برای تولد نوزاد یک عملیات بزرگ بوده و به معنی از دست دادن خون، ایجاد برش در عضلات شکم و دوخت دوباره آن ها است. بنابراین، این مادران برای انجام هر نوع فعالیتی باید اطمینان حاصل کنند که برش ایجاد شده التیام کامل یافته و در همان زمان، بخیه ها هم کاملا جذب بدن شده است.

ورزش یوگا پس از انجام عمل سزارین:

به عنوان یک زن باردار یادتان باشد كه زنان می توانند ورزش یوگا را 6 تا 8 هفته بعد از انجام عمل سزارین شروع کنند. البته این یک طرح کلی است، زیرا این افراد می توانند قبل از انجام ورزش یوگا در کلاس های هر ورزش دیگری شرکت کنند، اما باید در مورد سلامت بدن خود با یک پزشک متخصص زنان و زايمان مشورت کرده و از سلامت کامل خود مطمئن شوند. جالب است بدانيد كه انجام این گونه فعالیت ها، علاوه بر بالا بردن توانایی بدنی مادران، انواع استرس، مشکلات فیزیکی و کشش عضلانی آن-ها را از بین خواهد برد.

اگر تصمیم دارید فعالیت بدنی خود را با ورزش یوگا شروع کنید، قبل از انجام هرکاری باید با یک پزشک متخصص زنان و زايمان باتجربه مشورت نمایید. یادتان باشد كه ورزش یوگا به بدن شما کمک خواهد کرد تا زخمهای خود را بهتر التیام داده و تمام ماهیچه هایش را تقویت كند. همچنین، این حركات به شما کمک خواهد کرد تا همه رباط ها و عضلات شل بدن خود را به حالت اولیه برگردانده و استحکام بدني گذشته خود را به دست بیاوريد. همچنين، لازم است به عنوان يك خانم جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشید که انجام ورزش به شما کمک می کند تا ذهن خود را فعال كرده و روح خود را آرام كنيد! علاوه بر اين موارد، انجام فعاليت هاي ورزشي يوگا بعد از انجام عمل سزارين باعث آرامش اعصاب مادران شده و مقابله با هر نوع استرس و عصبانیت را برای این مادران راحت تر خواهد نمود. در نهايت، نکته مهمی که باید زنان قبل از انجام ورزش یوگا به خاطر داشته باشند، این است که قبل از شروع جلسات یوگا، بدن خود را با حرکات پایه ای و کششی گرم نموده و از انجام تنفس درست خود در حين انجام اين فعاليت ها مطمئن شوند.
از آنجايي که سزارین، عمل بسیار مهمی است، بنابراین زنان بايد قدرت بدنی و زمان التیام یافتن زخم های خود را به منظور انجام هر نوع فعالیت ورزشي ارزیابی کنند. بعد از این مرحله، با انجام تمرینات تنفسی ساده به مدت 2-3 هفته، حرکات سبک ورزشی را انجام داده و بدن خود را با شرایط جدید وفق دهند. به عنوان يك مادر جوان و بي تجربه سعی کنید به حرف های بدن خود خوب توجه نمایید، زیرا فکر کردن در مورد بدن و نیروی از دست رفته، شما را به بهترين شكل ممكن راهنمایی خواهد کرد.

هنگامی که شما به عنوان یک زن زائو احساس کردید قدرت بدنی خود را به دست آورده و به طور کامل بهبود یافته اید، سعی کنید با حرکات بسیار سبک ورزشي، فعاليت روزانه خود را آغاز نمایید. توجه داشته باشید اگر می خواهید بعد از انجام عمل سزارین، ورزش یوگا را انجام دهید، بهتر است از پزشک متخصص زنان و زايمان معالج خود گواهی بهبود گرفته و با یاد گرفتن فوت و فن این ورزش از یک مربی کارآزموده، این فعالیت را در خانه انجام دهید. در نهايت، به عنوان یک زن حامله یادتان باشد حرکات ساده اي برای تقویت عضلات معده، عضلات ناحیه لگن و عضلات شکم زنان بعد از انجام عمل سزارین وجود دارد، كه شما مي توانيد با توجه به شرايط بدني خود، آن ها را انتخاب نماييد!

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام یوگا بهترین ورزش سالم دنیاست که من آن را بعد از تایید انتخاب کردم

This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی هم عالی و فوق العاده

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/