در بارداری دوقلو حتما از این سه گروه مواد غذایی استفاده کنید

در بارداری دوقلو حتما از این سه گروه مواد غذایی استفاده کنید

آیا در انتظار تولد نوزادان دوقلوی خود هستید؟ آیا می­دانید که اکنون شما نیاز دارید تا مواد غذایی بیشتری را نسبت به زنان باردار معمولی که در انتظار تولد یک نوزاد هستند، مصرف کنید؟ آی نمی­دانید که چقدر از هر ماده غذایی را باید در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید کنید؟ آیا نمی­دانید که استفاده از چه نوع رژیم غذایی در طی بارداری­های دوقلویی مناسب است؟ خواندن مقاله زیر به تمام سوالات شما در مورد رژیم غذایی زنان در دوران بارداری دوقلویی پاسخ می­دهد. در ادامه این مقاله، در مورد آنچه که زنان حامله نیازدارند تا در زمان حمل نوزادان دوقلو مصرف کنند، صحبت شده است.

همانطور که می­دانید به طور معمول، زنان بارداری که فقط یک کودک را در داخل رحم خود حمل می­کنند، تنها به مصرف 300 کالری اضافی در هر روز از دوران بارداری خود نیاز دارند. اما اگر شما یه عنوان یک خانم باردار در انتظار تولد نوزادان دوقلو هستید، به 150 تا 300 کالری دیگر هم برای تامین نیازهای نوزاد دوم خود لازم خواهید داشت. بنابراین، در کل می­توان گفت زنانی که دوقلو باردار هستند، به مصرف 450 الی 600 کالری در هر روز از دوران بارداری خود، به منظور تامین نیازهای دوقلوهای داخل رحمشان احتیاج خواهند داشت.

اما قبل از اینکه با خوشحالی و خنده شروع به مصرف همه نوع مواد غذایی و تنقلات شیرین بکنید، باید به یاد داشته باشید که شما می­خواهید نه تنها با غذا خوردن مناسب کالری اضافی مورد نیاز بدن خود و جنین­های داخل رحمتان را به دست آورید، بلکه قصد دارید به سلامت بدن خود و رشد مناسب جنین­های داخل رحمتان هم کمک کنید. بنابراین، باید به دنبال رژیم غذایی سالمی باشید که در آن میزان کربوهیدرات­ها کنترل شده و غنی از مواد غذایی مغذی باشد. با توجه به این توضیحات، اجازه دهید که در ادامه این مقاله، شما را با انواع رژیم غذایی مفید آشنا کنیم.

برنامه رژیم غذایی مناسب برای زنانی که دوران بارداری­ دوقلویی را سپری می­کنند:

به خاطر داشته باشید زمانی که زنی در انتظار تولد نوزادان دوقلو است، باید از برآورده شدن نیازهای بدن خود و جنین­های داخل رحمش، با مصرف مقدار مناسبی از مواد مغذی و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل مطمئن شود. رژیم غذایی سالم که برای حاملگی­های دوقلویی در نظر گرفته می­شود باید، شامل هر چهار گروه از مواد غذایی اصلی خواهد بود. گروه­های اصلی مواد غذایی عبارتند از:

1. میوه ­ها و سبزیجات ضروری برای مادران با بارداری دوقلو:

میوه­ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی، از جمله اسید فولیک هستند. اسید فولیک و یا فولات برای رشد جنین­های داخل رحم زنان باردار و عملکرد مناسب کبد خود مادر بسیار مهم است. فراموش نکنید که انواع سبزیجات برگ سبز و مرکبات منابع بسیار خوبی از اسید فولیک هستند. بنابراین، زنان حامله­ای که در انتظار تولد نوزادان دوقلو هستند، باید حداقل پنج وعده از میوه و سبزیجات مختلف را در هر روز از دوران بارداری خود مصرف کنند.

2. رشد مغز و عضلات جنین با خوردن انواع گوشت­ها در بارداری دوقلو :

 دوران بارداری زمانی است که زنان باید در آن از یک رژیم غذایی بدون چربی استفاده کنند. این افراد باید برای تامین نیازهای روزانه خود در حدود 80 گرم پروتئین مصرف کنند. فراموش نکنید که گوشت­های بدون چربی بهترین منبع پروتئین برای شما و جنین­های داخل رحمتان در دوران بارداری خواهند بود. بهتر است زنانی که در انتظار تولد نوزادان دوقلو هستند، روزانه یک وعده مرغ و یا ماهی بدون چربی مصرف کنند، البته مصرف ماهی چرب برای این افراد به اندازه دو وعده در هر هفته هم اشکالی ندارد. در نهایت، خاطرتان باشد که اسیدهای آمینه موجود در گوشت­های بدون چربی، رشد مناسب مغز، بافت­ها و عضلات جنین را در داخل رحم به دنبال خواهد داشت.

3. غلات سبوس­دار برای رشد سریع و خوب جنین ها در بارداری دوقلو:

استفاده از رژیم غذایی غنی از غلات کامل و سبوس­دار توسط مادرانی که در انتظار تولد نوزادان دوقلو هستند، سبب رشد سریع جنین­های داخل رحم شده و از کم­وزنی این نوزادان در هنگام تولد جلوگیری خواهد نمود. در واقع، نوزادان دوقلوی در حال رشد به عناصر مختلف و فیبر، نیاز بسیاری دارند. بنابراین، رژیم غذایی این افراد باید شامل مواد غذایی مغذی و غلات کامل و سبوس­دار مانند نان، شیرینی، برنج قهوه­ای و جو دوسر بسیاری باشد.

مطالب پیشنهادی:

1) دو ماده مغذی برای تغذیه دوران بارداری

2) رژیم غذایی هندی برای زنان باردار

 

نظر (3)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خدا را شکر بعد ۱۴ سال موفق به بارداری شدیم خدا را شکر

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام دوستان گلم. من یک فرزند 4 ساله دارم که بعد از به دنیا آمدنش دچار ناباروری شدم. بعد از گذشت دو سال دکتر و دارو درمان من بالاخره باردار شدم انهم دوقلو. کلی هیجان زده هستم و خوشحال. مطالب این سایت برای من خیلی مفید بود.

This comment was minimized by the moderator on the site

خدارو شکر

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/