میتوانم در دوران بارداری چای کیسه ای بخورم؟

میتوانم در دوران بارداری چای کیسه ای بخورم؟

آیا شما هم به عنوان یک خانم ولع زیادی برای نوشیدن چای، به ویژه چای کیسه­ ای در دوران بارداری خود دارید؟ آیا شما هم به دنبال چایی هستید که حاوی کافئین کم و بدون کافئین باشد؟ اگر جواب شما هم به سوالات بالا مثبت است، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید. نوشیدن چای کیسه ­ای فواید بسیاری برای سلامتی انسان، به ویژه زنان باردار دارد، اما اگر می­خواهید به طور کلی از سالم بودن مصرف این نوع چای کیسه در دوران بارداری مطمئن شوید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله، همه نکات مهم در مورد نوشیدن چای کیسه ­ای در دوران بارداری زنان عنوان شده است.

چای کیسه­ ای چیست؟

چای کیسه­ ای نوعی چای گیاهی است که حاوی مواد طبیعی بسیاری می­باشد. این نوع چای بسیار محبوب بوده و در کل جهان مصرف می­شود. همچنین، این نوشیدنی به خاطر مزایای مختلف مانند طعم خوب، کیفیت بالا و آسان بودن استفاده مورد رضایت ا قشار مختلف جامعه قرار گرفته است. علاوه بر این که چای کیسه­ای ذهن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را تقویت می­کند، خطر توسعه اختلالات مختلف سلامتی در بدن این زنان را در  دوران بارداری به شدت کاهش می­دهد.

فواید نوشیدن چای کیسه­ ای در دوران بارداری :

در ادامه این مقاله، برخی از فواید سلامتی نوشیدن چای کیسه­ای در دوران بارداری زنان ارائه شده است. مهم­ترین این موارد عبارتند از:

1. افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار با نوشیدن چای کیسه­ ای:

مواد طبیعی موجود در چای کیسه­ ای باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار شده و خطر ابتلا به عفونت­های ویروسی و بیماری­های مختلف را در بدن خود این افراد و جنین داخل رحمشان به حداقل می­رساند. برای همین، هر زن حامله­ای می­تواند یک فنجان چای کیسه­ ای داغ را در هر روز مصرف کرده و از طعم خوب آن لذت ببرد. در واقع، می­توان ادعا کرد که هر خانم بارداری می­تواند با نوشیدن چای کیسه­ ای یک دوره بارداری سالم را تجربه کند.

2. خواص ضدالتهابی چای کیسه­ ای برای زنان باردار:

چای کیسه ­ای دارای خواص ضدالتهابی بوده و کمک می­کند تا مشکلات مختلفی از جمله پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و دیگر مسائل مرتبط با سلامت استخوان در بدن شما به راحتی درمان شود. همچنین، نوشیدن این نوع چای می­تواند سبب تسکین درد در بدن شما شده و دردهای ناشی از آغاز روند بارداری در بدنتان را به طور طبیعی کاهش دهد.

3. نوشیدن چای کیسه­ ای در دوران بارداری، آنتی اکسیدان­های ضروری بدن مادر و جنین داخل رحم او را تامین می­کند:

زنان حامله می­توانند چای کیسه­ ای را جایگزین میوه­ ها و سبزیجات مورد نیاز بدن خود بکنند، چون این نوشیدنی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان­ها مانند فلاونوئیدها است. خواص آنتی اکسیدانی موجود در این نوع چای در خنثی­سازی رادیکال­های آزاد که باعث آسیب رسیدن به سلول­های بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد می­شوند، بسیار موثر بوده و استرس اکسیداتیو را هم در دوران بارداری به طور قابل توجهی کاهش می­دهند.

4. افزایش سلامت قلب و عروق زنان باردار با مصرف چای کیسه­ ای:

نوشیدن چای کیسه­ای برای سلامت قلب و عروق زنان باردار بسیار مفید می­باشد، چون وجود آنتی اکسیدان­هایی مانند پلی فنل­ها در چای کیسه­ای از بروز هر گونه بیماری­های مربوط به قلب در بدن این افراد جلوگیری می­کند. علاوه بر این موارد، نوشیدن چای کیسه­ای در دوران بارداری می­تواند سطح کلسترول LDL خون را در بدن مادران حامله کاهش داده و با چربی خون بالا مبارزه کند. البته، فراموش نکنید که مصرف منظم این نوشیدنی از بروز بیماری­های قلبی و عروقی هم (به دلیل وجود استرس اکسیداتیو) ممانعت کرده و همچنین برای حفاظت بدن زنان حامله در مقابل بیماری پره اکلامپسی هم گزینه بسیار خوبی به شمار می­رود.

5. نوشیدن چای کیسه ­ای به منظور حفظ وزن مناسب زنان باردار:

 مواد مغذی موجود در چای کیسه­ای برای کنترل وزن شما در دوران بارداری بسیار مفید خواهد بود. بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که نوشیدن انواع چای­های کیسه­ای به زنان حامله کمک می­کند تا وزن خود را تنظیم کرده و مانع مبتلا شدن ابن افراد به مشکل چاقی می­شود.

شاید شما هم مثل خانوم هایی که به دمنوش های گیاهی علاقه دارند، به خوردن چای بابونه عادت داشته باشید اما  آیا نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری زنان امن است؟ جواب این سوال را حتما بخوانید. 

آیا نوشیدن چای کیسه­ای در دوران بارداری زنان امن است؟

مصرف بیش از حد چای کیسه ­ای در دوران بارداری ممکن است از جذب اسید فولیک در بدن خود مادر و جنین داخل رحم او جلوگیری کند. از آن­جایی که وجود اسید فولیک در طول 12 هفته اول از دوران بارداری بسیار مهم است، پس مصرف بیش از حد چای کیسه­ای می­تواند خطر بروز نقص در لوله­ های عصبی، مانند اسپینا بیفیدا را در جنین داخل رحم مادر باردار افزایش دهد.

باید مطمئن شوید که مصرف کافئین روزانه شما نباید از مرز 200 میلی گرم تجاوز کند. بنابراین، هیچ زن حامله­ای نباید بیش از سه تا چهار فنجان چای کیسه­ای در هر روز مصرف کند. به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید که در حالت کلی، کارشناسان بهداشت و درمان مخالف مصرف بیش از حد چای در دوران بارداری زنان هستند، به دلیل این که کافئین موجود در این نوشیدنی به عنوان یک دیورتیک عمل کرده و می­تواند دفعات ادرار کردن را در بدن زنان باردار افزایش دهد. بروز این حالت هم علت اساسی از دست دادن املاح و مواد معدنی موجود در بدن زنان باردار بوده و کم شدن آب بدن را به دنبال خواهد داشت. در نهایت، فراموش نکنید که کم شدن آب بدن در دوران بارداری می­تواند سبب کوچک شدن اندازه رحم شود، که این حالت برای رشد جنین بسیار خطرناک است.

قبل از مصرف هر نوع نوشیدنی و مواد غذایی مانند چای کیسه ای با پزشک معالج خود مشورت کرده و جوانب کار را با دقت بررسی کنید، چون لذت بردن از مصرف نوشیدنی­های گیاهی فقط با رعایت حد اعتدال در مصرف آن­ها امکان­پذیر است، به دلیل این که در این مرحله حساس مصرف هر چیز ناشناخته می­تواند برای سلامت بدن مادر باردار و رشد کودک داخل رحم او بسیار خطرناک باشد.

اگر عاشق گلابی هستید آیا خوردن گلابی در دوران بارداری مضر است؟ را قبل از زیاده روی در خوردن گلابی بخوانید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/