چگونگی تاثیر سن زنان بر روند بارداری اين افراد

چگونگی تاثیر سن زنان بر روند بارداری اين افراد

بسیاری از مردم عقیده دارند كه سن زنان فقط یک عدد است! آیا شما هم چنین اعتقادی دارید؟ معمولا بسیاری از زنان احساس می­کنند كه سن در بالاتر از سی سالگی، مانند باد عمل کرده و در یک چشم به هم زدن می­گذرد! زیرا به نظر این افراد زندگی گذشته آن­ها با عجله تمام شده است. عقايد مختلف به اين دلیل به وجود مي­آيد که برخي از زنان احساس مي­كنند كه بهترین سال­های عمر خود را با پستی و ​​بلندی­های بزرگ، پشت سر گذاشته و از آن هیچ لذتی نبرده­اند. بنابراین، فكر مي­كنند كه در نظر سن ممکن است فقط یک عدد باشد، که با بالا رفتن خود، تلفات زیادی در بدن به جاي گذاشته است!

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشيد كه اگر 35 سال و یا بیشتر سن دارید و در حال برنامه­ریزی برای بچه­دار شدن هستید، طبیعی است که احساس اضطراب و نگرانی کنید! زیرا کل جامعه به ما می­گوید كه مادر شدن زنان در اواخر عمرش اصلا ایده خوبی نیست. داستان­های ترسناک زیادی در مورد مشکلات پزشکی زنانی که در اواخر عمر خود حامله شده­اند، وجود دارد که برخی از اين داستان­ها حقیقت و برخی دیگر شایعه می­باشند. اما، به عنوان يك خانم بي­تجربه این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که بالا رفتن سن زنان واقعا تلفات زیادی را در بدن اين افراد به جا گذاشته و دوران بارداری آن­ها را با مشکلات بزرگي روبرو می­کند. برای این که بدانید آیا سن زنان واقعا در روند بارداری آن­ها تاثیر می­گذارد و یا اگر وجود سوالاتی در این مورد، شما را مضطرب نگه می­دارد، می­توانید پاسخ همه این سوالات را در مقاله زیر پیدا کنید!

سن زنان چگونه بر روند بارداری اين افراد تاثیر می­گذارد؟

در ادامه این مقاله، به موضوع سن زنان برای باردار شدن اشاره شده است. در واقع، در ادامه اين مقاله به شما خواهیم گفت که سن بالا چگونه می­تواند تاثیرات منفی بر روند بارداری زنان بگذارد. عوامل خطرزا در مورد حامله شدن زنان در سنین بالا عبارتند از:

1. ابتلا به دیابت و داشتن فشار خون بالا:

همانطور که می­دانید اکثر زنانی که در سنین بین 35 تا 39 سالگی باردار می­شوند، بیشتر از ساير خانم­هاي حامله در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت بارداری قرار دارند.

2. بالا رفتن احتمال بروز حاملگی خارج از رحم:

به عنوان یک زن میانسال یادتان باشد كه حاملگی خارج از رحم نوعی بیماری است که در آن تخمک بارورشده در خارج از رحم مادر جایگزین می­شود، که بقای آن غیرممکن خواهد بود. معمولا، زنانی که در سنین بیش از 35 سالگی باردار می­شوند، شانس بالاتری براي روبرو شدن با اين مشکل دلخراش دارند.

3. بالا رفتن احتمال سقط جنین و مرده­زایی:

همانطور که می­دانید از دست دادن جنین داخل رحم به همان اندازه که در زنان بسیار جوان شایع است، در زنان مسن هم بیشتر دیده مي­شود، زیرا محیط داخل رحم اين مادران برای زنده ماندن جنین مناسب نبوده و یا تخمک در خارج از رحم زنان باردار و مسن جایگزین می­شود. متاسفانه، هرچه سن بارداری زنان بالا برود، خطر سقط جنین و یا مرده­زایی آن­ها نیز به شدت بالا خواهد رفت.

4. شرایط نامناسب کروموزومی:

به عنوان یک زن بي­تجربه به ياد داشته باشيد كه هر چه زني مسن­تر باشد، شانس جنين داخل رحم او در مبتلا شدن به شرایط کروموزومی نامناسب مانند سندرم به شدت بالا می­رود. جالب است بدانيد كه درصد بروز این مشکل در نوزادانی که مادران آن­ها در سنین جوانی قرار دارند، بسیار پایین است.

5. داشتن زایمان دشوار:

همانطور که می­دانید زایمان کردن برای هر زنی تقریبا مانند یک جنگ سخت است. بنابراین، مي­توان ادعا كرد كه هر چه سن مادر حامله بالا برود، این نبرد برای او مشکل­تر خواهد شد. معمولا زنانی که در هنگام باردار شدن بیش از 35 سال سن دارند، به احتمال زیادي برای به دنیا آوردن نوزاد خود نیاز به مداخلات پزشکی مانند القاء و یا حتی انجام عمل سزارین پیدا خواهند کرد.

با توجه به اين توصيفات، می­توان گفت كه سن مادر تاثیری زیادی بر روند بارداری او و روند انجام زایمان دارد. اما این شرايط بدان معنی نیست که زنان مسن باید رویای مادر شدن را فراموش کنند، زیرا این افراد هم می­توانند با کمک پزشکان متخصص زنان و زايمان دوران سخت بارداری را به سلامت پشت سر بگذارند!

نکاتی براي مدیریت دوران بارداری خود در سنين بالا:

اگر شما هم به عنوان یک زن مسن در حال برنامه­ریزی برای داشتن خانواده و نوزاد سالم هستید، نگران نباشید! زیرا در ادامه این مقاله نکاتی برای راهنمایی و کمک به شما به منظور گذراندن سالم دوران بارداری بیان شده است، تا با عمل به اين نكات بتواند این دوران را بهتر مدیریت کنید. مهم­ترين این نکات عبارتند از:

1. دریافت ویتامین­های مورد نیاز حاملگی، به طور منظم در دوران پیش از تولد نوزاد:

به عنوان زنی که تصمیم دارید در میانسالی باردار شوید، فراموش نکنید كه عدم مصرف ویتامین­های دوران بارداری گزینه مناسبی برای تجربه نمودن سالم این دوران نیست! خیلی مهم است که همه زنان باردار قرص­های ویتامین مورد نیاز دوران بارداری را به طور جدی و مرتب مصرف کنند. مخصوصا اگر سن و سال مادر هم کمی بالا باشد، نیاز مضاعفي به مصرف این قرص­ها خواهد داشت. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه مصرف ویتامین­های دوران بارداری برای سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او بسيار مهم است.

2. مراجعه منظم به دکتر متخصص زنان و زايمان برای انجام معاینات دوران بارداري:

همانطور که می­دانید در طي دوران بارداری، یک پزشک متخصص زنان و زايمان مي­تواند بهترین دوست زنان حامله باشد. هر چه سن مادر در هنگام حامله شدن بالا باشد، او باید بدانید که حاملگی بدنش از دسته بارداری­های پرخطر تلقی می­شود. در چنین شرایطی، مراجعه به موقع و منظم زن حامله به دکتر متخصص زنان و زايمان برای انجام معاینات می­تواند سلامت خود او و جنین داخل رحمش را تضمین کند.

3. تامین سلامت بدن در صورت وجود مشکل و یا بیماری، قبل از آغاز روند بارداري:

اگر شما هم به عنوان يك خانم مسن در دوران قبل از باردار شدن خود با یک مشکل خاص و یا وضعیت پزشکی روبرو بوديد، بهتر است قبل از حامله شدن مشکل موجود را حل و فصل کرده و یا حداقل آن را با کمک پزشک متخصص زنان و زايمان تحت کنترل بگیرید، سپس اقدام به باردار شدن نمایید.

4. مراقبت از وزن بدن خود در طي دوران بارداري:

اگر به عنوان یک زن مسن در حال برنامه­ریزی برای باردار شدن هستید، اما اضافه وزن زیاد دارید، سعی کنید تا قبل از اینکه باردار شوید، وزن خود را پایین بیاورید. به عنوان يك خانم بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه وجود وزن اضافی دوران بارداری می­تواند عوارض خطرناکی را در بدن شما به دنبال داشته باشد.

5. داشتن تغذیه مناسب:

همانطور که می­دانید هنگامی که زنی حامله می­شود، نوع تغذیه او تاثیر زیادی بر سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او دارد. این نکته برای زنان بارداری که بیش از 35 سال سن دارند، هم هیچ فرقی نمی­کند! بنابراین، این افراد می­توانند با داشتن یک رژیم غذایی متعادل مطمئن شوند که تمام مواد ضروری برای سلامت خود و جنین داخل رحمشان فراهم خواهد شد.

6. ورزش کردن زنان به طور مرتب، در دوران بارداری:

یادتان باشد كه گفتگو کردن زنان حامله با یک دکتر متخصص زنان و زايمان برای برنامه­ریزی جهت انجام تمرینات ورزشی مناسب ایده مهمي است، زیرا انجام حرکات ورزشی در طي دوران بارداری به زن باردار اجازه خواهد داد تا بدن خود را برای انجام زایمان راحت آماده کند.

7. تنظیم برنامه خواب مناسب در طي دوران بارداری زنان:

همانطور که می­دانید زنان در طي دوران بارداری خود نیاز به خواب كافي و استراحت مناسب دارند. بنابراین، بهتر است این افراد در زمان حاملگی، برنامه زندگی خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند از یک برنامه خواب خوب و مناسب برخوردار باشند. این زنان برای داشتن خواب راحت باید هر آنچه را که سبب حواس­پرتی آن­ها در اتاق خواب می­شود، حذف کنند. برای این منظور، بهتر است زنان باردار لوازمی مانند تلویزیون، لپ­تاپ و تلفن همراه را هنگام خواب در اتاق نشیمن باقی بگذارند.

8. اطلاع داشتن از برخی عکس­العملهای بدن در طي دوران بارداری:

آیا فکر می­کنید كه انجام واکسیناسیون در طي دوران بارداری همه زنان ضروري است؟ بله! چون آغاز دوران بارداری در بدن زنان می­تواند سیستم ایمنی اين افراد را ضعیف کند. بنابراین، براي اطمینان بیشتر، بهتر است همه زنان باردار تمام واکسن­های پیش­نیاز خود را که شامل واکسن آنفولانزا هم می­شود، تزریق كنند.

9. خودداری از مصرف مواد مخدر در طي دوران بارداري خود:

اگر شما هم به عنوان یک زن در حال تلاش برای باردار شدن هستيد، اما سیگار می­کشید و یا الکل می­نوشید، بدانید که اینک زمان مناسبي برای ترک اين عادات است. در واقع، پیروی کردن از عادات ضعیف زندگی در طي دوران بارداری می­تواند عوارض زیادی بر سلامت و ایمنی بدن شما داشته باشد.

10. دور ماندن زنان باردار از استرس:

فراموش نکنید که رژیم غذایی می­تواند تغییرات زیادی را در داخل بدن زنان حامله ایجاد کند. بنابراین، اجازه ندهید كه افکار منفی بر ذهن شما غلبه کرده و تاثیرات منفی بر سلامت خود شما و جنین داخل رحمتان داشته باشد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از استرس دور بمانید. برای این کار هم می­توانید با انجام مدیتیشن، راهی برای آرامش ذهن خود پیدا کنید!

در نهایت، می­توان نتیجه گرفت که بالا بودن سن زنان ممکن است تلفات و صدمات زیادی به بدن آن­ها بزند، اما فراموش نکنید كه فرمانده اصلی بدن ذهن انسان است! بنابراین، به عنوان يك خانم باردار سعی کنید تا ذهن خود را از افکار منفی دور نگه داريد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/