بیماری واژینیسموس در زنان | علائم | علت | درمان

بیماری واژینیسموس در زنان | علائم | علت | درمان

آیا پایین آمدن میزان مصرف انواع مواد غذایی برای شما هم مانند سایر زنان باردار مشکل­آفرین شده است؟ آیا شما هم به عنوان یك خانم باردار نگران هستید که اگر به درستی غذا نخورید، این حالت ممكن است به کودک داخل رحمتان آسیب برساند؟ پس شما هم به عنوان یك خانم جوان و بی­تجربه از وجود هر یک از مسائل ذکر شده در بالا، دوران بارداری خود رنج می­برید، به خاطر داشته باشید كه انجام کارهای ساده در طی این دوران حساس می­تواند به شما کمک کند. خواندن مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد تا از علل بیزاری غذایی دوران بارداری خود آگاه شده و آنچه را که می­توانید در مورد حل این مشكل انجام دهید، یاد بگیرید.

چه عواملی باعث بیزاری زنان از برخی مواد غذایی دوران بارداری می­شود؟

همانطور که می­دانید زمانی که زنی حامله می­شود، بدن او دچار تغییرات هورمونی زیادی خواهد شد. این امر هم باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار شده و ویار صبحگاهی را در بدنشان به وجود می­آورد. لازم است به خاطر داشته باشید كه حالت تهوع و ویار صبحگاهی می­تواند در هر زمان از روز و یا شب اتفاق بیافتد. علاوه بر این موارد، حالت تهوع ممکن است بر اثر اشتشمام بوی مواد غذایی خاص و حتی انواع مواد غذایی که مادران باردار قبل از آغاز این دوران بیش از حد دوست داشتید، به وجود آید. بروز حالت تهوع در بدن زنان باردار حسی ناراحت­کننده را ایجاد کرده و این افراد را از آن غذا بیزار خواهد نمود. البته، برخی از زنان هم ممکن است بر اثر حالت تهوع و استفراغ نمودن بعد از مصرف برخی از غذاها، دچار بیزاری از آن ماده غذایی خاص شوند، که هر مادر بارداری ممكن است این حس را در اشکال متفاوت و در روزهای مختلف از دوران بارداری خود تجربه كند. البته نباید فراموش کرد که در برخی روزهای دوران بارداری، این حالت خفیف بوده و در روزهای دیگر شدید می­شود، طوری که با مشاهده آن غذا، حالت تهوع شدیدی به فرد باردار دست می­دهد.

زنان چگونه می­توانند بر مشکل بیزاری از مصرف برخی مواد غذایی دوران بارداری غلبه کنند:

یادتان باشد که داشتن روند تغذیه­ای مناسب در دوران حاملگی از عوامل حفظ سلامت مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد است. به همین دلیل، عمل غذا خوردن زنان باردار باید مورد توجه خاصی قرار گیرد. در ادامه این مقاله، چند نکته ساده برای راهنمایی زنان باردار بیان شده است، که با کمک آن­ها می­توان به مبارزه با حالت تهوع پرداخت و این مادران را از شر بیزاری از مصرف مواد غذایی مختلف رها كرد. این نکات مهم عبارتند از:

1. مصرف ویتامین B6 در دوران بارداری:

در ابتدا، لازم است به عنوان یك خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید كه مصرف مکمل­های ویتامین B6 دوران بارداری می­تواند کمک زیادی به مبارزه با حالت تهوع کرده و از بروز ویار صبحگاهی در مادران حامله جلوگیری کند. یادتان باشد كه شما هم به عنوان یك خانم باردار می­توانید با خیال راحت از این مکمل­ها استفاده کنید، اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است در هنگام مراجعه به دکتر متخصص زنان و زایمان برای اولین بار ،در این مورد با او صحبت کنید. فراموش نكنید كه اگر روند بارداری زنی به صورت طبیعی پیش برود، او می­تواند در حالت ایده آل، دوز مناسبی از این مکمل را که معادل 25 میلی­گرم است، را سه بار در روز مصرف کند، اما در هر شرایطی، مشاوره با دکتر متخصص زنان و زایمان در این مورد الزامی است، زیرا اگر دوز مصرفی زنی دوران بارداری او از 100 میلی­گرم تجاوز کند، تاثیر دارومی­تواند به سیستم عصبی جنین داخل رحم او آسیب برساند.

2. خوردن هر آنچه که زن باردار هوس کرده است:

همیشه یادتان باشد كه خوردن هر نوع مواد غذایی که زن حامله هوس خوردن آن را کرده است، می­تواند به رفع حالت تهوع او کمک زیادی بکند. در واقع، زمانی که شما به عنوان یك خانم باردار احساس می­کنید كه از برخی مواد غذایی بیزار شده­اید، بهترین راه برای مقابله با این مشکل، خوردن مواد غذایی است که هوس آن را کرده­اید.

علاوه بر این موارد، به عنوان یك خانم باردار مطمئن شوید که انتخاب گزینه­های تغذیه­ای سالم در طی این دوران حساس می­تواند حالت تهوع شما را بهبود بخشد. در حالی که اگر ندانید دلتان چه غذایی می­خواهد، این حالت باعث بروز حالت تهوع در شما شده و امتحان کردن بیش از حد مواد غذایی مختلف می­تواند وضعیت بدنی شما را بدتر كند. بنابراین، سعی کنید تا وعده­های غذایی خود را در بخش­های کوچک مصرف نمایید، تا این کار از استفراغ کردن و دفع مواد غذایی از معده شما جلوگیری نمایید. همچنین، به عنوان یك خانم جوان و بی­تجربه سعی کنید تا از غذاهایی که می­دانید ممکن است حال شما را دگرگون کرده و حالت تهوع شدیدی در بدنتان به وجود آورد، دور بمانید. در نهایت، یادتان باشد كه حضور طولانی مدت در بین مردم و یا مکان­هایی که می­دانید حال شما را به هم می­زند و یا مكان­هایی كه بوی آن­ها خوش­آیند نیست، هم در تشدید حالت تهوع شما بسیار موثر خواهد بود.

3. شروع مصرف ویتامین­ها در اندازه بسیار کم، قبل از آغاز دوران بارداری:

همانطور که می­دانید بسیاری از زنان از حالت تهوع ناشی از مصرف انواع ویتامین­ها دوران بارداری خود رنج می­برند. به همین دلیل هنگامی که شما به عنوان یک زن جوان و بی­تجربه در حال برنامه­ریزی برای باردار شدن هستید، بهتر است در هنگام مراجعه به دکتر متخصص زنان و زایمان با او در مورد شروع مصرف ویتامین­های دوران بارداری صحبت کنید. یادتان باشد كه شروع مصرف ویتامین­های دوران بارداری کمی زودتر از آغاز این روند، می­تواند به کاهش حالت تهوع در زنان باردار کمک زیادی بکند. با این حال اگر شما مصرف این مكمل­ها را بعد از آغاز دوران بارداری خود شروع کرده­اید و با حالت تهوع مداوم مواجه هستید، سعی کنید تا این مکمل­ها را به هیچ وجه با معده خالی نخورید.

علاوه بر این موارد، به عنوان یك خانم باردار می­توانید از دکتر خود در مورد مصرف ویتامین­های دوران بارداری در هنگام شب بپرسید، زیرا علائم و عوارض ناشی از مصرف آن­ها در آخر روز می­تواند با خوابیدن کاهش یابد. همچنین، شما می­توانید نیمی از قرص­ها را در صبح اول وقت، همراه با صبحانه و نیمه باقیمانده آن را در شب، همراه شام خود مصرف کنید.

4. زنان حامله باید سعی کنند تا زنجبیل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند:

همانطور که می­دانید زنجبیل به عنوان ماده­ای شناخته شده است که کمک زیادی به کاهش حالت تهوع در زنان باردار می­کند. بنابراین، مصرف آن دوران بارداری می­تواند به بهبود وضعیت بیزاری زنان از مواد غذایی کمک زیادی بکند. زنان حامله می­توانند برای مصرف زنجبیل، آن را در آب جوش حل کرده و جرعه جرعه در طول روز استفاده کنند. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید كه اضافه کردن زنجبیل به طور منظم به انواع چای­ها و حتی غذاهای اصلی، سالادها و سوپ­ها هم می­تواند در بین بردن حالت تهوع زنان حامله بسیار مفید باشد.

اما بهتر است همه زنان باردار قبل از مصرف زنجبیل با دکتر معالج خود صحبت کرده و امنیت مصرف آن را در دوران بارداری خود بررسی کنند. در واقع، زنان باردار باید بدانند که مصرف زنجبیل به چه صورتی امن است. همچنین، فراموش نکنید كه مصرف بیش از حد آن مانند سایر مواد غذایی و ادویه­ها می­تواند باعث بروز عوارض در بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او شود.

5. استراحت کردن به اندازه کافی دوران بارداری:

یادتان باشد که یکی از مهم­ترین نکات برای شما، استراحت کردن در طول شبانه­روز به اندازه کافی است، زیرا هنگامی که یک زن باردار در طول شبانه­روز استراحت کامل کرده و یا شب را با داشتن یک خواب خوب سپری کند، بدن او عقب­افتادگی ناشی از تغییرات هورمونی را که در دوران بارداری با آن مواجه شده است، به خوبی جبران خواهد نمود. در نهایت، یادتان باشد كه اگر شما هم نمی­توانید در طول روز به درستی بخوابید، دراز کشیده و چشمان خود را ببندید، تا احساس آرامش کنید. همچنین، زنان حامله شاغل می­توانند با بستن چشمان خود در زمان کار، برای مدت کوتاهی استراحت کرده و نیروی از دست رفته بدن خود را در محل کار به دست بیاورند.

با همه این گفته­ها، تنفر از مصرف برخی مواد غذایی دوران بارداری زنان بخش طبیعی از این دوران بوده و با پیشرفت حاملگی مادر، کم کم فروکش خواهد كرد. اما اگر به عنوان یك خانم باردار احساس می­کنید که حالت تهوع و تنفر از غذاها با عادات روزانه شما تداخل پیدا نموده و باعث ناراحتی بیش از حد شما دوران بارداری شده است، برای اطمینان بیشتر و بهبود حال خود، بهتر است به دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و در مورد این مشكل با او صحبت کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و خسته نباشید , حرکت کیگل رو چطور باید انجام دهیم؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام عزیزم , تمرین کیگل مانند حالتی است که ما برای جلوگیری از جریان یافتن ادرار خود هنگام پر شدن مثانه، از آن استفاده می کنیم، که شامل مراحل زیر می باشد:
مرحله اول: فشار دادن عضلات مهبل است که باید این فشار را برای 2 ثانیه نگه دارید.
مرحله دوم:...

سلام عزیزم , تمرین کیگل مانند حالتی است که ما برای جلوگیری از جریان یافتن ادرار خود هنگام پر شدن مثانه، از آن استفاده می کنیم، که شامل مراحل زیر می باشد:
مرحله اول: فشار دادن عضلات مهبل است که باید این فشار را برای 2 ثانیه نگه دارید.
مرحله دوم: شل کردن عضلات خواهد بود، به خاطر داشته باشید که انجام این حرکات ورزشی باید حداقل بیست بار در روز تکرار شود.

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/