آیا پریدن در بارداری خطرناک است؟

آیا پریدن در بارداری خطرناک است؟

آیا دمدمی مزاجی هستيد؟ آیا برای حفظ تناسب اندام خود و ترس از افزایش وزن در طي دوران بارداری، همیشه در حال جنب و جوش هستید؟ آیا برنامه­ ریزی خاصی برای امتحان کردن انواع تمرینات ورزشی مانند پریدن و جست­وخیز کردن جهت حفظ تناسب اندام در طي دوران بارداری دارید؟ خوب، اگر شما هم چنین فردی هستید، خواندن مقاله زیر برای افزایش اطلاعات خود در این مورد از دست ندهيد!

بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زايمان توصیه می­کنند كه زنان باید در طي دوران بارداری خود از انجام تمرینات ورزشی مانند پریدن، طناب زدن و یا استفاده از کیسه بوکس خودداری کنند، چون انجام این گونه تمرینات که پریدن هم جزء اصلی آن­ها است، برای زنان حامله خطرناک بوده و احتمال بروز عوارض منفي را در بدن خود اين افراد و جنين داخل رحمشان افزایش می­دهد. در واقع، پریدن زیاد باعث شل شدن رباط های بدن زنان حامله شده و خطر آسیب رسیدن به جنین و سقط او را افزایش می­دهد. پس، شما هم به عنوان يك خانم باردار برای به دست آوردن ایده­های درست جهت جلوگیری از بروز خطرات مرتبط با انجام تمرینات ورزشی شامل پریدن قبل از تولد فرزند خود، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید!

تمرینات ورزشی امن برای دوران بارداري زنان:

برخی از تمرینات ورزشی هوازی ، قلبی و قدرتی وجود دارند که زنان حامله با خیال راحت می­توانند آن­ها را در طی كل دوران بارداری خود انجام دهند. بعضی از این حرکات ورزشی امن که انجام دادن آن­ها خطری برای مادر باردار و جنین داخل رحم او ندارد، عبارتند از:

  • شنا كردن زنان باردار
  • پیاده­ روی زنان باردار
  • دوچرخه سواری (البته این نوع ورزش باید بر روی یک دوچرخه ثابت انجام گیرد) زنان باردار
  • حرکات ورزشی سبک براي زنان باردار
  • انجام ورزش­های هوازی توسط زنان باردار، که دارای پرش کمتری هستند
  • ورزش یوگا مخصوص دوران بارداری   
  • انجام تمرینات کششی توسط زنان باردار

چگونه می­توان تمرینات ورزشی مفیدي را برای دوران بارداری زنان انتخاب نمود؟

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از رشته­های ورزشی وجود دارد که زنان حامله می­توانند قبل از تولد نوزاد خود انجام دهند، که حرکات کششی، پیاده­روی، شنا و یوگا تعدادی از این ورزش­ها هستند. می­توانید هم زمان با رعایت رژیم غذایی درست و انجام هر کدام از این ورزش­ها به تناسب اندام خود در طي دوران بارداری برسید. در ادامه این مقاله، لیستی از مزایای انجام تمرینات ورزشی درست برای زنان باردار بیان شده است، که برخي از آن­ها عبارتند از:

    تنظیم افزایش وزن زنان در طي دوران حاملگی
    درست شدن اختلال موجود در خلق و خوی زنان حامله وافزایش انرژی بدن این افراد در طي كل دوران بارداری
    بهبود جریان گردش خون در بدن زن حامله
    افزایش توان، قدرت و استقامت عضلات بدن زنان در طي دوران بارداری
    کاهش کمردرد، از بین بردن مشکل یبوست، نفخ و تورم در بدن زنان باردار
    بهبود کیفیت خواب زنان حامله

اثرات مضر پریدن در دوران بارداری:

آیا پریدن زنان حامله در طي دوران بارداری امن است؟

در ادامه این مقاله تعدادی از اثرات مضر و بهداشتی انجام تمرینات ورزشی که حاوی پریدن هستند، برای زنان باردار بیان شده است :

افزایش احتمال آسیب دیدن رباط­ها بدن زنان حامله :

به دلیل این که در طي دوران بارداری، بدن زنان هورمون ریلاکسین ترشح می­کند، رباطهای منطقه لگن اين افراد نرم خواهد شد. در چنین شرایطی، رباط­های نرم مادران باردار بیشتر مستعد صدمه دیدن خواهند بود. بنابراین، اگر یک زن باردار در طول دوران حاملگی خود مدت زمان زيادي را به انجام تمرینات ورزشی سخت مانند پریدن اختصاص دهد، به احتمال زیاد رباط­های بدن او آسیب دیده و یا حتی دچار شکستگی استخوان­ها و صدمه دیدن مفاصل خواهد شد.

ابتلا به زایمان زودرس:

همانطور که می­دانید رحم زنان در طي دوران بارداری بزرگ شده و با رشد خود فشار زیادی بر روی دهانه رحم وارد می­کند. در چنین شرایطی، پریدن مادر باردار می­تواند تاثیر اصطکاکی بین رحم و گردن رحم ایجاد نموده و منجر به انجام زایمان زودرس در زنان حامله شود.

افزایش خطر سقط جنین:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه در طول دوران بارداری، مرکز ثقل بدن زنان حامله تغییر می­یابد. با توجه به دست­اندازی که بر اثر رشد جنین داخل رحم در ناحیه شکم این افراد به وجود می­آید، این زنان بیشتر از ساير خانم­ها در معرض خطر از دست دادن تعادل بدن خود قرار گرفته و سقوط می­کنند، که اين حالت در موارد شدیدتر سقط جنین را به دنبال خواهد داشت.

خونریزی واژینالی:

طناب زدن و پریدن حرکت نامطلوبی بوده و انجام آن در طي دوران بارداری زنان می­تواند خونریزی واژینالی و حتی انقباضات زودرس رحمی را به دنبال داشته باشد.

نکاتی برای راهنمایی زنان حامله جهت انجام حركات ورزشي در طي دوران بارداری:

می­توانید نکات ایمنی ساده­اي را رعایت کرده و از حق خود که لذت بردن از یک دوره بارداری سالم است، استفاده کنید. به عنوان يك خانم باردار به خاطر داشته باشيد كه رعایت نمودن برخی از اقدامات احتیاطی می­تواند خطر ابتلا به آسیب­های تصادفی و یا سقط جنین را در طي اين دوران حساس از زندگي به شدت کاهش دهد. نمونه ­هایی از این اقدامات احتیاطی عبارتند از:

    پوشیدن لباس­های گشاد و راحت توسط زنان حامله، برای انجام تمرینات ورزشی سبک و متناسب
    انتخاب درست کفش ورزشي، برای افزایش انعطاف­پذیری بدن و قدرت گرفتن دست­های زنان حامله
    انجام تمرینات ورزشی بر روی سطح­های صاف و هموار، جهت جلوگیری از افتادن، آسیب بدن زنان و یا از بين رفتن ناگهانی تعادل بدن در طي دوران حاملگی
    نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات مختلف جهت جلوگیری از ابتلا به کم­آبی بدن زنان در دوران بارداری

همچنین، زنان حامله باید قبل از شروع انجام تمرینات ورزشی جدید به دنبال راهنمایی پزشکی بوده و از پزشک متخصص زنان و زايمان معالج خود برای سلامت بدن خود و جنین داخل رحمشان کمک بگیرند.

در نهايت، يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان یک زن جوان قبل از باردار شدن، برای ورزش كردن و انجام ژیمناستیک در باشگاه حاضر می­شدید، بعد از حامله شدن هم می­توانید به دنبال انجام ورزش­های هوازی بوده و تا زمان تولد نوزادتان این ورزش­ها را ادامه دهید. اشکال مختلفی از ورزش­ها وجود دارد که زنان حامله می­توانند از آن­ها برای لذت بردن از یک شیوه درست زندگی در طي دوران بارداری خود استفاده کرده و سلامت جنین داخل رحمشان را تا پایان دوران سخت بارداری تضمین نمایند.

 

نظر (10)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

من چکار کنم هفت ماهه تازه دوهفته فهمیدم باردارم میخوام سقطش کنم تو رو خدا هر کی راهی بلده بگه

This comment was minimized by the moderator on the site

قرص سایتوتیک دو ماه اول جواب میده شیرلز و تهران هست

This comment was minimized by the moderator on the site

کجا میشه تهیه کرد

This comment was minimized by the moderator on the site

عزیزم سقط جنین گناه بزرگیه اینکارونکن

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من دو تا بچه کوچیک دارم نا خواسته باردار شدم می خوام سقط کنم هرچی میخورن فایده نداره باید چکار کنم تورو خدا یه چیز معرفی کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من دیروز 10 بار از چهارتا پله پریدم چندبار از ارتفاع یکونیم متری پریدم طناب رفتم چیزای سنگین برداشتم فرش 12 متری رو از طبقه ی دوم باجاریم اوردیم حیاط ولی هیچ اتفاقی نیفتاد نه درد شکم نه لکه بینی نه خونریزی.کمکم کنید چطوری سقط جنین کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
متاسفانه کمکی نمیتونم بهتون بکنم.

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود ممنونم

This comment was minimized by the moderator on the site

چی عالی بود

This comment was minimized by the moderator on the site

پالا و پااین پریدن خطرناک

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/