معرفي 6 نوع فعالیت ساده و عملی برای فعال نگه داشتن بدن زنان در طي دوران بارداری

معرفي 6 نوع فعالیت ساده و عملی برای فعال نگه داشتن بدن زنان در طي دوران بارداری

آیا    نگران افزایش وزن خود در طي اين دوران حساس هستید؟ آیا شما هم احساس می­کنید که با باردار شدن، نیاز به استراحت زیادي خواهيد داشت؟ آیا    احساس می­کنید که بسیار خسته هستید؟ در ادامه اين مقاله، راه­های ساده برای فعال ماندن بدن زنان در طي دوران بارداری بررسي شده است.

البته، فراموش نکنید زمانی که زنی حامله می­شود، اضافه شدن سریع وزن او در يك مدت زمان کوتاه، امری کاملا طبیعی است. اما آیا شما هم به عنوان یک زن جوان و بي­تجربه می­خواهید بدانید که چگونه می­توان با انجام حرکات مناسب در طي دوران بارداری، بدن خود را فعال نگه داشته و از اضافه وزن بیش از حد جلوگیری كرد؟ خواندن مقاله زیر شما را در يادگيري برخی ایده­های هوشمند در مورد چگونگی فعال نگه داشتن بدن زنان در طي دوران بارداری آشنا خواهد نمود.

برخی از راه­کارهاي ساده برای فعال نگه داشتن بدن زنان در طي دوران بارداری:

همه ما می­دانیم هنگامی که زنی حامله می­شود، احساس بی­حال کرده و فعالیت­های روزمره خود را کمتر انجام می­دهد. در واقع، زنان باردار به طور معمول در حال استراحت نمودن ديده مي­شوند. اما این وضعيت بدان معنا نیست که با آغاز روند بارداري، زنان باید همه نوع فعالیت بدنی خود را به طور کامل انجام دهند! در واقع، می­توان گفت كه باردار شدن یک زن به اين معنا است که او بايد بتواند بدن خود را با روش مناسبي فعال نگه دارد. به خاطر داشته باشيد كه مادران باردار نیاز دارند تا کمی محتاط­تر از دوران عادی زندگی خود باشند. در ادامه این مقاله، انواع فعالیت­های ساده و عملی که شما به عنوان یک زن حامله می­توانید براي حفظ تناسب اندام خود به آن­ها عمل كرده و دوران حاملگی خود را با خوشحالي سپری کنید، آورده شد است. این راهکارها عبارتند از:

1. نفس کشیدن عمیق زنان باردار به طور متناوب در طی روز:

همه ما می­دانیم كه نفس کشیدن عمیق ممکن است ورزش مورد علاقه بسیاری از زنان حامله نباشد، اما يادتان باشد كه انجام این حرکت در طي دوران بارداری زنان مي­تواند سلامت خود فرد و جنين داخل رحم او را حفظ نموده و احساس تازگی و طراوت را در ذهن مادر باردار بیشتر كند. شما به عنوان یک زن حامله می­توانید این حرکت را به راحتی، قبل از نوشیدن فنجان چای صبح خود در منزل انجام دهید. براي اين منظور، کافیست فقط بر روی بالکن خانه خود ایستاده و یک نفس عمیق بکشید. هنگامی که ریه­های شما به طور کامل پر از هوا شد، تنفس عمیقي کرده و ریه­های خود را خالی کنید. مطمئن باشید كه در چنین شرایطی احساس شادابی نموده و هیچ ناراحتی در طي روز احساس نخواهید کرد.

2. انجام حرکات کششی ساده توسط زنان باردار:

به خاطر داشته باشيد كه فعال بودن زنان در طي دوران بارداری کاری بسیار ساده است. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه به وجود آوردن اين شرايط نیازی به ابزارهای سنگین و ماشین­آلات بزرگ ورزشی ندارد. پس، شما هم به عنوان يك خانم باردار به راحتی می­توانید عضلات بدن خود را حتی در داخل خانه هم کشش بدهید. برای انجام این کار کافی است به حالت ایستاده قرار گرفته و در فواصل منظم، فقط بخش­های خاصي از بدن خود را کشش دهید. نوعی از این حرکت ورزشی، کشش دادن دست­ها به پشت سر می­باشد. کشش دیگری که برای دوران بارداری زنان مناسب است، ایستادن بر روی انگشتان پا و کشش دادن عضلات گردن می­باشد. در نهايت، به ياد داشته باشيد كه چرخش دادن سريع سر از یک طرف به طرف دیگر هم برای حفظ سلامت بدني زنان در طی دوران بارداری مفید است.

3. پیاده­روی کردن زنان در طي دوران بارداری:

به عنوان یک زن حامله سعی کنید تا بیشتر وقت خود را در داخل فروشگاه­های مواد غذایی بگذرانید. این نوع مکان­ها بهترین فضا برای پیاده­روی شما بدون احساس بی­حوصلگی و خستگی خواهد بود، زيرا در داخل سوپرمارکت­ها چیزهای بسیاري برای دیدن زنان باردار وجود دارد! همچنين، به زنان باردار توصيه مي­شود تا به جای عجله کردن و خرید انواع مواد غذایی مورد نیاز خود به صورت يك­جا، آن­ها را به طور روزانه و در زمان­های پیاده­روی کردن خود در اطراف خانه و فروشگاه­های مختلف خریداری کنند. البته، خانم­هاي باردار بايد جاهایی را برای پیاده­روی انتخاب کنند، که نسبتا خلوت هستند. برای اين کار سبد خریدی انتخاب نموده و به آرامی شروع به راه رفتن در راهروهای فروشگاه­های بزرگ نمایید. انجام این کار علاوه بر این که به خرید مایحتاج شما کمک می­کند، شما را بسیار هم سرگرم خواهد كرد. البته، يادتان باشد كه قبل از شروع پیاده­روی روزانه از تهویه مطبوع و مناسب مکان انتخابی خود اطمینان حاصل کنید، تا فشاری را احساس نکرده و دچار استرس نشوید. در نهايت، به خاطر داشته باشيد كه در چنین مواقعی، می­توانید زمانی را هم به استراحت کردن خود اختصاص دهيد.

4. انجام برخی کارهای باغبانی سبک در داخل باغچه منزل توسط زنان باردار:

معمولا اکثر پزشکان متخصص زنان و زايمان به زنان حامله توصیه می­کنند تا در طي دوران بارداری خود سعی کنند كه کارهای سبک باغبانی مربوط به باغچه منزل را خودشان انجام دهند. همچنين، اين پزشكان به بيماران خود توصيه مي­كنند كه اگر پنجره و یا بالکنی در خانه خود دارد، گلدان­هایی را در آنجا قرار داده و باغبانی کنند، زیرا این کار تنها چیزی است که می­تواند زنان باردار را شاداب و آرام کند. البته، این افراد نباید کارهایی را که نیاز به خم شدن و حفاری سنگین دارد، انجام دهند. پس، لازم است به عنوان يك خانم باردار بدانيد كه شما هم می­توانيد پنجره و یا بالکن خود را تبدیل به باغ کوچکي نموده و علاوه بر مشغول نگه داشتن خود، از شکوفه­های تازه و زیبای گیاهان پرورشي خود هم لذت ببريد.

5. شرکت نمودن خانم­هاي حامله در کلاس­های مخصوص زنان باردار:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه شرکت نمودن در کلاس­های مخصوص زنان باردار یک راه عالی برای فعال نگه داشتن بدن و حفظ میزان هوشیاری زنان در طی اين دوران حساس است، زیرا در کلاس­های دوران بارداری، زنان حامله دیگری هم وجود دارند که در انتظار تولد نوزاد خود می­باشند. البته، در این نوع کلاس­ها تمرینات ورزشی مناسبي هم در اشکال مختلف به زنان ارائه می­شود، که روند يادگيري اين مادران را بالا مي­برد. پس، مادرانی هم که می­خواهد دانش خود را در مورد دوران بارداری و موضوعات دیگر پس از زایمان افزایش دهند، مي­تواند در این­گونه کلاس­ها شركت كنند.

6. پیاده­روی كردن زنان باردار در حال انجام کارهای روزمره خود:

ممکن است   همیشه بخواهید كه در داخل خانه خود پیاده­روی کنید. این ایده قابل درک است! برای این کار می­توانید به جای بیرون رفتن از خانه، در حين انجام کارهای معمول خانه خود نیز عمل پیاده­روی را انجام دهید. البته نباید فراموش كرد كه در بسیاری از موارد، زمانی که حوصله مادر باردار سر رفت و یا خیال راه رفتن در اطراف خانه به سرش زد، باید به بیرون از منزل رفته و هوایی تازه کند. علاوه بر اين موارد، زنان باردار می­توانند در حال پخت و پز غذا هم در آشپزخانه خود با گوش دادن به موسیقی، عمل پیاده­روی را در داخل خانه انجام دهند. برای این کار کافی است به جای ماندن در یک­جا سعی کنید تا چند گام به این طرف و آن طرف بردارید.

در نهايت، می­توان گفت كه راه­های بسیاری برای فعال ماندن بدن زنان در طي دوران بارداری وجود دارد. در واقع، موارد ذکر شده فقط چند نمونه از انواع ساده اين روش­ها هستند. به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید که دوران بارداری هر زني منحصر به فرد است! پس چه خوب است كه شما هم به عنوان يك خانم حامله خود را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا ممکن است راهکاهای آن­ها برای شما مناسب نباشد. اما، يادتان باشد كه صحبت کردن با دکتر معالج خود قبل از شروع هر گونه فعالیت، ایده بسیار خوبی است، زیرا این کار نه تنها به شما اطمینان می­دهد، بلکه شما را جسور و متهور نیز خواهد کرد. فراموش نکنید كه پیاده­روی با سرعت نرمال در طي دوران بارداری همه زنان بی­خطر است. اما اگر   قصد ورزش کردن در طي اين دوران حساس را دارید، در مورد نوع ورزش خود و امنیت آن حتما با دکتر متخصص زنان و زايمان صحبت کنید، زیرا او کسی است که جوانب کار را با دقت بررسی کرده و انواع مناسب ورزش را به شما پیشنهاد خواهد نمود. در نهايت، جالب است بدانيد كه همه زنان حامله می­توانند از کلاس­های رقص مناسب براي خانم­های باردار هم برای فعال نگه داشتن بدن خود استفاده کنند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/