آیا انجام عمل بوتاکس در طی دوران بارداری زنان امن است؟

آیا انجام عمل بوتاکس در طی دوران بارداری زنان امن است؟

آیا شما از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک بر روي پوست صورت خود نگران هستید؟ آیا به کمک گرفتن از روش درمانی بوتاکس در طي اين دوران حساس از زندگي خود فکر می­کنید، ولی مطمئن نیستید كه امید بستن به روش بوتاکس براي سلامت خود شما و فرزند داخل رحمتان امن باشد؟ آیا شما تردید در مورد اضافه شدن چین و چروک پوست صورت خود نگران هستيد؟ اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است، خواندن مقاله زیرا را برای به دست آوردن اطلاعات اضافی در مورد انجام عمل بوتاکس در طي دوران بارداری خود و امنیت آن فراموش نکنید.

بوتاکس چیست؟

در ابتدا، لازم است به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه ماده کلستریدیوم بوتولینوم کمک می­کند كه محققان علم پزشكي بتوانند سم بوتولینوم تولید کنند. در واقع، این ماده همان باکتری است که باعث بوتولیسم در بدن زنان باردار می­شود، که نوعی بیماری باکتریایی است. عمل بوتاکس روشی است که در آن، از سم بوتولینوم برای زیبایی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک آن استفاده می­شود. به همین دلیل، به کار بردن روش درمانی بوتاکس در طي دوران بارداری به زنان کمک می­کند تا علائم پیری را در بدن خود به تعویق اندازند. معمولا، این ماده در محل­هایی از بدن زنان باردار که عضلات آن­ها شل شده است، تزریق می­شود. در نتيجه اين عمل، ظاهر پوست چروکیده فرد نرم و صاف خواهد شد. جالب است بدانيد كه استفاده از روش بوتاکس در درجه اول بر روی صورت زنان باردار انجام مي­گيرد. در واقع، اين روش به زنان باردار کمک می­کند تا از شر خطوط ریز، چین و چروک در این ناحیه از بدن خود خلاص شوند. البته، در برخی موارد، پزشکان متخصص از روش بوتاکس برای درمان عوارضی مانند استرابیسم نیز استفاده مي­كنند. همچنین، این روش درمانی برای مقابله با بیماری­های دیگر مانند اسپاسم­های عضلانی، تعریق بیش از حد زیر بغل­ها و پلک زدن غیر قابل کنترل در زنان باردار هم مورد استفاده قرار می­گیرد.

آیا استفاده از روش بوتاكس در طي دوران بارداری زنان امن است؟

در حال حاضر، تحقیقات پزشکی زیادی برای اثبات اثر عمل بوتاکس بر روی جنین داخل رحم زنان باردار انجام گرفته است، اما باز هم ناکافی مي­باشد. به همین دلیل، با توجه به عدم وجود اطلاعات کافی، کارشناسان پزشکی به زنان حامله توصیه می­کنند تا از انجام عمل بوتاکس در طي اين دوران حساس از زندگي خود خودداری کنند، زیرا این دانشمندان آزمایش­های مختلفی را بر روی انوع مختلف حیوانات انجام داده­اند، که نشان می­دهد بوتاکس منجر به بروز اختلال در جنین داخل رحم موجودات زنده خواهد مي­شود. پس، مي­توان ادعا كرد كه زنان باردار نباید برای انجام تست­های مشابه در طي دوران بارداری خود ریسک کنند. با اين حال، می­توان ادعا كرد كه نتایج به دست آمده در این مورد هنوز هم کاملا قطعی نیست!

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد که بسیاری از پزشکان متخصص مصرف لوازم آرایشی خاصی را پس از انجام عمل بوتاکس به بیمار خود توصیه می­کنند، که می­توانند برخی باکتری­هاي خاص را به جریان خون اين افراد وارد کند. این نوع باکتری­ها هم با حرکت مداوم در داخل بدن زنان باردار در نهایت به مغز اين افراد خواهند رسید. یادتان باشد كه این کار ظرف سه روز بعد از تزریق مایع بوتاکس در زیر پوست بدن زنان باردار صورت می­گیرد، که حرکت این باکتری­های باعث فعالیت سلول­های غیرطبیعی در محل تزریق و یا حتی سراسر بدن مادران باردار خواهد شد.

همه شما می­دانید که با حامله شدن زنان، جریان خون در بدن آن­ها افزایش می­یابد. پس در چنین وضعیتی، باکتری­های وارد شده به بدن فرد نیز می­تواند بسیار سریع­تر خود را به مغز فرد رسانده و در داخل آن پخش شود. به گفته کارشناسان علم پزشكي، انجام عمل بوتاکس در طي دوران بارداری می­تواند برای سلامت خود زنان حامله و جنين داخل رحم اين افراد بسیار خطرناک باشد!

اما خبر خوبی که در این مورد برای زنان باردار وجود دارد، این است که بدن هر خانم بارداري می­تواند با مصرف مایعات زیاد اب موجود در زیر پوست خود را حفظ نموده و به طور طبیعی، خطوط ریز و چین و چروک را پر کند. البته، براي این کار ممکن است بدن فرد باردار به نوشیدن مایعات در دراز مدت نیاز داشته باشد. از طرفي ديگر، بسیاری از تغییرات هورمونی که در بدن زنان باردار رخ می­دهد، می­تواند به صورت طبیعی، میزان چربی بدن آن­ها را افزایش دهد. این حالت هم به نوبه خود باعث می­شود که صورت خانم­هاي باردار به طور طبیعی درخشش خاصي داشته و جوان­تر و سالم­تر به نظر برسد. این بدان معنی است که زنان باید در طي دوران بارداری خود از به کار بردن روش بوتاکس خودداری کنند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/